Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2018-01-28, 08:56
Medlem
vila i frid Lennart Schylander
Citera
2018-01-28, 14:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
BO endast 19 år.

Vila i frid Lennart Schylander.

Du hade hela livet framför dig men du fick bara bli 19 år.
Citera
2020-10-31, 12:59
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Onsdagen den 16 februari 1977 fick polisen ett larm om en 25-årig Södertäljebo som sköt skarpa skott med k-pist från sitt lägenhetsfönster. När polisen tog sig in i 25-åringens lägenhet hade denne flytt, men man hittade ammunition till både k-pist och hagelgevär. Rikslarm utfärdades och polisen bekräftade att 25-åringen skulle höras ang dödsskotten på E4:an ett år tidigare. Jag vet dock inte hur det gick sedan?
Citera
2020-10-31, 14:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förblev ouppklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Onsdagen den 16 februari 1977 fick polisen ett larm om en 25-årig Södertäljebo som sköt skarpa skott med k-pist från sitt lägenhetsfönster. När polisen tog sig in i 25-åringens lägenhet hade denne flytt, men man hittade ammunition till både k-pist och hagelgevär. Rikslarm utfärdades och polisen bekräftade att 25-åringen skulle höras ang dödsskotten på E4:an ett år tidigare. Jag vet dock inte hur det gick sedan?

Inte jag heller men tyvärr kom dödsskotten att förbli ouppklarat.
Citera
2021-01-08, 00:41
Medlem
-GGs avatar
Östertälje har jag aldrig hört tidigare. Finns det kvar?
Citera
2021-01-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Östertälje har jag aldrig hört tidigare. Finns det kvar?

Svar ja. En del av stan. De har ju till och med egen tågstation, Östertälje station.
Citera
2021-01-08, 15:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Östertälje station.

Citat:
Ursprungligen postat av LeffeAlonzo
Svar ja. En del av stan. De har ju till och med egen tågstation, Östertälje station.

Helt riktigt.

Hade en gång en arbetskamrat som bodde i närheten av Östertälje station och som alltid tog tåget därifrån till sitt arbete.
Citera
2021-01-09, 18:12
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeAlonzo

Jag, som till och med har bott några år i Norrtälje men ändå aldrig har hört Östertälje. Skumt! Söder- och Norrtälje hör man ju hela tiden om.
Citera
2023-05-02, 22:24
Medlem
Tror det var en ensam skytt , inte svårt att trycka k-pisten mot fönsterkarmen som stöd , om det varit fler skulle man snackat för länge sen.
Citera
2023-05-02, 23:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ensam skytt? Skytt tillsammans med chaufför?

Citat:
Ursprungligen postat av Snesilop
Tror det var en ensam skytt , inte svårt att trycka k-pisten mot fönsterkarmen som stöd , om det varit fler skulle man snackat för länge sen.

Vi vet tyvärr inte hur det förhöll sig.

Det kan ha varit en ensam skytt men det kan också ha varit en skytt tillsammans med en chaufför.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in