Hej!
Jag har nu tränat regelbundet i snart 7 månader, 5ggr/vecka. Jag kör efter styrkeprogrammet MAX-OT som går ut på sin 4-6reps stratergi med pyramiduppvärmning, etc.
Men nu är det såhär att jag fått jätteont i vänster biceps muskel efter hårda bicepspass, och detta håller även i sig då jag kör andra pass som bröst, axlar, rygg, m.m.
Själva värken kommer då jag tränar muskeln och pågrund av detta så har jag varit tvungen att sänka vikten på träningen, men det hjälper ju inte heller och nu senast fick jag avbryta mitt biceps/tricepspass pågrund av att värken var alldeles för stor (fick t om stödja vänster armen på högerarmen). Viktsänkningen har legat på -10kg och ändå gör det förb*nnat ont.
Jag har även haft det här upprepade gånger förut och då vilat bort värken tills jag inte känner något mer och kan fortsätta träna (ungefär 1 veckas vila), men det känns helt hopplöst eftersom att det kommer tillbaka några veckor senare igen.
Tips på vad man kan göra?
PS. Det är enbart vänster biceps muskel jag haft känningar i, alltså inga andra muskelfästen.
Tack för svar!