Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-04, 21:25
  #1
Medlem
Ska resa runt i Sydamerika från januari till maj. Vi kommer besöka Santiago bland annat.

Eftersom Santiago är en stor stad så undrar jag vart i staden man bör bo någonstans.

Efterlyser både uteliv och sevärdheter. Vill både ha roligt och uppleva det chilenska så att säga.
Citera
2009-01-08, 14:37
  #2
Medlem
oh kul!
du bör absolut ta en dagstur en bit upp i anderna, gör det så tidigt som möjligt då snön töar bort mot slutet av februari, oslagbar syn!

du kan även ta en tur genom santa lucia som ligger mitt i staden med fontäner, statyer, lite som ett utomhus muséum med fin utsikt.

vad nattlivet gäller har jag nästan bara varit på hemmafester men en klubb "blondie" där även mando diao nyligen spelat sägs vara riktigt bra, ligger utanför stadsdelen quilicura.

http://www.santiago.cl/enjoy/nightlife.htm
där har du lite mer tips om klubbar.

boendet så rekommenderar jag någon mer välbärgad stadsdel närmare centrum om du inte har folk du känner någon annan stanns och känner dig trygg hos.
håll hårt i värdesaker och lämna dina halsband och andra smycken hemma.
kanske inte så vanligt med rån, däremot ficktjuvar.

något jag absolut vill tipsa om är en dagstur till valparaíso/viña del mar som (jag tror) är chiles näst största stad och bara ligger 1 timmes bilfärd från santiago, vid kusten. kulturstad så det sjunger om det. åker du dit, passa på att ta de gamla vägarna upp över bergen med oslagbar utsikt över valle central (om du undrat varifrån alla chilenska viner du köper på systembolaget kommer ifrån) är det där. ta in en natt på någon av vinodlarnas herrgårdar

satan.. dags å spara till en egen sydamerika resa känner jag!!
ha så roligt
Citera
2023-08-25, 16:23
  #3
Medlem
Kione211s avatar
Är detta senare nytt? Flashback levereras på många fronter men hela Sverige har tappat Sydamerika wtf
Citera
2023-10-12, 23:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kione211
Är detta senare nytt? Flashback levereras på många fronter men hela Sverige har tappat Sydamerika wtf
Ja det är ju tråkigt hur dåligt med information om Sydamerika det finns
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f818428

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback