• 7
  • 8
2009-02-08, 21:00
Medlem
jomenvisst84s avatar
Alla PK-mnniskor fr tycka vad dom vill, men det gr inte att komma ifrn att mn frn mellanstern har en annan kvinnosyn n nordiska mn. Det har inget med rasism och gra, det r bara s det r. En annan uppfostran och religion. Det r detta du fr uppleva nu. Du har den svenska mannens kvinnosyn som kriterie och fr nu uppleva en annan kulturs kvinnosyn. Det r upp till dig att avgra om du accepterar denna kvinnosyn eller inte.

Jag vill n en gng understryka att det inte handlar om rasism osv, det r helt enkelt en kulturkrock.
Citera
2009-02-08, 22:17
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tummelisa100
*text*

Det verkar ha varit ett halvstormigt frhllande .. vill du ha kvar jonom i ditt liv s ligger det i dina hnder eftersom han inte verkar fatta sitt eget bsta.
Men hur lnge kan det pg? hur mnga gnger till ska han kunna "gra slut"?
Vid 31 rs lder anser jag att man br kunna tygla sitt humr och veta vad man vill ...

jomenvisst84 dom har samma geografiska bakgrund s jag tror att TS kan hantera hans kvinnosyn ven om hon har ftt en mer vsterlnsk uppfostran ...
Citera
2009-02-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
Det verkar ha varit ett halvstormigt frhllande .. vill du ha kvar jonom i ditt liv s ligger det i dina hnder eftersom han inte verkar fatta sitt eget bsta.
Men hur lnge kan det pg? hur mnga gnger till ska han kunna "gra slut"?
Vid 31 rs lder anser jag att man br kunna tygla sitt humr och veta vad man vill ...

jomenvisst84 dom har samma geografiska bakgrund s jag tror att TS kan hantera hans kvinnosyn ven om hon har ftt en mer vsterlnsk uppfostran ...

Frstr bara inte hur en mnniska som e snart 31 kan vara s.... fr det kan vl omjligen vara ett normalt beteende?? Jag har haft mycket tlamod med honom, men nu har det gtt aningen fr lngt fr min del! Ville bara f se om man kanske kunde f lite klarhet med hur han tnker hr p FB.
Har inte kill kompisar som e s nra mig att jga kan vnda mig till dem, och de r fr den delen inte i 30-rs ldern heller.
Citera
2009-02-09, 08:39
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tummelisa100
. Jag har nu bytt nr och bett honom att aldrig ringa mig mer.
Fattar inte denna bit... Om du rknar med att han kommer f ditt nummer (frn sin syster kanske), varfr ht byta?
Om du inte rknar med att han kommer f ditt nya nummer, varfr be honom lta bli att ringa?
I vrigt, sger jag bara grattis, tror det blir bttre utan honom!
Citera
2009-02-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Fattar inte denna bit... Om du rknar med att han kommer f ditt nummer (frn sin syster kanske), varfr ht byta?
Om du inte rknar med att han kommer f ditt nya nummer, varfr be honom lta bli att ringa?
I vrigt, sger jag bara grattis, tror det blir bttre utan honom!

Jag rknar inte med att han fr den av sin syster. Hon skulle inte ge den till honom om han skullle be om den, fr d kommer hon att sga att om jag hade velat att han skulle hha den skulle han redan ha ftt den. P det sttet knns det bra.
Anledningen till varfr jag bytte nummer r fr att jag inte vill att han ska n mig, med att byta nummer har jag sjlv lite kontroll ver situationen. Svrt och frklara kanske, men det knns verkligen s.

Jag kanske borde ha skapat en ny trd om varfr han beter sig shr... fr det var min nya frgestllning. Helt obegripligt fr mig.
Citera
2009-02-09, 10:06
Medlem
Man borde stta en varningslapp p alla M-killar fr tjejers skull.

Fattar inte att TS skulle kunna vara ihop med idioten. Men alla har vl sin fas genom livet.
Citera
2009-02-09, 15:08
Medlem
Abolishs avatar
Nej du gjorde inte fel tycker jag. Dremot r det ganska ltt att frst din pojkvn om han tror att hans syster inte mr bra (speciellt om det r hans lillasyster som jag frstod det).
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in