• 3
  • 4
2009-02-01, 22:38
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsamiluk
Är ingen direkt expert på nätraggande men ett par fina bilder säger mer än tusen ord. Ser du ut som ett jävla vrak så dra till gymmet och biffa till dig och förlora lite fett så går det garanterat bättre både IRL och på nätet.

Sen rätt generellt så bör du undvika att fastna för hårt för en tjej. Man brukar sköta sig bättre i början om man inte blir förälskad direkt.

Synd men sant. Det räcker i princip med en riktigt snygg bild, så får man massor med meddelanden.
Citera
2009-02-01, 23:01
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Synd men sant. Det räcker i princip med en riktigt snygg bild, så får man massor med meddelanden.

Ja, en snygg bild är utan tvekan ett krav ... om man är en man.

Seriöst, utseende är viktigare på nätet än IRL verkar det som. Skillnaden är bara att IRL så får man vad man ser, på nätet är det en annan historia.

Nästan alla på nätet ser ut som modeller. Jag blev chockad när jag loggade in på Facebook och kollade in mina bekantas profiler. Visst är det naturligt att försöka se så bra ut som möjligt. Men jag orkar inte anstränga mig så mkt bara för att hänga med i konkurrensen :P

Ska man sitta i timmar och försöka ta den perfekta bilden? Varför då? Jag skulle bara tycka att det vore jobbigt om nån fattade tycke för mig på grund av en bild som inte överensstämmer med mitt riktiga utseende.

Några intressanta länkar som förklarar dessa fenomen:
http://encyclopediadramatica.com/E-donis
http://encyclopediadramatica.com/Fat_girl_angle

Sen finns det ett knep som jag upptäckte när jag var yngre. Har du någorlunda deffad kropp med synliga muskler? Släck ljuset i ditt rum, ta en lampa och se till att den lyser ner på din nakna överkropp uppifrån. Skuggorna kommer göra att du ser ut som en av killarna från "300".

Som sagt, alla vill se så bra ut som möjligt. Men ibland blir det bara för mycket. Jag har bestämt mig för att vägra vara en del av detta spel... Enough is enough.
Citera
2009-02-02, 00:18
Medlem
Tankeverksamhets avatar
På vissa sidor fullkomligt bombas man sönder av mail som tjej. Då räcker det inte att skriva något kort eller att fråga om/lämna ut msn direkt. Man vill veta mer om personen o känna av lite vibbar av vad det kan tänkas vara för kille som skriver. Skoja gärna. Då blir man på gott humör.
Ställ inte frågor utan att berätta något själv. Då tänker man direkt att det här är en skittråkig kile som inte har nåt att säga.
Skriv inte som alla andra tex hur dagen har varit. 20 killar frågar samma sak. Man pallar inte skriva tillbaks o berätta om och om igen samma sak.
Massutskick märks ganska tydligt också.
Bilder är såklart viktigt. Ha gärna flera eller försök redan i första mailet beskriva hur du ser ut tex längd o vikt om sajten har dålig profilinformation.
Om jag bombarderas med mail orkar jag inte ens öppna alla. Första meningen brukar man ju kunna se ändå och det gäller att skriva nåt annorlunda redan i den.
Vad vacker/sexig/fin du är räcker inte. Inte för mej iallfall.

När man väl fattat intresse för nån o gillar vad dom skriver och gör och deras intressen (o dom gillar mina) så vill jag träffas IRL ganska snart. Jag kan egentligen skippa msn biten helt om jag inte känner att jag måste se nån i webcam först. Lite bildskickande på vanliga mailen kan funka fint. Sen att hålla på o snacka i telefon massor innan man ses känns inte nödvändigt. Jag är försiktig som fan med att lämna ut mitt nummer. Det behövs väl mest för att kunna meddela om man blir sen till dejten.

Egentligen är nog de mest trevliga mailen dom som inte är flirtiga överhuvudtaget. Där killen skriver om nåt helt annat. De sticker ju ut.
Citera
2009-02-03, 01:48
Medlem
flashmickes avatar
Vilka dejtingsajter ska man satsa på?

Ok tänkte pröva. Har för en tid separerat från ett lååååångt förhållande och när vi träffades var internet och även windows ett okänt begrepp. Och då förstår ni att jag inte är så där jätteung. Antal år över 40

Är egentligen inte intresserad av av nått nytt samboförhållande utan mer nån att snacka med IRL om vardagliga ämnen och nån att dela upplevelser med som t ex kulturella aktiviteter. Den jag söker får inte vara så där mycket yngre än jag.

Inbillar mig att det skulle vara bra att kunna selektera bland profiler efter intresse mm. Orkar inte skicka mail eller chatta med nån som sedan visar ha helt annorlunda intressen. Vill m a o gör det enkelt för mig.

Så vilka sajter är bäst för mig? Kan knappt namnet på någon. Spraydate kan vara bra har jag hört. Hur är de med de som gör reklam i TV? (Har nu glömt vad det heter).

Tänkte börja med 2 sajter för att jämföra. Ge mig tips så ska jag förhoppningsvis hålla er uppdaterad hur det går
Citera
2009-02-03, 11:11
Medlem
Sebastianitys avatar
Du kan ju ta och testa Mötesplatsen http://www.motesplatsen.se
Riktigt bra sida, har träffat några tjejer därifrån och måste säga att jag hade lätt för att få till en dejt där! Sen får man verkligen intrycket av att människorna där är seriösa och ute efter något mer än bara ett knull.

Annars funkar nog E-kontakt http://www.e-kontakt.se
Har inte varit medlem där men har fått vibbarna av att det ska vara en schysst dejtingsajt.

Lycka till
Citera
2009-02-03, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^
Här är min vanliga strategi:

1. Fixa proxy.

2. Hitta bild på random kille som ser rätt normal och pålitlig ut, t.ex: http://1dollarforme.com/images/untitled.jpg

3. Hitta på bakgrundshistoria och skapa profil.

4. Läsa in informationen på profilen tills man kan allt utantill.

5. Skicka massutskick till tjejer på dating-sidan.

6. Skapa attraktion och prata på tills hon säger något som jag kan låtsas vara imponerad över och tillåter mig att "öppna upp" för henne. Sedan öppnar hon upp för mig och börjar lita på mig.

7. Utveckla interna skämt och "hemligheter" som bara vi vet om för att stärka bandet och tilliten mellan oss.

8. Antyda att det vore kul att träffa henne tills hon föreslår träff. Tveka ett tag.

9. Boka träff.

10. Köpa gittarsträngar, svarta sopsäckar, plasthandskar och en spade.

11. Stjäla en skåpbil.

ha ha smart, garanterad ett dopp i lårviken
Citera
2009-02-04, 01:23
Medlem
flashmickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastianity
Du kan ju ta och testa Mötesplatsen http://www.motesplatsen.se
Riktigt bra sida, har träffat några tjejer därifrån och måste säga att jag hade lätt för att få till en dejt där! Sen får man verkligen intrycket av att människorna där är seriösa och ute efter något mer än bara ett knull.

Annars funkar nog E-kontakt http://www.e-kontakt.se
Har inte varit medlem där men har fått vibbarna av att det ska vara en schysst dejtingsajt.

Lycka till

Tack för tipset Ska kolla in dessa så får vi se vad det blir!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in