Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-10, 03:33
Medlem
ischs avatar
Körde med benskyddet över plösen. En annan störd sak var de (mycket få men det fanns (finns?)) som körde damaskerna över delar av själva skridsko-skon. Det mina vänner är helt stört.
Citera
2009-01-10, 03:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
En annan störd sak var de (mycket få men det fanns (finns?)) som körde damaskerna över delar av själva skridsko-skon. Det mina vänner är helt stört.

Kommer ihåg. Gud så fult det var. Men jag drog damaskslutet vid benkskyddet där det slutet, under där, sen tejpade jag några linder där och under knåskålen.
Citera
2009-01-10, 03:36
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Körde med benskyddet över plösen. En annan störd sak var de (mycket få men det fanns (finns?)) som körde damaskerna över delar av själva skridsko-skon. Det mina vänner är helt stört.
Då måste vi ju ändå snacka hockeyskolan.
Citera
2009-01-10, 06:39
Medlem
KissMattans avatar
Alltid benskyddet innanför.
Efter att nästan alla märken började köra med svart tunn plös (började redan på Vapor 8 Tiden) som standard fick man ju specialbeställa grillorna om man ville ha en nyare modell med gammal fin vit stor plös. Sedan vek man den som Fedorov på tiden i Red Wings när han hade gamla goa Graf 501'or.
Citera
2009-01-10, 15:42
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belarus
Då måste vi ju ändå snacka hockeyskolan.

Jag hade verkligen hoppats att jag skulle kunna säga de men nej tyvärr inte. Kom bla. ihåg att någon vi mötte när jag var A-pojk körde med detta fruktansvärt fula påfund.
Citera
2009-01-11, 11:54
Medlem
Jag vet inte om det stämmer helt men jag hörde av min tränare att det fanns undersökningar att skridskorn blir mer stabiliserad om man har benskyddet ovanpå skridskoplösen.
Citera
2009-01-11, 13:00
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wibbe39
Jag vet inte om det stämmer helt men jag hörde av min tränare att det fanns undersökningar att skridskorn blir mer stabiliserad om man har benskyddet ovanpå skridskoplösen.
Jag har aldrig hört talas om det, men det finns det säkert. Men oavsett vad din tränare säger så är utrustningsfrågan väldigt individuell. Vi hade folk i laget som knappt snörade åt skridskorna, för att dom upplevde maximal prestationsmöjlighet på det viset.

Ang. benskyddet så var det innanför plösen när jag lirade. Hade en period i yngre år då det fick vara utanför, men upplevde bättre rörlighetsförmåga med benskyddet innanför.
Citera
2009-01-11, 14:17
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleinad
Benskydd och damask (dah) utanpå plösen. Skönare, snyggare, normalare.

han sat åt mä
Citera
2009-01-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleinad
Benskydd och damask (dah) utanpå plösen. Skönare, snyggare, normalare.

Typ nått sånt ja
Citera
2009-01-12, 09:20
Medlem
KilgeRs avatar
Har alltid kört med plösen utanför, men dom flesta där jag spelar har plösen innanför.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in