2019-03-01, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Lär dig läsa. Jag skriver inte det du påstår.

Juvenilt angrepp, du har en märklig agenda gällande dopningens minimala effekter.
När påstod jag, du skriver om placeboeffekter därav frågan tror du på det själv?
Citera
2019-03-01, 09:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Juvenilt angrepp, du har en märklig agenda gällande dopningens minimala effekter.
När påstod jag, du skriver om placeboeffekter därav frågan tror du på det själv?

Men herregud, jag ställer en fråga om det. Jag påstår inte att det är så. Har du svårt att läsa. Jag skriver alltså följande:

Citat:
Vad hade hänt om han inte hade dopat sig. Hade han då varit långt efter eller hade han faktiskt sådan kapacitet att det hade räckt med den träning han underkastade sig? Fanns det en placeboeffekt som gjorde att han trpodde mer på sig själv och därigenom fick ut mer än själva träningen än vad dopningen egentligen tillförde?

Det är frågor. Leta sedan gärna själv på nätet om bloddopning och placebo.

Det är otroligt hur många som har uppenbara problem att läsa i detta forum.
Citera
2019-03-01, 09:07
Medlem
Discgears avatar
Lite om den norska kopplingen till dopingskandalen i Seefeld. Den österrikiska coachen, norrmannen Trond Nystad, var landslagschef för Norge 2011-16. Samma person var alltså landslagschef när Johnsrud Sundby överdoserade potent astmamedicin, med hjälp av nebulisator, i vallningstrailern kort före tävling. Samme Nystad var landslagschef säsongen innan Johaug upptäcktes med Clostebol i kroppen efter försäsongsträning i Italien. Nystad och efterträdaren Löfshus har konsekvent hävdat att de skulle ha full kännedom om någonting suspekt försiggått i den norska landslagstruppen. Samme Nystad hävdar nu efter skandalen i Seefeld "Det var et sjokk for alle" och på frågan om han inte borde förstått: "det var helt umulig". Nystad är för övrigt gift med den forna tyska längdskidåkerskan Claudia Künzel. Andreas Veerpalu som också blev gripen i Seefeld är bosatt i Norge. Han har gått skidgymnasiet i Meråker och är nära vän med Emil Iversen. Nu studerar han idrott på Nord Universitetet, något som även Petter Northug, Emil Iversen, Martin Johnsrud Sundby, Niklas Dyrhaug, Finn Hågen Krogh och Kathrine Harsem gjort. Andreas är med andra ord en del av den norska längdskidåkningsmiljön. Ingen rök utan eld eller guilt by association?
Senast redigerad av Discgear 2019-03-01 kl. 09:18.
Citera
2019-03-01, 09:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Att vara en medelmåtta eller en riktig sopa märks nog i plånboken. Även en viss status i sitt hemland. Sen intalar de nog sig själva att om de bara optimerar sin doping så kan de ta det där lilla extra steget och faktiskt vinna.

Ja, människan är rätt dum så det är sannolikt. När de dopat sig några gånger, men ändå inte når de tio bästa borde ett ljus gå upp.

Detta visar dock det jag skrivit tidigare. Det finns säkert många som dopar sig utan att de når framgång och dopning är absolut ingen fribiljett till framgång.
Citera
2019-03-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Problemet är som du skriver att folk inte törs säga rakt ut vad de tycker, AB han är rädd om sitt tv jobb, därav bara mellanmjölksåsikter från honom.

(Se bara på Per Elofsson hur officiellt är det att han dopade sej, jag vet via nära kontakter med insikt i svensk skidsport att han slutade pga detta.
Kontrollerna blev hårdare efter JM:skandalen och då räckte inte han till längre med bara vanlig träning, vilket gjorde att han slutade efter en dålig säsong.
Han mjölkade dock ut allt som gick rent ekonomiskt iom att han sa att han satsade mot nästa mästerskap, dock hoppade han givetvis av satsningen innan mästerskapet allt enligt plan.
Detta med att han skulle knäckt sej pga JM passade bara bra i sammanhanget, om isf skulle ju var och varannan åkare vara helt knäckta så otroligt utpumpade vissa är vid målgång.)

Detta fallet är ju solklart, TJ har säkert tränat upp sin kropp med anabola steroider under varje sommar.

Elofsson tog dock VM guld 2003 året efter OS 2002, men kom aldrig tillbaka till klass han höll 2001 och 2002, då han vann totala världscupen två år i rad.

Jag säger inte att Elofsson med 100% säkerhet var dopingfri, men mycket av det du skriver faller på att antalet fasttagna skidåkare mellan 2002 och 2010 var mycket lågt, samt om Elofsson var dopad under 2002, så hade han kunna byta metod, som alla andra gör när dopingkontrollerna förbättras.
Citera
2019-03-01, 09:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
JA! EXAKT!

SLUTRESULTATET MED ÖKAD KAPACITET BLIR DEN SAMMA ELLER BÄTTRE MED ANABOLA STEROIDER!

Avslutar diskussionen då du bevisligen inte har varken kunnande i ämnet eller läsförståelse högre än en 1:a klass skolelev.

Du är helt tappad och vet fan inte vad du argumenterar för eller mot. Sällan jag diskuterat med en sådan total nolla.

Jag har från början skrivit att EPO ger en direkt effekt och att det handlar om syreupptagningsförmåga. Anabola handlar om vävnadsuppbyggnad och det ger inte en direkt effekt. Du har inte ens kunna läsa vad jag skriver, men fortsatt argumentera som en papegoja.
Citera
2019-03-01, 09:59
Medlem
wwrs avatar
Men ni som säger att ni har insyn i skidsporten, och alla andra:

Varför toppar inte alla åkare upp med eget blod på rummet före loppet?

(I alla fall de som kämpar om segern.)

Har någon någonsin blivit fälld för detta vid testning i efterhand - "för gamla blodkroppar" etc.?

Det måste till polis i de länder där doping är kriminellt. (Ett vanligt blodprov efter loppet kan förklaras bort med uttorkning, gränsvärde etc.)
Citera
2019-03-01, 10:03
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du är helt tappad och vet fan inte vad du argumenterar för eller mot. Sällan jag diskuterat med en sådan total nolla.

Jag har från början skrivit att EPO ger en direkt effekt och att det handlar om syreupptagningsförmåga. Anabola handlar om vävnadsuppbyggnad och det ger inte en direkt effekt. Du har inte ens kunna läsa vad jag skriver, men fortsatt argumentera som en papegoja.

Du vänder kappan efter vinden!

Inte så stor erfarenhet av detta forum men du är verkligen utmärkande, ett ansikte utåt för ordet besserwisser!
Citera
2019-03-01, 10:24
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Problemet är som du skriver att folk inte törs säga rakt ut vad de tycker, AB han är rädd om sitt tv jobb, därav bara mellanmjölksåsikter från honom.

(Se bara på Per Elofsson hur officiellt är det att han dopade sej, jag vet via nära kontakter med insikt i svensk skidsport att han slutade pga detta.
Kontrollerna blev hårdare efter JM:skandalen och då räckte inte han till längre med bara vanlig träning, vilket gjorde att han slutade efter en dålig säsong.
Han mjölkade dock ut allt som gick rent ekonomiskt iom att han sa att han satsade mot nästa mästerskap, dock hoppade han givetvis av satsningen innan mästerskapet allt enligt plan.
Detta med att han skulle knäckt sej pga JM passade bara bra i sammanhanget, om isf skulle ju var och varannan åkare vara helt knäckta så otroligt utpumpade vissa är vid målgång.)

Detta fallet är ju solklart, TJ har säkert tränat upp sin kropp med anabola steroider under varje sommar.

Den här tråden slutar aldrig dra till sig okunniga foliehattar..

Kan du inte lägga ut korten lite om dina "nära kontakter" och hur du "vet" att Elofsson dopade sig?
Citera
2019-03-01, 10:29
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Lite om den norska kopplingen till dopingskandalen i Seefeld. Den österrikiska coachen, norrmannen Trond Nystad, var landslagschef för Norge 2011-16. Samma person var alltså landslagschef när Johnsrud Sundby överdoserade potent astmamedicin, med hjälp av nebulisator, i vallningstrailern kort före tävling. Samme Nystad var landslagschef säsongen innan Johaug upptäcktes med Clostebol i kroppen efter försäsongsträning i Italien. Nystad och efterträdaren Löfshus har konsekvent hävdat att de skulle ha full kännedom om någonting suspekt försiggått i den norska landslagstruppen. Samme Nystad hävdar nu efter skandalen i Seefeld "Det var et sjokk for alle" och på frågan om han inte borde förstått: "det var helt umulig". Nystad är för övrigt gift med den forna tyska längdskidåkerskan Claudia Künzel. Andreas Veerpalu som också blev gripen i Seefeld är bosatt i Norge. Han har gått skidgymnasiet i Meråker och är nära vän med Emil Iversen. Nu studerar han idrott på Nord Universitetet, något som även Petter Northug, Emil Iversen, Martin Johnsrud Sundby, Niklas Dyrhaug, Finn Hågen Krogh och Kathrine Harsem gjort. Andreas är med andra ord en del av den norska längdskidåkningsmiljön. Ingen rök utan eld eller guilt by association?

Nu kan jag tycka att man inte ska måla fan på väggen i första taget och skugglägga folk utifrån association även om jag har mina funderingar angående Norges prestationer genom åren.

Det fetlagda slår dock huvudet på spiken! Det vore kul om han blev konfronterat angående det? Hur kunde han ha så bra koll i Norge men vara helt ovetande i Österrike? Det är sånt jävla skitsnack att han skulle ha koll på allt som föreslår i det norska landslaget. Han hade säkert koll på MJS:s fusk för det verkade ju vara administrerat från de norska läkarna men angående eventuella övriga oegentligheter, hur skulle han kunna veta det med 100% säkerhet? Svaret är att han inte kan det och att det bara är en massa skitsnack för att det ska låta bra i studion när Norge hamnar under luppen.
Citera
2019-03-01, 10:33
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkman
Den här tråden slutar aldrig dra till sig okunniga foliehattar..

Kan du inte lägga ut korten lite om dina "nära kontakter" och hur du "vet" att Elofsson dopade sig?

Vill givetvis inte lämna ut namn här vilket du nog förstår, det är en person jag känner personligen.

Kan säga som så att person har och har haft en väldigt hög position inom ett av våra skidgymnasium, med mycket nära samarbete med svenska landslaget.

Detta är absolut inte någon nyhet för de som är eller har varit inom skidvärlden.
Citera
2019-03-01, 10:44
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Vill givetvis inte lämna ut namn här vilket du nog förstår, det är en person jag känner personligen.

Kan säga som så att person har och har haft en väldigt hög position inom ett av våra skidgymnasium, med mycket nära samarbete med svenska landslaget.

Detta är absolut inte någon nyhet för de som är eller har varit inom skidvärlden.

Det där är ett icke-svar.
Om du inte vill nämna din "kontakt" vid namn kan du ju förklara mer ingående hur du "vet" detta? Var din "kontakt" med och hjälpte till? Rådfrågades denne person i mån av sin expertis? Såg han/hon sett dopningen i aktion?

Sedan att det skulle vara vida känt i skid-Sverige är ju rent löjeväckande. Tror du att du har bäst insyn i skidvärlden för att du "har en kompis" när du hänger på ett forum för skidsport?

Du kan ju börja med att svara på frågan när denna dopningssatsning skulle ha inletts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in