Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-07, 14:53
Medlem
koljas avatar
Jag har köpt mitt efternamn som domän för att få en vettig mailadress. Som det ser ut nu äger jag domänen men ingen server eller liknande. Jag är inte intresserad av att ha en hemsida på adressen utan vill bara använda mailen (förnamn@efternamn.se)

Hur gör jag för att sätta upp mailkonton och hyra serverplats? Alla paket jag sett är för både hemsida och mail och dessutom ganska dyra, det borde ju finnas billigare för mig som bara vill ha mail.

Tips och länkar mottages gärna
Citera
2009-01-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolja
Jag har köpt mitt efternamn som domän för att få en vettig mailadress. Som det ser ut nu äger jag domänen men ingen server eller liknande. Jag är inte intresserad av att ha en hemsida på adressen utan vill bara använda mailen (förnamn@efternamn.se)

Hur gör jag för att sätta upp mailkonton och hyra serverplats? Alla paket jag sett är för både hemsida och mail och dessutom ganska dyra, det borde ju finnas billigare för mig som bara vill ha mail.

www.one.com, fungerar, support etc, är bara skit precis som allt annat på marknanden för den pengen.
Citera
2009-01-07, 16:26
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

De flesta domänhanterare som man köper domänerna hos erbjuder också en mailrelay (ingår i regel i priset) som du kan använda för att eftersända breven till t.ex. ett gmail-konto. En del har t.o.m webmail och pop/imap-server som du kan lägga epostkontot på så att du får både in och utgående epost med "rätt" adress på ett enkelt sätt.
Citera
2009-01-07, 16:30
Medlem
ivanrebroffs avatar
Hotmail har ju någon slags e-mail tjänst som är gratis, och där du kan använda din egen domän, så länge du kan verifiera att du äger den. Jag har tyvärr ingen länk, men jag har provat det en gång för några år sen
Citera
2009-01-07, 17:02
Medlem
Anteuss avatar
Finns redan trådar.

Iaf har jag domän via namecheap.com och använde deras Emailfowarding som är gratis men hade kanske några minuters fördröjning (via Gmail kan man skicka från en annan adress om man verifierar) men så skaffade jag Google Apps och det fungerar direkt.
Citera
2009-03-15, 00:19
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:

Google Apps. Gratis. Funkar kanon. Använd t.ex. Zonedit eller Loopia för dns.
http://www.google.com/apps/intl/en/group/index.html
Citera
2009-07-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Google Apps. Gratis. Funkar kanon. Använd t.ex. Zonedit eller Loopia för dns.
http://www.google.com/apps/intl/en/group/index.html

Man kan också köpa Google Apps som Premium utgåva, värt att kolla på.
Citera
2009-08-04, 16:14
Medlem
Slår ett slag för google apps!

Lite mickel och peka dns om man inte har några erfarenheter av det, men googles guide är bra!
Citera
2009-08-29, 14:50
Medlem
koljas avatar
lite sent kanske men vill ändå tacka alla för tipset om google apps. använder det nu, funkar kanon!

Tack för tipset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in