Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-18, 23:48
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Hur stor chans är det att 2 kulor hamnar nästan brevid varann om 2 skott skjuts ur olika vinklar?

Nja, nu hamnade inte kulorna precis "bredvid" varandra. Den ena kulan hittades 5 meter från mordplatsen och den andra 40 meter därifrån.

Och till trådskaparen, det vore bra om du kunde presentera ett underlag till dina påståenden istället för att bara posta länkar till din egen hemsida.

Och jag tycker att du motsäger dig själv när du i samma inlägg först skriver:

"Den här tråden vill jag att den bara ska handla om dom tekniska bevisen när det gäller hur Olof Palme blev skjuten. Alltså, ingenting om vem/vilka som har gjort det eller vad ögonvittnen säger utan en kritisk granskning av vad dom tekniska bevisen säger."

Och sen:

"Anledning som jag ser till ändringen av mordförloppet av Polisen är att Lisbeth Palme vet vem mördaren är och kan identifiera honom direkt i första förhöret men att det inte får komma ut, därför ändrar man på händelseförloppet och på samma gång säger att Lisbeth Palme inta har sett någonting."

Låt oss hålla oss till ren fakta i stället för spekulationer.
Citera
2009-01-19, 06:28
Medlem
[quote=Russinkungen]Nja, nu hamnade inte kulorna precis "bredvid" varandra. Den ena kulan hittades 5 meter från mordplatsen och den andra 40 meter därifrån. [/i]

Godmorgon!

Ok då minns jag helt fel,.
Hade för mig att 2 kulor hittades av indiern på västra sidan Sveavägen och som jag skrev inte långt ifrån varandra.
Jag minns tydligen helt fel.
Var exakt hittades dessa kulor?

5 meter från mordplasen verkar ju rätt märkligt det med.
En magnum 44 borde i så fall gjort kraftiga nedslagsspår vilket är något jag inte kan minnas varit aktuellt.
Kulan flög således genom Palme upp i himlen och sen ner igen.

(och lät som en svag chinapuff på avstånd..)

tja...

Dessa kulor tror jag Holmer & Gänget lade ut efter ha skjutit med en egen Magnum.
Sen sitter Holmer och håller upp ett dyligt vapen i TV.

Man lyckades ju om jag nu minns rätt tvätta dessa kulor så något DNA eller partiklar inte fanns kvar.
Man var noggrann..
Senast redigerad av rattelsnake 2009-01-19 kl. 06:36.
Citera
2009-01-19, 06:56
Medlem
Redan utrett

[quote=rattelsnake]
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Nja, nu hamnade inte kulorna precis "bredvid" varandra. Den ena kulan hittades 5 meter från mordplatsen och den andra 40 meter därifrån. [/i]

Godmorgon!

Ok då minns jag helt fel,.
Hade för mig att 2 kulor hittades av indiern på västra sidan Sveavägen och som jag skrev inte långt ifrån varandra.
Jag minns tydligen helt fel.
Var exakt hittades dessa kulor?

5 meter från mordplasen verkar ju rätt märkligt det med.
En magnum 44 borde i så fall gjort kraftiga nedslagsspår vilket är något jag inte kan minnas varit aktuellt.
Kulan flög således genom Palme upp i himlen och sen ner igen.

(och lät som en svag chinapuff på avstånd..)

tja...

Dessa kulor tror jag Holmer & Gänget lade ut efter ha skjutit med en egen Magnum.
Sen sitter Holmer och håller upp ett dyligt vapen i TV.

Man lyckades ju om jag nu minns rätt tvätta dessa kulor så något DNA eller partiklar inte fanns kvar.
Man var noggrann..

Hej Rattelsnake

Det är redan utrett av mig i tråden om "Skottet som dödade Olof Palme"

https://www.flashback.org/showpost....&postcount=266

Du har själv skrivit i tråden men resultaten och slutsaterna passar väl dig inte.

jag har lite svårt att förstå varför det skall skapas nya trådar bara för de spekulationer som förs här. Det finns ju redan en tråd.
Citera
2009-01-19, 07:09
Medlem
[quote=Utredaren]
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake

Hej Rattelsnake

Det är redan utrett av mig i tråden om "Skottet som dödade Olof Palme"

https://www.flashback.org/showpost....&postcount=266

Du har själv skrivit i tråden men resultaten och slutsaterna passar väl dig inte.

jag har lite svårt att förstå varför det skall skapas nya trådar bara för de spekulationer som förs här. Det finns ju redan en tråd.

Ok tack för länken.

Vad polisen (läs Holmer & Gänget) har sysslat med för manipulationer vet jag inte.
Kan ju inte ha varit något större problem att gnida lite med kulorna mot de beslagtagna kläderna.
Lustigt att man var noga med att tvätta kulorna vilket förvånade de tyska experterna med flera.

Intresserad av att veta hur du ser på att LP och Björkman beskriver det som skall vara magnumknallar, som " svaga chinapuffar på avstånd" ?

Hur jag än försöker får jag inte ihop detta.
Senast redigerad av rattelsnake 2009-01-19 kl. 07:22.
Citera
2009-01-19, 12:38
Medlem
[quote=rattelsnake]
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren

Ok tack för länken.

Vad polisen (läs Holmer & Gänget) har sysslat med för manipulationer vet jag inte.
Kan ju inte ha varit något större problem att gnida lite med kulorna mot de beslagtagna kläderna.
Lustigt att man var noga med att tvätta kulorna vilket förvånade de tyska experterna med flera.

Intresserad av att veta hur du ser på att LP och Björkman beskriver det som skall vara magnumknallar, som " svaga chinapuffar på avstånd" ?

Hur jag än försöker får jag inte ihop detta.

Klicka på länken för svar.

https://www.flashback.org/showpost....&postcount=277
Citera
2009-01-20, 22:31
Bannlyst
Citat:
Nja, nu hamnade inte kulorna precis "bredvid" varandra. Den ena kulan hittades 5 meter från mordplatsen och den andra 40 meter därifrån.

Och till trådskaparen, det vore bra om du kunde presentera ett underlag till dina påståenden istället för att bara posta länkar till din egen hemsida.

Och jag tycker att du motsäger dig själv när du i samma inlägg först skriver:

"Den här tråden vill jag att den bara ska handla om dom tekniska bevisen när det gäller hur Olof Palme blev skjuten. Alltså, ingenting om vem/vilka som har gjort det eller vad ögonvittnen säger utan en kritisk granskning av vad dom tekniska bevisen säger."

Och sen:

"Anledning som jag ser till ändringen av mordförloppet av Polisen är att Lisbeth Palme vet vem mördaren är och kan identifiera honom direkt i första förhöret men att det inte får komma ut, därför ändrar man på händelseförloppet och på samma gång säger att Lisbeth Palme inta har sett någonting."

Låt oss hålla oss till ren fakta i stället för spekulationer.

Precis, det är det tråden går ut på, presentera fakta och länkar. Det finns bara ett sätt som mordet har gått till väga på när du granskar dom tekniska bevisen, sekund för sekund, presentera det med tekniska bevis.

Du kan ta vilken mordutredning som hälst med fler än 1 vittne, dom kommer aldrig berätta exakt samma sak om händelseförloppet, innan, under eller efter, mordet.

När du vet hur mordet har utförts ser du vilka vittnen som berättat rätt och fel.
Dom 2 finska flickorna har rätt, mördaren håller vapnet i vänster hand.
Citera
2009-01-21, 20:26
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.R.
När du vet hur mordet har utförts ser du vilka vittnen som berättat rätt och fel.
Dom 2 finska flickorna har rätt, mördaren håller vapnet i vänster hand.

Ska jag tolka det som att du vet hur mordet gick till?
Citera
2009-01-21, 23:31
Medlem
om jag inte minns fel frågade de finska flickorna dekorima mannen vad klockan var då pågick det en mysko konversation i en walkie talkie som han hade. De såg även att han var beväpnad. När de gått en bit här de några minuter senare ett skott. Mycket talar för att den man som flickorna såg vid dekorima i dag sitter i riksdagen för moderaterna
Citera
2009-01-21, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ska jag tolka det som att du vet hur mordet gick till?

Jag är övertygad om att min tekniska sammanställning stämmer. Det är inte bara min tekniska sammanställningen som säger att mördaren håller mordvapnet i vänster hand utan:
1 .Anders Björkman, går några meter bakom LOP http://www.itdemokrati.nu/page36e.html
2. Dom 2 finska flickorna.http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=3
Det som gör dom så intressant är att ingen av dom har en aning om att mördaren ska hålla vapnet i vänster hand. Därmed kan det inte vara någon annan än den person som finskorna pekar ut.

Ingen vore gladare än jag om någon annan gjorde en hemsida och granskade dom tekniska bevisen, det känns lite ensamt ibland.
Senast redigerad av L.R. 2009-01-21 kl. 23:47.
Citera
2011-10-15, 19:17
Medlem
Jag hittade den här tråden som L.R. skapat en gång
i tiden.
Inte för att jag tror att han har rätt när det gäller
varför Palme blev mördad, men hur mordet gick
tillväga tror jag att han kan ha rätt.
Ta det här med grenen t.e.x. jag har själv varit ute i
skogen och brutit av grenar, jag kan inte få samma resultat.
Citera
2011-10-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Jag hittade den här tråden som L.R. skapat en gång
i tiden.
Inte för att jag tror att han har rätt när det gäller
varför Palme blev mördad, men hur mordet gick
tillväga tror jag att han kan ha rätt.
Ta det här med grenen t.e.x. jag har själv varit ute i
skogen och brutit av grenar, jag kan inte få samma resultat.

Hej sovvandring! Jag har också testat att bryta av grenar i skogen men kan inte ens komma i närheten av resultatet som bilden på Lennart Remstams hemsida visar. Grenen är avskjuten inget att snacka om.
Citera
2012-08-01, 22:50
Medlem
cephs avatar
Flyttas in i MOP.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem