2003-08-17, 23:16
Medlem
Av någon anledning så kan jag inte radera eller flytta vissa filer (filmfiler) som jag ladat ner (från dc). Vet inte om det beror på att hämtningen avslutats innan filen var helt nerladdad, för det kommer bara upp okänt filformat när jag försöker spela upp dem.
Detta inträffar lite då o då, så nu sitter jag med en 10-12 filer. När jag försöker radera dem så kommer det upp felmeddelande om att det inte går att ta bort filen för den används av en annan person eller ett annat program.
Håller på att bli knäpp, o överväger att låta datorn flyga ifrån fjärde våningen för att få bort dem....................
Citera
2003-08-17, 23:30
Bannlyst
Finns ett fix till det, sök på DC... Kommer inte ihåg vad det heter XP fix eller något sånt...

8)
Citera
2003-08-17, 23:46
Medlem
Rubbermans avatar
Känner till det där problemet, då jag själv också haft det.
Tipset som hjälpte mig var att öppna NEROs (brännprogrammet) utforskare. Där klickar du fram dessa filer som inte går att ta bort och tar bort dessa därifrån.
Funkade för mig så jag hoppas det funkar för dig.
Citera
2003-08-18, 00:13
Medlem
MeatAbstracts avatar
fixet som [pnug] sa finns och funkar.
Annars brukar det alltid gå att ta bort filer i felsäkert läge.
Citera
2003-08-18, 04:56
Medlem
Germanias avatar
Annars går det bra att byta filändelse från *.avi till *.avib tex. Sedan kan man göra vad man vill med dem.
Citera
2003-08-18, 07:48
Medlem
Nidstangs avatar
; Windows XP explorer movie fix.
;
; WARNING - Use this file at your own risk.
;
; Executing this file will remove a registry key which makes explorer load shmedia.dll.
; Simply put, this removes the annoying "permission denied" errors when trying to
; move/copy/delete AVI files.
;
; To use this fix, right-click on the file and select install. Done.
;
; Information about the registry key from multiple sources.
; Inf-file compiled by Moo (2002-03-22).
; Idea by Duxus. Thanks to the kind people of "[BBB] Sweden #01", you know who you are! :-)
;

[version]
signature="$Windows NT$"

[DefaultInstall]
DelReg = Reduce.Reg

[Reduce.Reg]
HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"
Citera
2003-08-18, 07:52
Medlem
Nidstangs avatar
Lägg in ovanstående text i Notepad och döp filen till "XP-avi.inf" utan "" förstås. Du får först döpa filen till "XP-avi.txt" Notepad (Anteckningar) kommer att lägga till .txt automatiskt men när det är gjort döper du om den till "XP-avi.inf" och installerar den. KLart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in