• 1
  • 2
2009-01-20, 12:09
Medlem
-Gustavssons avatar
Jag har samma problem, försvinner pengar så jäkla snabbt, är 19 år och plockar ut mellan 15 och 17k per månad efter skatt. Pengarna går till kläder, sprit och spel, resten slösar jag bort.

Skämt å sido, efter 5 dagar så har jag kanske max 3,5k att leva på resten av månaden, tilläggas bör är att jag bor hemma... Ska börja spara nu tänkte jag. Ska börja föra någon typ av avteckningar, blir förmodligen bara ett textdokument man kan sammanställa i slutet av månaden.
Citera
2009-01-20, 12:45
Medlem
Delar in min lön i:

1, Fasta avgifter
2, Rörliga avgifter
3, Spara

Efter att ALLA fasta avgifter, mat/hyra/räkningar är betalda. (Betalar/tar ut till alla avgifterna, även om räkningarn skall betalas senare) så tar jag resten och delar in den i 2 & 3.

Lägger in ~ 50% av det tänkta sparandet i början av månaden, och ifall det blir över i slutet av månaden lägger jag in de sista 50%en samt möjligtvis resten .

Försöker ta ut kontanter till mina rörliga avgifter så att små mynt/sedlar (20:- / 50:-) o.s.v. vid små köp sparas i en burk.

Har fungerar bra för mig & är inte särskillt jobbigt, kan vara värt att prova. Har aldrig gått bra med att bokföra allting..
Citera
2010-09-13, 16:16
Medlem
www.smartbudget.se väldigt bra sida!
Citera
2010-09-13, 18:24
Medlem
urcurcs avatar
Kan alltid ta en tit på Ibank fins både till Mac och Iphone.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in