• 2
  • 3
2009-02-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Du är verkligen nybörjare
Skulle rekommendera att läsa trådarna om träning på flashback och kolozzeum.

Tillägg: Börja med att lära känna övningarna på gymmet och tänk inte så mycket på exakta träningsprogram etc. Det kan du göra senare. Dela upp kroppen under veckan och testa olika övningar för dessa grupper.

Ja det är jag, tror jag skrev det i rubriken med.. japp, det gjorde jag!

Vad var det jag skrev annars som fick dig att påpeka att jag var nybörjare? Måste ha skrivit något väldigt dumt
Citera
2009-02-01, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
nu är du ute och cyklar. Du har fel på två av tre punkter.

1. Klart man kan ta ett par öl då och då.
2. 2gr protein per kroppskilo är en bra riktlinje för någon som tränar.
3. att ligga inne med lite fettreserver är väldigt hälsosamt när man tränar mycket och bygger muskler.

Nej, alkohol har en bevisad effekt av att den höjer Östrogenhalterna i kroppen även vid moderat konsumtion, bevis har postats i tidigare trådar där även du har medverkat.
Vill man verkligen ägna sig ått att bygga muskler så gäller total disciplin, det går inte att festa och bygga, det är antingen eller, hade det varit lätt så hade vi alla gått runt biffiga, de svaga sållas ut och de starka kvarstår.
Citera
2009-02-01, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-89
Nej, alkohol har en bevisad effekt av att den höjer Östrogenhalterna i kroppen även vid moderat konsumtion, bevis har postats i tidigare trådar där även du har medverkat.
Vill man verkligen ägna sig ått att bygga muskler så gäller total disciplin, det går inte att festa och bygga, det är antingen eller, hade det varit lätt så hade vi alla gått runt biffiga, de svaga sållas ut och de starka kvarstår.

jag klarar mig fint på att dra på krogen nån gång i månaden. Ett par gånger om året händer det till och med att jag super skallen av mig.

Resultat ser du på min avatar. Alkoholen är definitivt skadligt och hämmar kroppens återhämtning efter träningen men någon dödsdom för musklerna är det inte så länge man håller det på en vettig nivå. Ett par, fem öl nån gång var tredje, var fjärde vecka är nog inga robblems.
Citera
2009-02-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
jag klarar mig fint på att dra på krogen nån gång i månaden. Ett par gånger om året händer det till och med att jag super skallen av mig.

Resultat ser du på min avatar. Alkoholen är definitivt skadligt och hämmar kroppens återhämtning efter träningen men någon dödsdom för musklerna är det inte så länge man håller det på en vettig nivå. Ett par, fem öl nån gång var tredje, var fjärde vecka är nog inga robblems.

Tänkte att det låter bra att man kan dricka lite på fredagen ändå, som du säger.. men var 3e, 4e vecka.. jag dricker 5-10 öl varje fredag (iofs ngt jag börjat med senare tiden) och jag är lätt påverkad om det har nån betydelse.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in