Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-16, 00:23
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Det är ingen slump att Rögle har näst flest hemmavinster. Finns inget bättre ställe att vara på i detta land just nu än Lindab Arena när Rögle spelar. Magiskt..

Nej det är ingen slump:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle4126608.ab

Den enda matchejag har varit på i Ängelholm var det ett konstant buande under hela matchen och man fick onekligen domaren dit man ville. Om det är det man kallar underbart så kan ni ha det så, men jag själv skulle skämmas om mitt lags publik skulle bete sig på det sättet.
2009-01-16, 00:40
  #158
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Daniels
Härligt att få revansch efter 0-5 sist. Frölunda var totalt utspelade idag, och hade absolut ingenting att sätta emot Abbott-kedjan. Dagens roligaste ögonblick var när Ronnie Sundin satsade för att tackla en av Abbottarna, något som denne upptäcker och flyttar sig precis innan tacklingen ska träffa. Sundin slår i sargen stenhårt, slår i huvudet och tappar hjälmen. Pensionera dig för fan.

Och vf, din okunnige göteborgare. Vad säger du om bögarna Abbott idag?

Honken vinka vi vill se!

Jag brukade tycka ganska bra om Rögle som klubb men dom fans som hänger här på flashback gör det omöjligt att hoppas på framgång.. Det verkar som ni behöver en stor portion ödmjukhet så ni kommer ihåg er plats.
2009-01-16, 01:06
  #159
Medlem
steffeGs avatar
Jag tycker det hör till att en hemmapublik ska vara enögd. Finns väl inget ställe som har en engagerad publik som inte buar när de tycker att det är utvisning?
2009-01-16, 01:08
  #160
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Jag tycker det hör till att en hemmapublik ska vara enögd. Finns väl inget ställe som har en engagerad publik som inte buar när de tycker att det är utvisning?

Jag tycker lite det beror på hur det görs.
Försöker man sätta press på spelare och domaren vid tveksamma domslut och händelser tycker jag det är helt ok. Buar man och skriker när det inte är någon utvisning så blir det mest pinsamt, ungefär som när 12.000 Glenn människor buade ut Chara.
2009-01-16, 01:15
  #161
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag tycker lite det beror på hur det görs.
Försöker man sätta press på spelare och domaren vid tveksamma domslut och händelser tycker jag det är helt ok. Buar man och skriker när det inte är någon utvisning så blir det mest pinsamt, ungefär som när 12.000 Glenn människor buade ut Chara.

Tycker bara det ger extra krydda när en spelare blir utbuad. Det ska kännas att man spelar på bortaplan, det är av anledningar som pressen på domaren och att publiken inte tycker om en som gör att det är svårare att spela på bortaplan.
2009-01-16, 01:37
  #162
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Tycker bara det ger extra krydda när en spelare blir utbuad. Det ska kännas att man spelar på bortaplan, det är av anledningar som pressen på domaren och att publiken inte tycker om en som gör att det är svårare att spela på bortaplan.

Det är en fin linje.. Man vill ju göra det svårt för motståndaren men ändå inte vara osportsliga. Om vi tar Chara som exempel så tyckte jag det var över gränsen men det har nog med laget han spelade i att göra..
2009-01-16, 02:52
  #163
Medlem
Jag förstår inte gråtandet över röglefansen? Vad jag har sett är det väl kanske perry2 och manmother som kan vara lite tonårsingsflåsiga ibland men kasta inte sten i glashus pojkar....

Förövrigt är väl rögle det minst representerade laget när det kommer till fans som skriver på flashback samtidigt som man har en av de största klackarna i elitserien så det vore väl rätt dumt att dömma ut röglefans pga de två nämnda killarna....eller så är ni som ledarna för storlagen...ni vill ha en klubb för inbördet beundran!?
2009-01-16, 07:59
  #164
Medlem
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av rbk19
Jag förstår inte gråtandet över röglefansen? Vad jag har sett är det väl kanske perry2 och manmother som kan vara lite tonårsingsflåsiga ibland men kasta inte sten i glashus pojkar....

Förövrigt är väl rögle det minst representerade laget när det kommer till fans som skriver på flashback samtidigt som man har en av de största klackarna i elitserien så det vore väl rätt dumt att dömma ut röglefans pga de två nämnda killarna....eller så är ni som ledarna för storlagen...ni vill ha en klubb för inbördet beundran!?

Retade upp mig (lite) på en del inlägg i dag. Men insåg att det nog mest berodde på frustration över egna lagets spel.
Så tack för ovanstående. Skönt att någon inser att det faktiskt finns en del nyans och hockeykunnande även bland oss nykomlingar.
2009-01-16, 09:29
  #165
Moderator
vfs avatar
Låser och påpekar att när matcherna är slut ska det inte
skrivas i denna tråden. Gå till ES-tråden i stället.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback