2009-01-28, 00:21
Medlem
sexiilijas avatar
Mitt pass består av framsidan och baksidan av kroppen. Men om jag tex tränar 3 gånger i veckan, hur kommer det gå om jag tränar framsidan 2 gånger och baksidan en gång i veckan? Kommer jag få mer muskler om jag tränar detta passet fler gånger i veckan? Eller kör helkroppspass 3 gånger i veckan?

Hoppas ni förstår. Hjälp.
Citera
2009-01-28, 00:27
Medlem
Dreass avatar
Mer är inte alltid bättre. Hur ser ditt upplägg ut, vet inte vad du räknar till baksidan av kroppen. Dela upp hela kroppen på tre pass istället?
Citera
2009-01-28, 15:42
Medlem
sexiilijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Mer är inte alltid bättre. Hur ser ditt upplägg ut, vet inte vad du räknar till baksidan av kroppen. Dela upp hela kroppen på tre pass istället?

Men det spelar väl ingen roll om jag tränar alla kroppsdelar en gång i veckan? 2+3 passa spelar väl ingen stor roll.

Men vad säger ni anda om första inlägget?
Citera
2009-01-28, 15:45
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexiilija
Men det spelar väl ingen roll om jag tränar alla kroppsdelar en gång i veckan? 2+3 passa spelar väl ingen stor roll.

Men vad säger ni anda om första inlägget?
Din svenska är rentutav skitkass, skriv lite bättre och sen kan du svara på mitt inlägg också! "2+3 passa spelar väl ingen stor roll" vad menar du med den meningen? Vaddå spelar ingen roll om du tränar alla kroppsdelar en gång i veckan?
Citera
2009-01-28, 15:49
Medlem
sexiilijas avatar
Citat:
Din svenska är rentutav skitkass, skriv lite bättre och sen kan du svara på mitt inlägg också! "2+3 passa spelar väl ingen stor roll" vad menar du med den meningen? Vaddå spelar ingen roll om du tränar alla kroppsdelar en gång i veckan?

Ursäkta. Men kolla här.

Tränar jag framsidan en gång i veckan, och baksidan en gång i veckan är det väl samma sak som att jag tränar bröst under ett pass, ben under ett pass och rygg under ett pass. Alltså vissa kroppsdelar tränas ju bara en gång under veckan? Är det bra att de tränas en gång under veckan? Eller måste jag gå fyra gånger till gymmet för att träna baksidan 2 gånger och framsidan två gånger?

Fattar ni?
Citera
2009-01-28, 15:54
Medlem
Dreass avatar
Det var därför jag frågade om ditt upplägg, att träna varje muskel en gång i veckan brukar räcka för många då de kör såpass tungt som de gör. Då du tränar rygg så blir biceps och mage med, då du tränar ben så blir mage med och även rygg. Då du tränar triceps så aktiveras bröst och axlar även, det är inte så att en muskel tränas endast då du tränar den.
Citera
2009-01-28, 16:00
Medlem
sexiilijas avatar
Citat:
Det var därför jag frågade om ditt upplägg, att träna varje muskel en gång i veckan brukar räcka för många då de kör såpass tungt som de gör. Då du tränar rygg så blir biceps och mage med, då du tränar ben så blir mage med och även rygg. Då du tränar triceps så aktiveras bröst och axlar även, det är inte så att en muskel tränas endast då du tränar den.

Ja, men jag tränar en muskler så ofta men jag lyfter inte så tunga vikter. Men är det fortfarande bra?
Citera
2009-01-28, 16:10
Medlem
Lampfots avatar
Träna du framsidan två gånger i veckan och baksidan en gång. Sen byter du veckan efter och tränar baksidan två gånger och framsidan en gång. Så håller du på och skiftar. Då blir det jämt.
Citera
2009-01-28, 16:17
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexiilija
Ja, men jag tränar en muskler så ofta men jag lyfter inte så tunga vikter. Men är det fortfarande bra?
Du kan ju som sagt tala om hur ditt upplägg ser ut, antalet reps, set, övningar osv.
Citera
2009-01-28, 16:30
Bannlyst
ett bra 3-split schema är nog att föredra för dig.
Framsida, baksida av kroppen är ingen bra split alls. Kör hellre övre/undre delen om du ska köra 2-split.
Men tränar du 3 ggr i veckan är ett 3-split perfekt.
kan tex vara

Dag1 - Ben och korsrygg
dag 2 - Axlar, övre rygg
dag 3 - Armar bröst, mage

Tror inte jag har missat något. möjligvis underarmar men det får du ganska mycket från drag- och lyft-övningarn, borde räcka fint.

Du kan eventuellt flytta mag-träningen från dag 3 till 2 om det passar dig bättre, spelar egentligen ingen roll imo.
Citera
2009-01-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
ett bra 3-split schema är nog att föredra för dig.
Framsida, baksida av kroppen är ingen bra split alls. Kör hellre övre/undre delen om du ska köra 2-split.
Men tränar du 3 ggr i veckan är ett 3-split perfekt.
kan tex vara

Dag1 - Ben och korsrygg
dag 2 - Axlar, övre rygg
dag 3 - Armar bröst, mage

Tror inte jag har missat något. möjligvis underarmar men det får du ganska mycket från drag- och lyft-övningarn, borde räcka fint.

Du kan eventuellt flytta mag-träningen från dag 3 till 2 om det passar dig bättre, spelar egentligen ingen roll imo.

Jag rekommenderar hellre följande av anledningen att det är ett bättre upplägg:

Dag 1 - Rygg, Biceps, Axlar
Dag 2 - Ben, Vader, Mage, Underarmar
Dag 3 - Bröst, Triceps, Nacke
Citera
2009-01-28, 18:47
Medlem
Eller så kör du framsidan 2 ggr v. 1 och baksidan 2 ggr v. 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in