Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-15, 23:22
Medlem
Kannibal67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedefors
​Har haft som tradition att göra en julfilm, spana gärna in! 🙂 Har även gjort musiken själv i år 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=EE7iGB60eV0

Bra!!
Jag känner omedelbart att jag vill se mer av Boris karaktären. Gör flera filmar om honom och hans historia, för sen att låta Boris göra comeback i en annan uppsats och kontext till nästa jul. Han verkar ha ett djup och kanske ett farligt mörker som kan leda han i olika riktningar. Han spelar bra!
Intressant och bra musik och kameraarbete, tidvis konstig filmning. Varför fokuset på kvinnans mage/jacka?
Citera
2024-12-18, 00:56
Medlem
Flat Earth Sweden - Trailer 1

Jag har sedan 2018 på olika sätt jobbat med en dokumentär om människorna bakom idén om att jorden egentligen är platt. Det tog lång tid innan jag lyckades få med några som vågade ställa upp. I Sverige är plattjordare långt mer ljusskygga i jämförelse mot exempelvis de amerikanska.

Till slut fick jag med ett par stycken och har följt dem under några år. Nyligen fick en av dem extra mycket uppmärksamhet då även Mauri följde henne en dag. Jag var även med bakom kulisserna som ”expert” i ämnet, vilket givetvis var kul.

I samband med Mauris reportage släppte jag en första trailer som ger en känsla av hur det kommer bli. En andra trailer släpps senare med lite fler ansikten, då jag haft väldigt svårt att få med individer från den andra sidan. Man säger man inte vill ge utrymme och tackar nej. Allt från forskare och kunniga på Stockholms Universitet till våra egna astronauter som blev rent av arga att jag frågade.

Det lutar åt att det blir en serie under 2025, om allt flyter på. Jag gör allt själv.

Kika gärna på trailern och följ mig gärna på YT. Ge även gärna feedback i mån av tid och lust.

https://youtu.be/PbOrpbypqRA?si=x9O_mSnBUqPA654U

Tack för eran tid!
Citera
2024-12-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kannibal67
Bra!!
Jag känner omedelbart att jag vill se mer av Boris karaktären. Gör flera filmar om honom och hans historia, för sen att låta Boris göra comeback i en annan uppsats och kontext till nästa jul. Han verkar ha ett djup och kanske ett farligt mörker som kan leda han i olika riktningar. Han spelar bra!
Intressant och bra musik och kameraarbete, tidvis konstig filmning. Varför fokuset på kvinnans mage/jacka?

Tack så mycket! Ja, tanken är att han verkligen har ett mörker. Ska fundera lite på vad jag kan hitta på till nästa år Tack för feedback! Tror inte det blev tillräckligt tydligt i det fotot men kvinnan har en namnskylt med "Tollereds Nytt" så det ska föreställa att hon är en reporter. Men tror inte jag fick något tillräckligt bra/tydligt foto på det tyvärr :/
Citera
2024-12-22, 00:07
Medlem
Kannibal67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Documaz

Jag har sedan 2018 på olika sätt jobbat med en dokumentär om människorna bakom idén om att jorden egentligen är platt. Det tog lång tid innan jag lyckades få med några som vågade ställa upp. I Sverige är plattjordare långt mer ljusskygga i jämförelse mot exempelvis de amerikanska.

Till slut fick jag med ett par stycken och har följt dem under några år. Nyligen fick en av dem extra mycket uppmärksamhet då även Mauri följde henne en dag. Jag var även med bakom kulisserna som ”expert” i ämnet, vilket givetvis var kul.

I samband med Mauris reportage släppte jag en första trailer som ger en känsla av hur det kommer bli. En andra trailer släpps senare med lite fler ansikten, då jag haft väldigt svårt att få med individer från den andra sidan. Man säger man inte vill ge utrymme och tackar nej. Allt från forskare och kunniga på Stockholms Universitet till våra egna astronauter som blev rent av arga att jag frågade.

Det lutar åt att det blir en serie under 2025, om allt flyter på. Jag gör allt själv.

Kika gärna på trailern och följ mig gärna på YT. Ge även gärna feedback i mån av tid och lust.

https://youtu.be/PbOrpbypqRA?si=x9O_mSnBUqPA654U

Tack för eran tid!

Bra trailer och säkert en intressant serie som jag vill se. Beror på din vinkling och hur öppna individerna är gemtemot dig.
Inte för att jag tror världen är flat, men för att jag vill se människorna bak denna teorin. Förhoppningsvis få ett svar på hur det är för dom att leva i en värld som dom tror är flat, och hur dom påverkas av sin omgivning och impulser från storsamhällets krav och förväntan. Spännande och kreativt!
Citera
2024-12-24, 13:52
Medlem
Idé till skräckfilm: HR - The Reckoning. En HR-avdelning tar sakta men säkert över ett företag. Med till synes välvilliga förslag som syftar till att förbättra folks hälsa och säkerhet skapar man gradvis ett helvete där till slut ingen vågar säga eller göra någonting utan att fråga om lov. Rädsla och konformitet breder ut sig. Bara vid nämnandet av HR rycker folk till i instinktiv rädsla. Ett terrorvälde utvecklas där den egentlige chefen hålls som gisslan i en skrubb. Men HR:s ambitioner stannar inte här. Man vill ha mer makt och infiltrerar myndigheter och medier. Ansiktslösa representanter besöker folk i deras hem och ser till att riktlinjerna följs. Tar du tillräckligt många steg varje dag? Du tänker väl på att äta mindre kött? Polisen undervisar medborgarna om användande av korrekt pronomen.

Det ska inte vara satir utan spelas på 100% allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in