Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-16, 23:51
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scaevola
Björn är bara en liten ful skit om man jämför han med Robert!
Robert har utvecklat svensk komedi under de senaste 20 åren medans Björn har kommit rakt från skyn och dragit ett par skämt och sedan blivit berömd.
Som den gamle MFFbossen Eric Persson sade: Guld vinner man, silver får man.
Robert har tagit guld i komik de senaste 20 åren och Björn har imo inte ena kommit på en futtig liten 71:a plats i mina ögon!

Tar mig själv som exempel här, Alla jag känner avgudar Robert. Och ja, jag har bott utomlands dom sista 10 åren, så jag var tvungen att googla Björn Gustavsson.......vilken jävla menlös mupp!! Ska dock erkänna att jag hade höga förväntningar eftersom TS tyckte att dessa två underhållare kan jämföras..

Att jämföra Robert Gustafsson med Björn......är som att jämföra en skicklig hantverkare med en bortskämd 12 åring som försöker pissa ett konstverk i snön på sin första Lucia fylla.

Satan vilken flopp till tråd.
Citera
2011-12-18, 21:46
Tycker den här tråden är en förolämpning mot Robert.

Enda gången jag såg Björn var när han skämde ut hela sverige i eurovisionfestivalen och då ville jag bara dö.
Citera
2011-12-19, 20:08
Medlem
Två komiker i helt olika divisioner. Ser ingen som helst anledning att jämföra dem.
Citera
2011-12-19, 20:10
Medlem
Telefonladdares avatar
Robert är ju en mycket bättre komiker än Björn må jag säga. Men Björn hade ju något roligt klipp när han väl kom men blev snabbt torrt.
Citera
2011-12-21, 22:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Robert har ju varit med och gjort i överlag mycket bättre saker än vad Björn har. Den där filmen Grogg som Robert är med i är nog den bästa svenska komedin som någonsin skapats!
Citera
2011-12-22, 00:23
Medlem
grinder123s avatar
Björn helt klart, han har högre lägsta nivå helt klart.
Robert kör alltid samma skit skämt varje gång också, enformig.
Citera
2012-02-09, 20:38
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grinder123
Björn helt klart, han har högre lägsta nivå helt klart.
Robert kör alltid samma skit skämt varje gång också, enformig.

Om det är någon som är enformig är det ju Björn. Han är bara löjlig. Det sämsta som Robert Gustafsson gjort är fortfarande många gånger bättre än det bästa Björn Gustavsson gjort. Vad har han ens gjort som är värt att nämna?
Citera
2012-07-30, 10:21
Medlem
Karl-Bertils avatar
Robert var min hjälte i många år, men hur kul är han nu för tiden? En massa lagom roliga buskisar och den där dansbandskaraktären.....

Ge Björn lite tid, och ta den här diskussionen om 20 år, eller jämför Robert Gustavsson men Karl-Gustav Lindstedt eller någon liknande, där man kan jämföra livsverk.

Och sen lite OT, behövs det tre trådar om Björn Gustavsson eller Magnus Betner???
Senast redigerad av Karl-Bertil 2012-07-30 kl. 10:39.
Citera
2012-07-30, 10:30
Medlem
Soterns avatar
Hur kan man överhuvudtaget kalla Björn Gustavsson för komiker. Jag kanske har missat något här, men ska inte en sådan vara rolig?
Citera
2012-07-30, 10:46
Medlem
det är lätt björn gustavsson som är bäst, han är från gbg och jävligt rolig. han skrattar man åt bara man ser hans ansikte
Citera
2012-11-15, 07:20
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Enda gången jag såg Björn var när han skämde ut hela sverige i eurovisionfestivalen och då ville jag bara dö.
Det var nog det bästa han gjort, tycker jag. Sverige är i framkant vad gäller eurovisionröstningshumor. Det blir ju så sjukt töntigt att bara utbyta pleasantries ad nauseum och lite jävla självdistans får man väl ändå ha?

Självklart är Robert roligare då han har massa karaktärer på lager till skillnad från Björn och gör klockrena imitationer. Dessutom har han medverkat i genuint roliga sketchprogram.
Citera
2013-04-29, 22:02
Medlem
-silent-s avatar
Pest eller kolera. Tycker inte direkt om någon av dom två, men av nostalgi själv får jag säga Robert för hans bidrag till Nile City
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in