Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2009-01-22, 21:55
  #61
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77



Fy fan va de suger å va Frölunda supporter just nu....

Jag tycker Frölunda ska signa någon ny spelare.. Kanske man kan locka Erbjörs från pensionen? Stefan Larsson kanske kan snöra på sig skridskorna igen..?

Edit: Hahaha gick in på hockeysverige efter jag skrev inlägget och vad hittar jag där??

http://hockeysverige.se/news_show_nh...tml?id=5268579

Citat:
John Pohl, kickad från Lugano, blir den som ersätter knäskadade Jonas Nordqvist i Frölunda. Ikväll blev den kanadensiske centern klar för elitseriespel.
- Det känns väldigt bra att vi lyckats skriva kontrakt med en spelare av John Pohls kalliber. Han kommer att tillföra mycket positivt till laget, säger tränaren Ulf Dahlén.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10214
2009-01-22, 22:03
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1980s
Domare Persson i Timrå gör en av de sämsta insatser jag sett på hela säsongen. Vilken sopa.
På nått sätt lyckas han få en riktigt trevlig match att urarta i vilt slagsmål.
Att han sen ger Johan Andersson game misconduct för slagsmålet med wanwig är sinnessjukt. Anderson behöll ju handskarna på och slet sig lös så fort han kunde. :\
2009-01-22, 22:05
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag tycker Frölunda ska signa någon ny spelare.. Kanske man kan locka Erbjörs från pensionen? Stefan Larsson kanske kan snöra på sig skridskorna igen..?

Edit: Hahaha gick in på hockeysverige efter jag skrev inlägget och vad hittar jag där??

http://hockeysverige.se/news_show_nh...tml?id=5268579



http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10214



Ja in med Esa, Larsson å Carnbäck.....





Jaha å va ska vi me den gubben till, ja ja de kan väl inte bli sämre än det är kanske...
2009-01-22, 22:29
  #64
Medlem
Rensvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
På nått sätt lyckas han få en riktigt trevlig match att urarta i vilt slagsmål.
Att han sen ger Johan Andersson game misconduct för slagsmålet med wanwig är sinnessjukt. Anderson behöll ju handskarna på och slet sig lös så fort han kunde. :\
Ja Persson var en riktig pajas idag. Först släpper han massa solkara saker och sedan så börjar han plocka kompensationsutvisningar.. Man blir så matt.

Undra om det kommer något efter på Wanwig eller om Persson och diciplinnämden nöjer sig med det där.
2009-01-22, 22:53
  #65
Medlem
ElBorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Ja in med Esa, Larsson å Carnbäck.....





Jaha å va ska vi me den gubben till, ja ja de kan väl inte bli sämre än det är kanske...

Anders Brostrom
2009-01-22, 22:58
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElBorba
Anders Brostrom



Ja faan, han hade nog gjort susen....
2009-01-22, 23:16
  #67
Medlem
ElBorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Inte mycke rättvisa i Göteborg idag inte!

Tror inte pa rattvisa nar det galler sport for da skulle ju VIK vinna SM-guld varje ar

Dahlen coachar ju valdigt konstigt Fast inte om man har tankt sig att vara pa den nedre halvan i serien.
Om man har tankt att ha ett battre malsnitt framat an 2.418 bor man gora lite forandringar.
Men ar man nojd med att vinna lite mer an halvten av matcherna sa fungerar det bra eftersom man bara slapper in 2.348.


Fast man kan ju gladja sig at att Brynas(100 mal) och Sodertalje(98 mal) ar samre an Frolunda(104 mal).

Frolunda ar dessutom klart samst i serien nar det galler att gora mal pa hemmaplan(51 mal, ett snitt pa 2.428 mal/match). Kul att ha dem som favorit lag.

Fast man ar nast bast pa att inte slappa in mal(101 mal), Farjestad ar bast pa att inte slappa in mal(93 stycken). Ps. Det ar en javla tur att man har Honken

1) Jonas Gustavsson
2) Johan Holmqvist
3) Jacob Markstrom

Finns en gemensam namnare nar det galler vilka lag som slapper in fa mal. D.v.s. javligt bra malvakter.


Har laget daremot tankt sig att vara pa ovre halvan sa far han nog tanka om och borja spela lite offensiv och smart hockey. Fast a andra sidan sa kanske man kan kopa in fler defensiva spelare och grisa ner snittet pa inslappta mal till 1.00 da kan det ga bra i ar.

Modo
2009-01-22, 23:44
  #68
Medlem
Corrans avatar
Det jag stör mig på är att uffe gång på gång säger att dom har matchen "under kontroll" när de leder med ett mål.

Eller..."vi har dom där vi vill ha dom"
2009-01-22, 23:52
  #69
Medlem
GALLOWAY19s avatar
Underbart att vara Djurgårdare!
__________________
Senast redigerad av GALLOWAY19 2009-01-22 kl. 23:54.
2009-01-22, 23:53
  #70
Medlem
ElBorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Det jag stör mig på är att uffe gång på gång säger att dom har matchen "under kontroll" när de leder med ett mål.

Eller..."vi har dom där vi vill ha dom"

Ja han gor konstiga uttalanden och det kanns nastan som om det han sager ar nagot han beslutat att saga varje gang han framtrader i TV/Radio oavsatt vad det star i matchen.
2009-01-22, 23:54
  #71
Medlem
ElBorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GALLOWAY19
Underbart att vara Djurgårdare just nu!

Kan vanda snabbt
2009-01-23, 00:04
  #72
Medlem
David_Villas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElBorba
Anders Brostrom

Kommer faktiskt från min hemstad!
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback