Hejhej! Jag är egentligen lite rädd för er jättekarlar i den här delen, men jag litar på era skillz och frågar er.
Vad är egentligen bäst (ur fettförbränningsaspekt):
Att jogga i 1 h innan frukost (platt terräng)
eller
Att crosstraina (och växla mellan medel- och högintensivt) i 1½ h på kvällen? D.v.s. ordentlig konditionsträning.
Jag vet att alla snackar om att det är så himla bra att lågintensivträna innan frukost om man vill bränna fett, men
hur mycket bättre är det egentligen? Jag har fruktansvärt dålig sömnkvalitet så jag mår rätt kasst på morgonen och träningen är därför en plåga innan frukost (jag äter rätt begränsat också, så energidepåerna är verkligen uttömda då). Men jag kan kämpa mig till ett ordentligt joggingpass varje morgon på ren envishet (och ripped caps). På kvällen är jag pigg och glad och orkar ta i rätt mycket – och den största skillnaden är att jag tycker att träningen är riktigt rolig då!
Jag kan dock inte göra båda, för då lägger mina knän av.
Är morgonträningen så mycket mer fettförbrännande att det är
idiotiskt att välja sån träning på kvällen? Eller är skillnaderna så marginella att kvällsträningen (som är längre och med mycket högre intensitet) är bäst utan tvekan? Kvällsträningen bygger ju också lite muskler, som borde öka ämnesomsättningen?
Vad skulle ni ha valt?
P.S. Jag fettförbränningstränar såhär varje dag, och poweryogar dessutom 2 ggr i veckan för styrka. D.S.