2009-01-21, 18:16
Det r ju All Star helg den uppkommande helgen och det fick mig att tnka lite ver vilka spelare som varit bst hittills i NHL och ifall man kunde skapa ett lag som inte bara kunde spela en uppvisningsmatch utan ven kunna spela tvlingsmatcher och vara konkurenskraftiga.
Min ide r den hr, plocka ut ett lag av dina favoriter i NHL och stt i hop ett lag under dom hr premisserna.
Du ska ha 4 kedjor som du fr komponera hur du vill, allts LW behver inte vara LW.
Du ska ha 3 backpar.
Du ska ha tv mlvakter.
Du mste minst ha med 2 rookies och 3 sophomores.
Fr att det inte ska bli en listtrd s mste man ven motivera sina val och kedjor.
Mitt lag ser ut s hr:
Min ide r den hr, plocka ut ett lag av dina favoriter i NHL och stt i hop ett lag under dom hr premisserna.
Du ska ha 4 kedjor som du fr komponera hur du vill, allts LW behver inte vara LW.
Du ska ha 3 backpar.
Du ska ha tv mlvakter.
Du mste minst ha med 2 rookies och 3 sophomores.
Fr att det inte ska bli en listtrd s mste man ven motivera sina val och kedjor.
Mitt lag ser ut s hr:
Citat:
1a Kedjan Ovechkin Malkin Datsyuk
Hr fr man en kedja som har tre gudabendade tekniker, mlgra, dribblare och passningslggare, Ovechkin och Malkin r mest offensiva medans Selke vinnaren Datsyuk skrar bakt.
2a Kedjan Vanek Thornton Kane (S)
Den hr kedjan har egentligen ingen defensiv kraft d dom spelar framfr mitt defensiva backpar. Vanek r mlgraren medans Thornton och Kane assisterar.
3e Kedjan Lucic (S) Carter Iginla
Den hr kedjan kan bde gra ml och checka fast motstndarna i egen zon, den hr kedjan spelas mest i frsta och andra perioden fr att gra motstndarna trtta. Lucic r krnkraftverket, Carter och Iginla str fr "finliret"
4e Kedjan Setoguci (S)Krejci(s) Wheeler (R)
Det r ocks en tung kedja men med en mer uttalad mlskytt i Setoguchi. Krejci r den defensiva kraften som r playmaker medans Wheeler banar vg.
Backpar 1 Lidas Green
Lidas har det defensiva ansvaret medans Green frsker g med i anfallen.
Backpar 2 Chara Vlasic (S)
Det defensiva paret som spelar mot motstndarnas bsta anfallare.
Backpar 3 Souray Boyle
Souray har defensiven och Boyle har samma roll som Green.
Niklas Bckstrm
Ttaste mlvakten i NHL s hr lngt.
Steve Mason (R)
Vinner antagligen Calder och r enl mig tillsammans med Bckstrm och Thomas bst i ligan s hr lngt.
Hr fr man en kedja som har tre gudabendade tekniker, mlgra, dribblare och passningslggare, Ovechkin och Malkin r mest offensiva medans Selke vinnaren Datsyuk skrar bakt.
2a Kedjan Vanek Thornton Kane (S)
Den hr kedjan har egentligen ingen defensiv kraft d dom spelar framfr mitt defensiva backpar. Vanek r mlgraren medans Thornton och Kane assisterar.
3e Kedjan Lucic (S) Carter Iginla
Den hr kedjan kan bde gra ml och checka fast motstndarna i egen zon, den hr kedjan spelas mest i frsta och andra perioden fr att gra motstndarna trtta. Lucic r krnkraftverket, Carter och Iginla str fr "finliret"
4e Kedjan Setoguci (S)Krejci(s) Wheeler (R)
Det r ocks en tung kedja men med en mer uttalad mlskytt i Setoguchi. Krejci r den defensiva kraften som r playmaker medans Wheeler banar vg.
Backpar 1 Lidas Green
Lidas har det defensiva ansvaret medans Green frsker g med i anfallen.
Backpar 2 Chara Vlasic (S)
Det defensiva paret som spelar mot motstndarnas bsta anfallare.
Backpar 3 Souray Boyle
Souray har defensiven och Boyle har samma roll som Green.
Niklas Bckstrm
Ttaste mlvakten i NHL s hr lngt.
Steve Mason (R)
Vinner antagligen Calder och r enl mig tillsammans med Bckstrm och Thomas bst i ligan s hr lngt.