2012-03-06, 08:27
Medlem
gato12s avatar
riktigt snygga eftertexter och bloopers är ju aldrig fel för att lätta upp stämningen.

"luffaren" skulle kanske kunna användas lite mer konsekvent, han kunde dyka upp lite fler gånger i bakgrunden och kanske vara lite mer skrämmande när han gör sin "grand entrance" och förklarar hur det ligger till.

iofs så förstår man ju som åskådare hur det ligger till redan efter ett par minuter. du kanske skulle köra lite mer flashbacks till vad som egentligen hände den där ödesdigra partykvällen...? samt dra ut lite på när man fattar hur det ligger till, lite mindre obvious.

och borde inte hans polare reagera på nåt sätt när han försvunnit, sörja lite...?

annars är den helt okej, inte så mycket överspel som man kunnat befara.
Citera
2012-03-06, 09:20
Medlem
VidiVicis avatar
Tråkigt nog så förstod man storyn redan efter några minuter. Ni skulle inte haft med scenen med joggaren. Samt, borde inte någon karaktär sörja den bortgångne?
Citera
2012-03-06, 09:29
Medlem
Imalosers avatar
Tyckte luffaren var väldigt överflödig. Om du ska ha en karaktär som förstår allting så borde du, som någon sa tidigare, ha med honom oftare och så att han verkligen får förklara vad det är som hänt.

... Om inte hela filmen är någon slags metafor för hur luffare i allmänhet har det Ingen som "ser dem" och ingen som lyssnar. Fast det var inte så jag uppfattade det, så varför är luffaren med?

Annars var filmen bra och spännande!
Citera
2012-03-06, 09:30
Medlem
Havremopedens avatar
Måste säga att kortfilmen var bra gjord, lär dig mer så blir du bäst! ;D .. nee men det var faktiskt riktigt bra, trodde det skulle vara en D - film.. men säger en B
Citera
2012-03-06, 09:48
Medlem
grovsmides avatar
Jag kan nog tycka du siktat för högt, ta siktet lite lägre och få fullträff?
Intrycket är propaganda-produktion som vore det regisserat av en ANT-föreläsare. Lite jobbiga vinklar, lite slutna miljöer, amatör-skådisar, inget direkt som engagerar tittaren.
Storyn levererar inte och det är lite förutsägbart och redan gjorts så många gånger, man tror redan man sett din film någon gång på högstadiet. Filmen döper du dessutom till Insikt men någon insikt levereras inte, var blev den av? 2-3 piller känns inte som en given dödsorsak, är ändå insikten att inte ta droger? Eller inte alkohol kanske? Aldrig flyttat hemifrån? Eller skulle han slutat dricka läsk?

Lite längre nästa gång, lite mer jobb kring karaktärerna, tänk på miljöerna, man behöver inte göra en film som vore den inspelad i en källarglugg. Allmänt lite mer kreativitet och humor vill jag se, upplägget med billypizzan t.ex, varför inte lite "måndag hela veckan" loopa killen som öppnar en tom frys med bara en mikropizza att äta, samma pizza varje gång. Låta han lära sig tv-reklamen utantill osv, en sorglig skildring i linje med storyn men ändå komiskt.
Citera
2012-03-06, 10:52
Medlem
Gicka666s avatar
Lite klyschig men väldigt välgjord!
Citera
2012-03-06, 11:32
Bannlyst
Välgjord film fast som inte säger en så mycket. Jag irriterade mig på att du använt dig så mycket av blur-effekten. Det kan vara snyggt men nu blev det bara för mycket. Men bra var den. Nästa gång blir det ännu bättre VG!
Citera
2012-03-06, 11:46
Medlem
Butterkakans avatar
Den va bra, läskig, blev sugen på cola, alltså på flaska.
Citera
2012-03-06, 12:12
Medlem
breeze420s avatar
Bra filmad tycker jag. Overall ganska bra. Dock störde jag mig på det dåliga ljudet, du bör använda bättre mikrofoner. Störde mig också lite på klickandet och det plötsliga och skarpa bytet av ljud-miljö, t.ex från inomhus till utomhus.
Citera
2012-03-06, 12:45
Medlem
galne-golems avatar
Skit bra.
Citera
2012-03-06, 13:05
Medlem
Picasillys avatar
Bra jobbat!

Det jag spontant kom att tänkta på har i stort sett redan tagits upp. Undrar över snön som såg lite fake ut, tyckte också att det brusade en del, parkbänks- killen kändes inte lika bra spelad som övriga roller... Men oandra sidan är det inte en lika naturlig/vanlig roll som övriga och jag vet inte hur jag själv skulle gjort den mer "trovärdig". Och som andra nämnt så var han ju bara med en kort stund.

En sak jag också tänkte på var när han plingar på hos sina vänner mot slutet, vad tanken är bakom den suddiga plingklockan. För mig är det något som inte stämmer med den bilden... (men som sagt, bara spontan reaktion).

När ni klappar händer (hi-five typ) så låter det rätt högt också.

Men grym för att vara första kortfilm måste jag säga!
Gillar särskilt "rensa-halsen-ljudet" när han ska dricka cola dagen efter vid kylskåpet. Det kändes som ett ljud man annars kan glömma bort att ha med
Citera
2012-03-06, 13:17
Medlem
Bra foto, okej ljud förutom i vissa scener. Kanske borde jobba på snön . Fundera lite mer över dramaturgin, som föregående har sagt förstod man redan efter bara några minuter vad som hänt, och då blir resten bara en transportsträcka utan nån kulmen. Trappa upp konflikten hela tiden, över hela filmen.
Manus... helt okej, förutom svordomarna. Överlag bra gjord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in