Flat Earth Sweden - Trailer 1
Jag har sedan 2018 på olika sätt jobbat med en dokumentär om människorna bakom idén om att jorden egentligen är platt. Det tog lång tid innan jag lyckades få med några som vågade ställa upp. I Sverige är plattjordare långt mer ljusskygga i jämförelse mot exempelvis de amerikanska.
Till slut fick jag med ett par stycken och har följt dem under några år. Nyligen fick en av dem extra mycket uppmärksamhet då även Mauri följde henne en dag. Jag var även med bakom kulisserna som ”expert” i ämnet, vilket givetvis var kul.
I samband med Mauris reportage släppte jag en första trailer som ger en känsla av hur det kommer bli. En andra trailer släpps senare med lite fler ansikten, då jag haft väldigt svårt att få med individer från den andra sidan. Man säger man inte vill ge utrymme och tackar nej. Allt från forskare och kunniga på Stockholms Universitet till våra egna astronauter som blev rent av arga att jag frågade.
Det lutar åt att det blir en serie under 2025, om allt flyter på. Jag gör allt själv.
Kika gärna på trailern och följ mig gärna på YT. Ge även gärna feedback i mån av tid och lust.
Flat Earth Sweden - Trailer 1
https://youtu.be/PbOrpbypqRA?si=x9O_mSnBUqPA654U
Tack för eran tid!