Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-04, 18:02
Medlem
Hej! Här är en film att njuta av under ledigheten 😃

The Killjerk Killer in the Woods

Kortfilm / konceptbevis för en långfilm.

Genre: Slasher.

Synopsis: Djupt inne i skogen härjar den sexgalna Killjerk Killer fritt. Denna superkorta, galna kortfilm ger en glimt in i den förvridna hjärnan hos en depraverad mördare och lägger grunden för en längre film.

https://youtu.be/WkVRNaJ78jI?si=eqwjuhSaWtpDVV1N
Citera
2024-07-06, 00:17
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARRRGGGGHHHH

Synopsis: Djupt inne i skogen härjar den sexgalna Killjerk Killer fritt. Denna superkorta, galna kortfilm ger en glimt in i den förvridna hjärnan hos en depraverad mördare och lägger grunden för en längre film.

I början: vem skrek, och varför?

Slutet: ja, vad var slutet? Jag såg inget egentligt slut.

Bra att du hade ok ljud.

De svarta pauserna = skapade dramatik. Kanske för tätt med dessa eller att de var för långa. Men det var för många svarta rutor totalt.

Men bra jobbat!
Citera
2024-07-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
I början: vem skrek, och varför?

Slutet: ja, vad var slutet? Jag såg inget egentligt slut.

Bra att du hade ok ljud.

De svarta pauserna = skapade dramatik. Kanske för tätt med dessa eller att de var för långa. Men det var för många svarta rutor totalt.

Men bra jobbat!

Tack för din feedback!

I början: Den som skrek var ett av offren. Hon skrek av rädsla när hon insåg att hon inte kunde fly från mördaren.

Slutet: Jag ville lämna slutet öppet för tolkning, men jag förstår att det kanske blev lite för otydligt. Filmen kan nästan uppfattas som en mardröm eller en seriemördares runkfantasi, vilket inte var vår avsikt. Ursprungligen tänkte vi att alla offer skulle gestalta klichéer från slasher-filmer. Men när vi skulle casta hade vi stora problem att hitta skådespelare. Kort sagt, nästan inga skådespelerskor ville medverka. Därför spelar Sara J fyra olika roller i filmen.

Ljudet: Kul att du uppmärksammade ljudet! Det var en viktig del av filmen för att bygga stämning.

De svarta pauserna: Bra synpunkt! Jag ville inkludera dem för att bryta upp handlingen. Den första versionen var 9 minuter lång, vilket var alldeles för långt för den här typen av film. Men jag kunde kanske ha försökt hitta en bättre balans för att undvika att pauserna blev för många eller för långa.
Citera
2024-07-06, 16:44
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARRRGGGGHHHH

Till skillnad från den första tittaren blev jag inte förvirrad av skriket i början. Tänkte att det var första offret.

För en knappt fem minuter lång kortfilm känns den ganska upprepande. Han klubbar ner en kvinna med ett brännbollsrack(?). Ställer sig och runkar. En ny kvinna råkar komma och se. Han jagar henne med sitt brännbollsrack och så börjar det om. Slasherfilmer brukar försöka toppa varandra med olika kreativa sätt att mörda.

Jag tänkte på att den sista kvinnan kanske hade kunnat ta fram ett vapen eller dylikt. Det hade dels gett en vändning i handlingen, men det hade också kunnat bli till ett öppet slut.
Citera
2024-07-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Till skillnad från den första tittaren blev jag inte förvirrad av skriket i början. Tänkte att det var första offret.

För en knappt fem minuter lång kortfilm känns den ganska upprepande. Han klubbar ner en kvinna med ett brännbollsrack(?). Ställer sig och runkar. En ny kvinna råkar komma och se. Han jagar henne med sitt brännbollsrack och så börjar det om. Slasherfilmer brukar försöka toppa varandra med olika kreativa sätt att mörda.

Jag tänkte på att den sista kvinnan kanske hade kunnat ta fram ett vapen eller dylikt. Det hade dels gett en vändning i handlingen, men det hade också kunnat bli till ett öppet slut.

Hej,

Tack för din feedback! Vi förstår absolut vad du menar och håller till viss del med. Samtidigt är det lite av poängen med filmen. Vi jobbar med det absurda och upprepningshumor, vilket så klart inte tilltalar alla. Filmen är också något vi gjorde för skoj, på en dag. Hade vi haft mer tid och en större budget hade vi kunnat variera mer.

Vi hade faktiskt kontakt med en person som är väldigt duktig på specialeffekter, men tyvärr krockade vår inspelning med en annan produktion så han kunde inte vara med.
Citera
2024-07-06, 21:06
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Documaz
Hej Internet!

Nu är jag klar med ett nytt reportage som ni gärna får kika på och tycka till om.

Jag har träffat forskare på Karolinska Universitetssjukhuset för att ta del av hur de jobbar på darkweb med att få fler pedofiler att bli intresserade av deras behandlingar som är till för att hjälpa dem hantera sin pedofili. Vi får se hur det ser ut i deras forum.

Om ni gillar det jag gör få ni gärna följa min kanal och stötta mig på Patreon. Vill det sig väl kan jag fortsätta med detta.

The Darkweb Dilemma
https://youtu.be/cSwdwv4Cbdg?si=bXSXbNpPW-FEyIgI

Tack för eran tid!

// Magnus Svensson
\\ www.documaz.com
// www.patreon.com/documaz
Mörkt, men intressant ämne. Tekniskt mycket bra. Jag hade filmat lite av miljön där du genomför intervjun att ha som inklippsbilder.
Citera
2024-08-18, 07:30
Medlem
Alma vill ha nya lekkamrater / Teaser

Sprängfylld med nakenhet, sex och blod. En utmanande art-house vampyrfilm från Sverige!

KOMMER I ÅR 💋💀

https://youtu.be/zi72f7c7MlQ?si=XToJfBsUoTYKY8BF
Citera
2024-10-21, 22:17
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Documaz
Hej Internet!

Nu är jag klar med ett nytt reportage, "Becknarna I Älta". Reportage om droghandel och gängrekrytering av barn i Älta, Stockholm

Reportaget innehåller intervju med SSPF från Nacka Kommun och olika inslag som kan hjälpa föräldrar i ämnet.Vi tittar även på vad nya begrepp som Krimfluencers betyder.

Reportaget har ett segment i samband med Krimfluencers som innehåller väldigt våldsamma klipp från gängmiljön. Är du känslig för sådant bör du inte titta. Jag har dock suddat ut ansikten på offer, även om de själva är kriminella. Jag kände det var viktigt att visa hur miljön de lever i ser ut och vart barn riskerar att hamna. Det är lätt att vifta bort när man bara hör ord om farliga miljöer, men bilder och ljud har större effekt.

Nu tror jag förvisso att de flesta här på flashback har lite tjockare hud än de flesta, men ville iaf säga det.

Becknarna I Älta
https://youtu.be/8Cc2MjJzIx8?si=RiNCozMT_ndDl41u

Om ni gillar reportaget och andra saker jag gör så blir jag väldigt glad om ni vill stötta det genom exempelvis min Patreon (gratiskonto finns givetvis) eller följa det på tuben. Om inte så tackar jag för tiden ni eventuellt lade på att kika på det iaf.

Tack för eran tid!

// Magnus Svensson
\\ www.documaz.com
// www.patreon.com/documaz

Välproducerat. Ett tips är kanske att försöka fixa flera kameravinklar när du intervjuar någon. Det blir ganska enformigt med en statisk kamera. Analysera t.ex kameravinklar och klippning i Den svarta svanen på SVTplay. (Förstår såklart att det delvis är en budgetfråga).

Sen vet jag inte riktigt om man får publicera patreons på Flashback. Lär nog bryta mot reglerna.
Citera
2024-10-21, 22:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Välproducerat. Ett tips är kanske att försöka fixa flera kameravinklar när du intervjuar någon. Det blir ganska enformigt med en statisk kamera. Analysera t.ex kameravinklar och klippning i Den svarta svanen på SVTplay. (Förstår såklart att det delvis är en budgetfråga).

Sen vet jag inte riktigt om man får publicera patreons på Flashback. Lär nog bryta mot reglerna.

Ah finns det regler mot det. Då kan tar jag bort det!

Yes budgetfråga. Har bara en kamera tyvärr. Har experimenterat med Log och ProRes på iPhone som extra, men funkar inte riktigt. Du har dock helt rätt i att det blir enformigt. Tack för bra feedback!
Citera
2024-11-17, 07:28
Medlem
Alma Wants NewPlaymates- Trailer UTE NU!

https://youtu.be/ivZgPJYbHmc?si=wqrMAf_d5joRhbIO

Förbered dig på en het mardröm!

Alma Wants New Playmates är ett erotiskt skräckdrama där ett lesbiskt pars oskyldiga försök att köpa en våningssäng snabbt förvandlas till en mardröm. De finner sig själva fångade i en främlings lägenhet, där de väntar på den mystiska Alma…

Denna indie-pärla kombinerar grindhouse, konstfilm och svart komedi.

Alma Wants New Playmates blir tillgänglig på Vimeo OTT från och med den 1 december. Filmen kommer att släppas på fler streamingplattformar under 2025.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in