Citat:
Ursprungligen postat av tristesso
Nu har dett gtt ett tag sedan jag, eller ngon annan, skrev i denna trd. Frklaringen har varit att jag, n en gng, varit tillsammans med en jttefin tjej. Som vanligt har detta precis tagit slut, som alla andra frhllanden och p samma stt som tidigare. Jag har pratat med lite olika folk och kommit fram till att det kanske har att gra med min pappa som inte visar s mycket knslor fr mig. Tror ni att det kan ha ngonting med detta att gra eller? jag knner mig bara som ett arsle nu igen fr att jag vet att jag verkligen srar dessa tjejer vldigt mycket... Och jag vill verkligen inte gra det. Ngon som har nnting alls som jag skulle kunna lsa fr att m bttre eller kanske iaf f en ny spark i en annan riktning?
/nedstmd
Ja, du kan ha ngon form av bindningsfobi. Det brukar basera sig antingen i rdsla ver att man blir fr srbar om man verkligen ppnar sig fr en annan person, eller lg sjlvknsla - att man egentligen inte knner sig vrd att lskas. Eller bda delarna fr all del.
Det r ingenting som ndvndigtvis gr ver med tiden. Men om du lgger mrke till ifall du brjar dra dig undan knslomssigt och kyla ner dina knslor aktivt utan srskilda skl, s r det vrt att vara uppmrksam p.
( andra sidan s vrjer jag mig lite mot ngon som vid 22 rs lder sger sig ha haft - nu fem? - "serisa" frhllanden.)