Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-09-07, 16:14
Medlem
Asmodeuss avatar
Hej dr. Jag r verkligen okunnig i mnet,
men jag har lst flera gnger om "judisk lobbyverksamhet",
vad r det, vad r ADL (Anti-Defamation League) och r
ADL "lobby?" Vet inte om jag skriver detta i rtt
forum men...
Citera
2003-09-07, 21:38
Medlem
Germanias avatar
http://www.adl.org r organisationen som bla tvingar bort alla kristna symboler frn skolor och myndighetsbyggnader, det r tack vare ADL som morgonbnen r frbjuden i amerikanska skolor.

Man vill ocks grna frbjuda alla former av kritik mot zionismen.

Man driver ocks en massa holocaustprogram, bla fr poliser.

Organisationen vill att fler lnder skall flja Tyskland hrda lagar.
Citera
2003-09-07, 23:02
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
http://www.adl.org r organisationen som bla tvingar bort alla kristna symboler frn skolor och myndighetsbyggnader, det r tack vare ADL som morgonbnen r frbjuden i amerikanska skolor.

Lter illa, men r ADL en "lobby"/"lobbyverksamhet"?
Och finns det ngon svensk motsvarighet till ADL?
Citera
2003-09-08, 10:26
Medlem
Citat:

Det som tvingar bort kristna symboler frn skolor och myndighetsbyggnader i USA kallas fr konstitutionen och r den amerikanska grundlagen.

Om ngon ska f ran fr att de ser till att grundlagen fljs p denna punkt i USA r det snarare ACLU.
Citera
2003-09-08, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeus
Lter illa, men r ADL en "lobby"/"lobbyverksamhet"?

Ja, ADL r en lobby. Fr att f verka som lobbygrupp i USA mste man registerar sig och ADL r registrerad som lobbygrupp (det var en diskussion fr ett tag sedan om vi inte borde infra samma lagstiftning i Sverige).

Annars finns det nog en del negativt att sga om ADL och deras syn p yttrandefrihet o.s.v. Jag lste en bok som heter "Them" av den engelske journalisten Jon Ronson. Han umgs under ngra r med etremister av olika slag i USA och England, bl.a. the Grand Wizard of the Knights of the KKK Thom Robb, redaktren fr "Spotlight" Big Jim Tucker, David Icke och Randy och Rachel Weaver. Han besker vid ngra tillfllen i boken ADL fr att f "den andra sidan" av historien och verkar mycket tveksam till ADLs stt att klassa folk som anti-semiter.
Citera
2003-10-05, 05:25
Medlem
ADL r nog lite fr uppbunda till att stdja staten Israel: de sger sig bekmpa antisemitismen i alla lgen, men hedrar nd Berlusconi som sa att Mussolini endast skickat judar p semester och inte till ngra lger.

http://www.thejewishweek.com/news/ne...hp3?artid=8447
Citera
2003-10-05, 14:30
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:

Nu blandar du ihop 2 organisationer.
De som brukar stmma amerikanska staten om religisa symboler
r ACLU ( american civil liberties union).

ADL r en lobbygrupp som stder Israel.
Citera
2003-10-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
De som brukar stmma amerikanska staten om religisa symboler r ACLU ( american civil liberties union).

Och anledningen till att de gr det r att konstitutionen garanterar att medborgarna ska slippa sdant.
ACLU r en mycket trevlig organisation som gjort ett mycket positivt intryck p mig.
Citera
2003-10-29, 21:08
Medlem
ADL r en sionistisk maktapparat

ADL r en lobby grupp vars enda syfte r att motverka alla kritik mot israel och verka fr att implimentera sionismens idiology i den amerikanska samhllet, och det har de kommit lngt med.

den strsta siponeri skandal i USA historia uppdagades dec 2001 om jag intge minns fel dr ADl bedrev underrttelse verksamhet mot amerikanska medborgare.
ADL bedriver i det nrmaste en kriminell verksamhet som snmutskastar o tystar alla som kritiserar staten israel.

det som skrmmer mig r hur en sdan lobby grupp kan f s mycket makt i vrldens enda supermakt.
Citera
2003-11-01, 06:00
Medlem
*Scott*s avatar
adl r en synlig del inom sionismen, den osynlga r...
Citera
2021-07-29, 03:03
Medlem
https://dissident-mag.com/2021/07/28...ial-criminals/

Citat:
PayPal, one of the worlds largest payment services providers, announced on Monday that they would be partnering with the Anti-Defamation League (ADL), a powerful Jewish and Zionist special interest group. The partnership will be dedicated to fighting online extremism and protecting marginalized communities.

The ADL will be granted access to PayPals transaction history, with the purpose of uncovering actors and networks spreading all forms of hate and bigotry.

Although this is a flagrant violation of users privacy, PayPals terms of service agreement grants them and their partners the ability to collect and analyze detailed user and transaction data, including home addresses, personal characteristics, banking information, purchase history, geolocation, biometrics, and employment information.

Ngot sger mig att Bitcoin Lightning Network kommer fylla ungefr samma funktion.
Citera
2021-08-05, 09:20
Medlem
ADL r en lobby. Deras jobb r att ljuga oproportionerligt om rasism i namnet av vetenskap och social rttvisa. ven s forskar de kring hatgrupper som kkk, Aryan Brotherhood och andra dysfunktionella samlingar.

Tidningar gillar att citera ADL som ngot med tolkningsrtt om vad som r rasistiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in