Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2009-02-16, 14:47
Medlem
Jokk44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popup_89
Enligt mig så ska du INTE köpa en extern WD, de är totalt värdelösa. De slutar succesivt att fungera, det tar allt längre tid att få igång den. Jag har nu min andra som jag köpte från Komplett.se som har slutat fungera på samma sätt.

Dessutom har de tydligen en annan syn på hur garantierna fungerar. Men om du vill ha en extern som håller i 7-9 månader för att sedan bara få byta den en gång till och bli sjukt besviken efter det så är det jättebra

De slutar inte alls succesivt att fungera. Du ska inte dra alla diskar över en kant.
Har haft flera Seagate som bara lagt av och inte en enda Western. Bara för det säger jag inte att ALLA Seagate slutar att fungera.
Citera
2009-02-16, 15:36
Medlem
sparv3ns avatar
Freecom diskarna har enligt erfarenhet inga problem, ligger bra i pris också.
Citera
2009-03-13, 13:00
Medlem
Discoverys avatar
Extern hårddisk - USB eller NAS ?

Hej!

Går i tankarna över att skaffa en ny extern hårddisk på minst 1000 GB, helst en NAS då jag kan ha denne hemma och endå komma åt den över nätverket & internet ( läs VPN-tunnel ).

budgeten ligger på max 2 000 kr.

Det jag ska ha på disken är bilder, lägger in ungefär 5 GB i månaden, så en snabb disk skulle ju inte vara fel.

Just nu är jag mest intreserad av denna på kjell.com Art.Nr: 98321

då denna bara har en USB-kontakt, kan man då koppla in en USB-hubb och sedan ansluta flera USB-diskar ?
Citera
2009-03-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery
Hej!

Går i tankarna över att skaffa en ny extern hårddisk på minst 1000 GB, helst en NAS då jag kan ha denne hemma och endå komma åt den över nätverket & internet ( läs VPN-tunnel ).

budgeten ligger på max 2 000 kr.

Det jag ska ha på disken är bilder, lägger in ungefär 5 GB i månaden, så en snabb disk skulle ju inte vara fel.

Just nu är jag mest intreserad av denna på kjell.com Art.Nr: 98321

då denna bara har en USB-kontakt, kan man då koppla in en USB-hubb och sedan ansluta flera USB-diskar ?

http://www.pricerunner.se/pl/36-1005...7200rpm-priser är disken han menar.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in