Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-01-21, 21:53
Medlem
kycklingsallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Frgan r hur eftertraktat det skulle vara p marknaden d ren THC inte ger samma effekt som the real deal med ett antal andra psykoaktiva mnen som t.ex. CBD och CBN.

Hr r ett klipp p youtube som visar en kvinna som fr en spruta ren THC resp THC + cannabinoider. Hon blir typ psykotisk p ren THC medan hon verkar m rtt s bra p den andra blandningen .

Haha kollade p lnken.
Fan va man saknar dom dr frsta gngerna nr man tok garva.. good times .
Citera
2009-01-21, 23:22
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Frgan r hur eftertraktat det skulle vara p marknaden d ren THC inte ger samma effekt som the real deal med ett antal andra psykoaktiva mnen som t.ex. CBD och CBN.

Hr r ett klipp p youtube som visar en kvinna som fr en spruta ren THC resp THC + cannabinoider. Hon blir typ psykotisk p ren THC medan hon verkar m rtt s bra p den andra blandningen .

Av just denna anledning kritiseras tex lkemedlet Marinol eftersom det endast innehller (syntetiskt)THC och saknar CBD vilket bland annat tar bort den smrtstillande effekten.
Citera
2009-01-21, 23:29
Medlem
Jag rker d hellre en godluktande vxt n nt syntetiskt frn bakterier.

Det kanske inte r nt fel p bakterie producerande grejer men det knns hrligare att rka en vxt p nt stt. Knns mer kvalitet :P
Citera
2009-01-22, 00:54
Medlem
Jag nskar TS lycka till med projektet, men jag skulle nog dra mig fr att rka bakterier. Hr faller ju hela argumentet om att drogen kommer direkt frn naturen, och dessutom s bidrar ju alla cannabisplantor till minskad global uppvrmning.
Citera
2009-01-22, 01:37
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirreVojj
Jag nskar TS lycka till med projektet, men jag skulle nog dra mig fr att rka bakterier. Hr faller ju hela argumentet om att drogen kommer direkt frn naturen, och dessutom s bidrar ju alla cannabisplantor till minskad global uppvrmning.

Vad frn naturen? Om du driver upp THC-bakterier eller THC-plantor r det vl lika naturligt? :P

Det lr knappast vara en gen som kodar fr det, snarare lr det vara en rtt lng enzymatisk vg med ett antal olika aminopeptider som kodar fr THC, jag tror det r en rtt tuff grej att lyckas med - skulle det finnas mer grundforskning kanske det skulle g att gra mer, men att brja frn skratch som privatperson knns svrt.

Dremot r det sjlvklart en intressant vg, antagligen skulle det g att gra samma sak med nstan alla andra droger med. Enklare fenetyl- och tryptaminer r antagligen mycket enklare att f bakterier att producera, det handlar ju bara om en modifierad AS! Det hr r kanske lite av framtiden, men jag tror vi fr vnta ngra r - biokemi / mikrobiologi r unga vetenskaper som r p gng.
Citera
2009-01-22, 02:21
Medlem
Nomexdrkts avatar
Tror det r ngot som ligger lngt borta just nu faktiskt. Att tro att det r lika ltt att framstlla THC som insulin r att lura sig sjlv lite. Dessutom r inte industriell bakterieodling helt gratis heller. Tror vanlig cannabis sativaodling kommer vara det mest anvnda fr ett bra tag frammt. Dessutom som flera andra innan mig sagt s innehller ju rkat inte endast THC utan ocks CBD och ver 400 andra mnen.
Citera
2009-01-22, 09:00
Medlem
Spaz.s avatar
Citat:

vem har sagt att argumentet att det kommer direkt frn naturen r ngot bra argument ver huvud taget?
isf r allts cannabis okej men inte hasch, inte fr att det r ngon avancerad kemisk process men ack s r det inte naturligt, det r framstllt o.s.v.

Det som spelar roll r inte vart det kommer ifrn, utan hur det funkar och vad det har fr egenskaper, och thc r bevisligen inte lika farligt som fultjack frn ett polskt labb eller nt riktigt snuskigt horse :b
Citera
2009-01-22, 10:32
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Haha, jag tror att den ev positiva effekten ts upp mnga gnger om av den energislukande HPS'en ovanfr . Och som spaz sger r det inget vettigt argument det kommer frn naturen.
Citera
2009-01-22, 17:06
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roundcube
Tror du att du har 2 bakterier i kroppen nr du r sjuk eller?

jag kan inte tnka mig att det antalet bakterier som ts nmnde skulle bli s stor som en trning ens...

Okej, vi har att gra med en frvirrad massa ser jag.

Nu r det dags fr lite stora nummer.

Vi kan ju t.ex. ta talet googol-plex, (10^10^100). Enligt rknelagarna fr potenser r det ekvivalent med 10^1000. Fr att stta detta i perspektiv s r en googol (10^100) en 1:a fljt av 100 nollor, medan en googol-plex r en 1:a fljt av en googol nollor.

En googol-plex skulle ta ungefr 10^85 r att skriva ut, men det gr tyvrr inte att genomfra d elementarpartiklarna r fr f fr att kunna frsttas i tillstnd fr att representera en nolla (skriva ngonting r helt uteslutet), d dom bara r 10^80st.

TS exponent var en MILJARD, dvs ngonting som r s ofattbart mycket strre n en googol-plex. ven att talet x frmodligen inte r 10, eller 100 eller ens begrnsat till 1000.

Frstr du nu att detta r omjligt?
Citera
2009-01-22, 20:09
Medlem
Jontishs avatar
Bara jag som mrker att denna killen inte har ngon aning om vad han snackar om? Jag brjade skriva vad som var fel med hans teori, men det slutade med att jag i princip kopierade hela hans text...
Citera
2024-11-11, 23:37
Medlem
dlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontish
Bara jag som mrker att denna killen inte har ngon aning om vad han snackar om? Jag brjade skriva vad som var fel med hans teori, men det slutade med att jag i princip kopierade hela hans text...

Jag hade inte fel, jag var fr tidig. Nio r efter min trdstart hr p Flashback publicerades den frsta forskningen om mikroorganisk cannabisodling.

Genom att genmodifiera bakterier har forskare framstllt en ny sort bakterie (Zymomonas cannabinoidis) som ter socker och konverterar det till 180 olika cannabinoider, inklusive THC och CBD. Genom mikrobiologi minskar kostnaden fr industriell produktion med upp till 1000%.

Jag anser det hrmed vara bevisat att mikroorganiska cannabisodlingar r framtiden, men kanske drjer det ett decennium till innan det anvnds i bred skala.

Kommer ni anvnda bakterier i framtiden nr de gr att kpa?

Citat:
According to the company, this method can reduce the cost of cannabinoid synthesis by a thousand times. Bacterium Zymomonas cannabinoidis, a gene-edited version of Zymomonas mobilis, which is used to produce tequila, can produce cannabinoids by removing a gene from the bacterial genome. At the same time, the use of bacteria instead of yeast could make the cannabinoid extraction process much easier on an industrial scale, as bacteria directly secrete the products without having to metabolize them, as in the case of yeasts.

https://theplosblog.plos.org/2019/05...-cannabinoids/

https://vinepair.com/booze-news/tequ...-produces-thc/

https://www.cannavigia.com/blog-post...bioengineering

https://patents.google.com/patent/WO2018200888A1/en
Senast redigerad av dlan 2024-11-11 kl. 23:46.
Citera
2024-11-13, 16:59
Medlem
plapmans avatar
Det finns redan jst som producerar thc och diverse andra cannabinoider. Dock r thc fr sig sjlv en tmligen vrdels drog som mest bara framkallar ngest oro och paranoia.
Med tanke p att du nd verkar hyfsat insatt i organisk kemi r det lite frvnande vilken primitiv frstelse du har fr cannabis. Det r inte s enkelt att thc r "det psykoaktiva mnet" i cannabis utan effekterna beror p en mngd synergier mellan olika mnen frmst cannabinoider terpener och flavonoider ven knt som the entourage effect.
S ven om du skulle lyckas producera thc med bakterier ser jag inte riktigt pongen med att gra det d det r tmligen vrdels medicin och nnu smre som rusmedel d det nstan bara orsakar obehag eller bara knns tomt. Min erfarenhet av thc destillat r att det knns vldigt tomt och frst och frmst skapar en kroppslig oro/obehag. Det fungerar okej i lga doser fr att f upp en viss bas aktivitet i hjrnan p mig (adhd) men det r en balansgng och amfetamin fungerar mycket bttre nd s slnge man inte r verknslig mot amfetamin r det ett bttre alternativ.
Jag har ftt betydligt starkare och trevligare effekter av bush weed som sett ut som ogrs n p 90%+ destillat s det r helheten i plantan dr magin sitter och inte ett specifikt mne. Det r mjligt att terskapa ngot liknande genom att tillstta olika mnen i efterhand men jag tycker nd att det saknas ngot och frgan r om det verkligen r vrt mdan fr en undermlig produkt. Det positiva med en sdan blandning skulle vl vara att det r nstan samma frn gng till gng och det blir lttare att dosera, p en planta skiljer sig sammansttningen frn blomma till blomma tex r toppskotten starkast medans en blomma frn samma planta som vxt fram i en grenklyka lngt ner r svagare p en lite annorlunda sammansttning vilket gr det vldigt svrt att integrera och standardisera enligt rdande standard medans syntetiska preparat r nstan likadana varje gng.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in