2009-01-16, 11:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golani13
Nu har nnu en tungviktare ntrat arenan - Irwin Cotler. Cotler var juridikprofessor p McGill University och chef fr dess program fr mnskliga rttigheter frn 1973 till 1999.

En sionistisk tungviktare kanske. Kompis med plagiaristen Dershowitz.
Ls mer om sionisten Irwin Cotler,

http://www.gregfelton.com/canpol/2004_02_05.htm

Human rights reputation obscures the real Irwin Cotler:

Citat:
Justice Minister Irwin Cotlers history as a propagandist for Israel calls into question his ability to represent Canadas interests in Cabinet.

Conspicuously absent from the website is the fact that he is responsible for obtaining the 1986 release from prison of the odious Anatoly Sharansky.

Now known as Natan Sharansky, this former Jewish-Russian dissident and champion of human rights is now a politician and is largely responsible for the proliferation of Jewish settlements. In fact, Sharansky founded the Yisrael bAliyah (Israel Immigrants) party in 1995 to hasten the importation of Jewish Slavs into the Occupied Territories to displace the local inhabitants.

According to Article 7.1 (d) of the Rome Statute of the International Criminal Court, such deportation or forcible transfer of population is defined as a crime against humanity.1 Moreover, Israels overall treatment of Palestinians satisfies the statutes definition of genocide.2

Regarding Sharanskys criminality, Cotler has had nothing to say.

A third example of Cotlers questionable reputation is his connection to Alan Dershowitz renowned appellate lawyer, Harvard law professor, and now one of the U.S.s most infamous plagiarists. His book The Case for Israel is pseudo-historical claptrap designed to justify the zionist entity against its critics,

Dershowitz praises Cotler as his mirror-image in Canada and in his book, endorses Cotlers nine canons of the new anti-Semitism. Such esteemed company!

Cotler praised him as a man of insight and moral courage: Would that there could be just a minyan [quorum of 10] of Alan Dershowitzes today, we could transform the universe. Thank God there is one Alan Dershowitz today.5
Senast redigerad av Giant Squid 2009-01-16 kl. 11:40.
Citera
2009-01-16, 11:39
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSIFFR
Jag frstr inte riktigt varfr araberna inte vgrar slppa taget. De har ju trots allt 22 lnder(tror jag) att annars flytta till,
.. ptja.. Just nu kommer de ju inte ens ut ur gaza, s...
Citera
2009-01-16, 11:53
Medlem
Giant Squids avatar
Hamas rkefiende sabotrerna och kollaboratrerna Fatah med Abbas i spetsen som r redo att offra Gazaborna fr att f behlla makten har inte bara ftt hgteknologiska vapen frn USA utan ven trning. USA-backade Fatahs AlAqsa Martyrer som avlossat mngder med raketer dels under vapenvilan r vlutbildade utav USA i sin kamp att frska strta det folkvalda Hamas och genomfra en statskupp.

http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE...e&pageId=43149

U.S. training helps attack, kill Jews
As new program launches, Palestinian militant describes how American lessons fueled intifada

August 22, 2007

Citat:
RAMALLAH United States-run programs that train militias from Palestinian Authority President Mahmoud Abbas' Fatah organization have been utilized to kill Jews and were instrumental in the "success" of the Palestinian intifada that began in 2000, a senior Fatah militant trained by the U.S. told WND.

The U.S. has long run training programs at a base in the West Bank city of Jericho for members of Force 17, which serves as de facto police units in the West Bank, and for the Palestinian Preventative Security Services, another major Fatah security force.

This weekend diplomatic security officials announced the State Department will begin training Force 17 again this year in an effort to bolster Abbas against Hamas, which took over the Gaza Strip in June when the terror group easily defeated U.S.-backed Fatah forces in the territory.

Many members of Force 17 and the Preventative Security Services also openly serve in the Al Aqsa Martyrs Brigades, Fatah's declared "military wing," which took credit along with the Islamic Jihad terror group for every suicide bombing in Israel in 2005 and 2006. Statistically, the Brigades is responsible for more terrorism from the West Bank than any other Palestinian organization.

Citera
2009-01-16, 12:19
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Jag frstr inte riktigt varfr araberna inte vgrar slppa taget. De har ju trots allt 22 lnder(tror jag) att annars flytta till

Om Sverige ockuperades, vad skulle vi gra? Tycker du vi kunde strunta i det, fr vi har ju en massa andra europeiska lnder att flytta till?
Citera
2009-01-16, 12:22
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hamas rkefiende sabotrerna och kollaboratrerna Fatah med Abbas i spetsen som r redo att offra Gazaborna fr att f behlla makten har inte bara ftt hgteknologiska vapen frn USA utan ven trning. USA-backade Fatahs AlAqsa Martyrer som avlossat mngder med raketer dels under vapenvilan r vlutbildade utav USA i sin kamp att frska strta det folkvalda Hamas och genomfra en statskupp.

http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE...e&pageId=43149

U.S. training helps attack, kill Jews
As new program launches, Palestinian militant describes how American lessons fueled intifada

August 22, 2007

Ja, det finns inga grnser fr det amerikansk-sionistiska hyckleriet.
Mark Glenn skriver hrt men rttvist om "Israels" och vrldsjudenhetens nuvarande satanistiskt perverterade tillstnd (och hur judaiserade r inte de vsterlndska samhllena...):

http://theuglytruth.wordpress.com/20...tional-orgasm/

Citat:
"---Well, given the events of the last 19 days, and the fact that these morally superior people who consider themselves a light among nations are on record now having bombed hospitals, schools, mosques, churches, medical clinics, shot women and children in the head, used white phosphorous on civilians (a deliberate violation of the Geneva convention) and a whole host of other war crimes that will surely be revealed in the days and weeks to come, it is perfectly appropriate to ask the same question of themWHERE IS YOUR CONSCIENCE, YOU SELF-DESCRIBED LIGHT AMONG NATIONS?

The answer is thatshort of a few aberrations here and therethere isnt a peep of protest to be heard from within the Jewish community, and for the simple reason expressed at the beginning of this essay concerning the physical characteristics of a certain male appendage. The wordboth from within the Jewish state and throughout the Diaspora is that what is taking place is, well, simply splendid. Other hallelujahs such as fantastic and great and long-overdue have been belched out in various news stories the last few weeks as well and absent those there are the now-infamous still photos to considerIsraeli troops holding hands in that great big circle of love and dancing the Hora just prior to the forced penetration of GazaThe pics of Israeli teenagers, sitting on their lawn chairs from an elevated position with cokes in hand and smiles on their wretched faces, giggling and gawking as they watch the slaughter in Gaza take place a few miles away as if they were peeping-tom voyeurs at the Roman coliseum watching Christians being fed to the lions or gladiators hacking one another to pieces.---"
Senast redigerad av Ezzelino 2009-01-16 kl. 13:04.
Citera
2009-01-16, 12:53
Medlem
"Ettrig vapenvila"
Lol HOMOS tror att de sitter i frhandlingsposition. Detta r bara en indikation p hur desillusionerade de r i sin pedofilprofetdyrkarreligion. Bara iden att dda homosexuella och sedan sjlv springa omkring i ett kjoltyg som vrsta pridedeltagaren...
Citera
2009-01-16, 12:54
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det r fr bedrvligt. "Israel" blev ven erbjudna vapenvila och en fredlig politisk lsning dagarna innan flygattackerna startade i mitten p December och tackade nej till den med.
Vad Sionistregimen vill ha r ett blodbad och krig. Att de har frsmrat skerheten fr sina medborgare r ngot man hoppas folket brjar inse innan de gr till valurnorna, det enda rtta fr de rstande "Israelerna" vore att skicka Barak Livni Olmert i landsflykt eventuellt lta dem lpa gatlopp p Gaza Stripen.

Om man ska ta en titt p vart extremisterna hller hus, s ska man nog titta p andra sidan muren frn Gaza. Regimen i "Israel" m vara lika folkvald som Hamas men Sionistregimen agerar inte som demokratiska lnder br, utan vill bara ha krig.

Fr att citera E.Petterson,Synpunkt SvD14/1-09,
Vad som sllan nmns r den "israeliska" fundamentalism som talar om "israelerna" som "det utvalda folket" och om deras religisa rtt att ockupera Palestinsk mark.

Paul Craig Roberts skriver tnkvrt i en artikel ,

http://www.vdare.com/roberts/090101_morality.htm

What Became Of Western Morality?
January 01, 2009

Ja, det framstr allt tydligare vilka extremister Israel r. De viker inte en tum.
Det var en intervju i Aktuellet hromkvllen med en sionist. Han fick frgan p vilket stt ddandet skulle leda till fred.
Vad svarade karln? Jo, han svarade att "det var fel frga". Det handlar inte om ddandet, la han till. Man blir helt frskrckt. Hr hller de p och ddar s mycket de bara orkar och s handlar det inte om det.
Intervjuaren frskte med nya frgor och fick bara liknande svar. Hon hade lite svrt att dlja sin irritation rentav. Till slut kom det nd ngot som liknade ett besked: Syftet med det hr angreppet var att f Hamas att frst att de inte skall skjuta p Israel.
Fr att anvnda Dr Phils uttryck s kan man sga att det fungerar ju inte, s varfr fortstta?
Snacka om att vara fastlst i sin position. Det var ungefr s vi brkade syskon emellan nr vi vxte upp.
Citera
2009-01-16, 13:16
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
.. ptja.. Just nu kommer de ju inte ens ut ur gaza, s...

Dom har iof haft sedan 1948 p sig att sticka t helvete! Men dom r fr lata fr att ordna sin vardag och leva i fred. Dom r njda med att lunka p i Gaza och gapa och skrna mot Israel och Usa samtidigt som vriga omvrlden frsrjer detta pack.
Citera
2009-01-16, 13:17
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag frstr inte riktigt varfr araberna inte vgrar slppa taget. De har ju trots allt 22 lnder(tror jag) att annars flytta till,

Ja, det r ju verkligen helt obegripligt.

Om Sverige blev ockuperat, s flyttar vi bara till Norge eller Danmark, de r ju ocks kristna och pratar ungefr likadant. Och nu nr nstan alla pratar engelska, s kan vi t om dra ver vattnet till Storbritannien eller t o m USA.
S ockupationsmakten kanske rentav gr oss en tjnst.
Citera
2009-01-16, 13:20
Medlem
ganjabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Dom har iof haft sedan 1948 p sig att sticka t helvete! Men dom r fr lata fr att ordna sin vardag och leva i fred. Dom r njda med att lunka p i Gaza och gapa och skrna mot Israel och Usa samtidigt som vriga omvrlden frsrjer detta pack.

Lite insikt fr du ha nu kra SMK! Hur var det nu, ockupation och frtryck skapar vad herr SMK?

Mvh
Citera
2009-01-16, 13:46
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjabarnet
Du, p hgskola? Du behver inte komma och ljuga, hade du studerat p en hgra niv n hgstadiet hade du ocks insett meningen och vikten av kllor. Din syn r att Israel gr rtt, i samma veva misskrediterar du all sorts frsvar eller befrielse frn palestiniernas sida, du anser att de som dr r terrorister. Vill du ha klla? Kolla svensk-israel info de har allt fr dig.

Om du brjar ta till dig av informationen som tilldelats i denna trd s kommer ven du inse hur Israels sionistregim vldtar det Palestinska folket!

Det r ingen id att jag och du frstr trden ngot mer, du slingrar dig ur allt, jag har inget mer att diskutera med dig. Nr du p riktigt brjar p ngot universitet och frstr varfr det du sger r fel s kan du f igng diskussionen mellan mig och dig igen.

..och Univ. Tro eller ej... (i tv olika lnder; Sverige r ett av de, frsts)
Du frstr att jag har ingen skyldighet att verlmna hr mer inf om min bakgrund. Din ofrmga att veryga ner mig, ...ovilja ta till dig enkel information och det stndiga behovet att ifrgastta mig,mina sikter. ... -ls sin text ovan - r ditt stora bekymmer, just nu ..Men du har absolut flera

Det vore bra om du kunde citera - en mening s jag kan frst vad du menar med att jag ansg/skrivit..antytt att alla som dr r terrorister. - istllet fr att frska med personangrepp och/eller med ditt patetiska tjat om " kllor " som bekrftar just din vrldsbild.

Har bott i omrdet i ca 40 r, har deltagit i Shalom Achshavs demonstrationer, Slagit mot nationella judiska bosttare under mina r som reservistm ,men ven skyddatmed stolthet mitt land... ...och jag anser att de som i frsta taget vldtar..r palestiniernas despota ledare.
Citera
2009-01-16, 13:50
Medlem
Tydligen brjar bojkotter runt om i vrlden att ge visst resultat. Sverige pekas tillsammans med vriga skandinaviska lnder, Storbritannien och Jordanien ut som civilisationens frsvarare och barbariets frmsta motstndare. Detta gr mig stolt ver att vara svensk:

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...656454,00.html
Citat:
Fruit growers in Israel have reported delays and reductions in orders from abroad since the military operation in Gaza was launched, due to various boycotts against Israeli produce.

Farmers say much of their produce is being held in warehouses due to canceled orders, and fear a sharp decrease in fruit exports to countries such as Jordan, Britain, and the Scandinavian countries.

"We export persimmons, and because of the fighting a number of countries and distributors are canceling orders," Giora Almagor, of the southern town of Bitzaron, told Ynet. He said some of the produce had already been shipped while some was awaiting shipment in warehouses.

Almagor said a large number of cancellations came from Jordan. "The produce stays packed in warehouses, and this is causing us massive losses," he said.

"The longer the fruit waits in storage after sorting, the more its quality decreases. We also have to pay for cooling the merchandise that should have already left, and the cost in considerable," he added.

Ilan Eshel, director of the Organization of Fruit Growers in Israel, said Scandinavian countries have also been canceling orders. "It's mostly Sweden, Norway, and Denmark," he said. "In Scandinavia the tendency is general, and it may come to include all of the chains."

Eshel says the boycott did not exist before the Gaza offensive was launched. "It's getting worse, and more voices can be heard calling to boycott Israeli merchandise," he said. "Until the operation began we had excellent business, though the economic recession in Europe was causing a slight fall in the market."

He added that winter was an especially difficult season to be unable to export fruit, because the avocado, persimmon, and citrus markets are at their height.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in