2009-01-03, 08:45
Medlem
Soterns avatar
Någon som vet något om detta mord och hur det slutade?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17182.ab
Citera
2009-01-05, 13:52
Medlem
prudenss avatar
Jag har för mig det var hans (adoptiv) son som misstänktes för mordet. Jag har kontakter i Åstorp och den pojken har inte alltid haft "alla hästar hemma" om man säger så.

Det skrivs även lite om fallet på Svenska mord: http://www.svenskamord.se/index.php?topic=385.msg9165;topicseen
Senast redigerad av prudens 2009-01-05 kl. 14:15.
Citera
2013-11-20, 22:50
Medlem
Quoters avatar
Så det var ev. sonen i Svärd-familjen - Peter Svärd (1963-03-12-****) - som var inblandad i rånmordet och mordet på 25-åringen? (Sjunnesson) - intressant.

Eller kan det vara så jävligt att Sven-Erik hade en till son som kan ha varit på tapeten i ärendet, som jag inte lyckats få fram namn på?
Citera
2024-02-24, 14:59
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Sydsvenskan slog till med en artikel förut: Krim: Dokument - Sven-Erik Svärd mördades i sitt hem – 25 år senare förblir fallet olöst (10 december 2023 13:00)

Citat:
Måndagen den 23 november 1998 klockan 02.04 inkommer ett larmsamtal. Inringaren säger att hans far, cykel- och vapenhandlaren Sven-Erik Svärd, blivit skjuten av två maskerade män.

25 år senare är händelsen ett kallt fall där varken mordvapen eller gärningsmän hittats.

Men, man måste vara prenumerant för att läsa den. Är det någon här som är detta och kan citera kortfattat?

Några meningar gick att googla fram:

Citat:
Polisen började tvivla på sonens vittnesmål och i mars 1999 häktades han som misstänkt för medhjälp till mord. Han satt häktad i en vecka, men misstankarna kvarstod även efter att han släppts. Fallet är fortfarande olöst och ingår i polisens kalla fall-grupp.
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2024-02-24 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in