• 6
  • 7
2010-04-02, 14:07
Medlem
Cregers avatar
om man tittar en annan person i ögonen, och den tycker man är attraktiv brukar pupillen utvigdas lite smått (för att "ta in" den andra personen lite mer). det är nånting som man brukar registrera omedvetet, men det brukar endå kännas av på sättet att det "pirrar" till lite grann om det är en fin tjej som kollar på en.

man känner om nån som tittar på en är intresserad eller inte, sen om det är folk som bara blint glor på en är det tecken på att dom har ganska låg empati och kollar igenom en. eftersom det är obehagligt för den dom tittar på, och det borde speglas tillbaka på dom genom ögonkontakt så dom slutar GLO.

och det är lustigt nog nånting som kvinnor också tycker är tilldragande hos män då, yay naturliga urvalet
Citera
2010-04-02, 16:56
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummibolleh
Eller finns det dom som besvarar ögonkontakten bara för att de undrar vad man glor på?
Hur tänker ni gällande ögonkontakt?
Finns det några oskrivna regler man kanske bör ta till sig?

Ps. Jag hade för mig att jag sett en tråd ang. ögonkontakt och detta, men nu kunde jag inte hitta den. Så om det redan finns en tråd, lås denna och länka gärna!

Jag gör det. Jag har även gjort filmklyschan "kolla bakom sig för att se vem hon tittar efter" några gånger.
Citera
2010-04-02, 19:55
Medlem
Millwalls avatar
Kan tipsa om att hålla ögonkontakt INTE innebär att råstirra på tjejer och hålla kvar blicken såpass att man ser ut som en psykopat som hellre vill spöa dom än "vuxenkrama" dom. Jag har sett många göra så genom åren, bland annat många polare gör det misstaget.....Jag inbillar mig att man ska vara avslappnad.
Citera
2010-04-04, 09:03
Medlem
Kan någon förklara detta beteendet? När jag inte tittar på tjejer så brukar de stirra på mig, men när jag vänder blicken för att jag kan via ögonvrån se att en tjej tittar på mig, då vänder hon blixtsnabbt blicket åt ett annat håll. Vafan är det för en stil? Varför gör man så egentligen? kasst självförtroende?
Citera
2010-05-02, 21:34
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Kan någon förklara detta beteendet? När jag inte tittar på tjejer så brukar de stirra på mig, men när jag vänder blicken för att jag kan via ögonvrån se att en tjej tittar på mig, då vänder hon blixtsnabbt blicket åt ett annat håll. Vafan är det för en stil? Varför gör man så egentligen? kasst självförtroende?

Dåligt självförtroende, kanske blev pinsamt att du märkte hon tittat så då instinktivt tittar hon bort
Citera
2010-05-02, 23:54
Medlem
shizophrenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan

Ja, den är vanlig. Skulle våga påstå att bruden i fråga är blyg och inte vågar ha längre ögonkontakt.
Citera
2010-05-03, 00:33
Bannlyst
Enkelt...vid ögonkontakt är det approach som gäller. Det förväntas också av tjejerna och ju längre du väntar desto mer mes bli du i deras ögon. Gå fram och prata med dem; inled med en komplimang och prata lite sen avviker du för att du letar efter dina polare. Kommer hon inte till dig efter snacket är hon inte intresserad. Då går du vidare till nästa på listan.

Done!
Citera
2010-05-03, 02:14
Awaiting Email Confirmation
Blaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummibolleh
För mig har det alltid varit enkelt:
Ser killen intressant & attraktiv ut så besvarar jag ögonkontakten, kanske ler lite.
Är jag inte intresserad av killen så vänder jag bort huvudet för resten av resan/kvällen (vart man nu befinner sig).

Men nu har jag börjat undra. Resonerar alla andra likadant? Eller finns det dom som besvarar ögonkontakten bara för att de undrar vad man glor på?

Hur tänker ni gällande ögonkontakt?
Finns det några oskrivna regler man kanske bör ta till sig?

Ps. Jag hade för mig att jag sett en tråd ang. ögonkontakt och detta, men nu kunde jag inte hitta den. Så om det redan finns en tråd, lås denna och länka gärna!

Jag undviker medvetet att titta på folk. Hatar att få ögonkontakt med människor som jag ändå inte känner eller kommer att snacka med.
Men det har såklart hänt att man vänt upp blicken och stått där öga mot öga med någon som glor på en. Det är drygt. Speciellt invandrare för dom glor intensivare och längre än Svenskar.
Jag vet inte riktigt hur det där fungerar tyvärr men det känns så skumt att bara anta att dom glor för att dom vill ha kontakt och/eller finner en attraktiv, det kan ju lika gärna vara för att håret råkar stå åt femton olika håll?
Citera
2010-05-03, 02:31
Medlem
Psyko Dads avatar
Testade faktiskt det fast jag inte gillar ögonkontakt öht & det fungerade trots att mina grabbpolare brukar säga att jag har otäcka elaka kattögon. Han fattade vinken med mitt stirrande plus min kommentar -Ska vi kela lite? Så nu är vi ett par.
Kände honom iofs innan så det var ingen främling jag glodde hysteriskt på.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in