2003-09-15, 18:53
Medlem
Ja, fan. Rejlt blodiga ocks!
Tycker mig se stnk p trjan ocks fr den delen.

http://expressen.se/content/1/c6/06/20/13/ea0db787.jpg
Citera
2003-09-15, 19:50
Medlem
HonkenLarssons avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/specia...42,751,00.html

Ser ju ut som om byxorna (syns tydligast p bild 2-3) har ppningsbara revr av knapp eller kardborretyp fr att snabbt kunna slita av sig byxorna.

Det torde ju i sfall peka p att det hela var planerat, Jag menar att byxtypen r ju inte helt vanlig. Dom enda som jag sett anvnda ngot liknande r 17-riga "kickers" (adidas-modellen) samt Pontius frn Jackass nr han ofredar japaner.
Citera
2003-09-15, 20:39
Medlem
Porsennas avatar
"Grningsmannen" ser ut som en individ som rest till Sverige fr att bevittna det Europeiska msterskapet i basket. Han kanske gled runt i innerstaden fr att frdriva tiden. Mycket lik sdana drar man kan observera kring fotbollsarenorna i Syd eller steuropa... Kldstilen pminner om det jag ser p polacker eller steuroper som skyndar runt p "factory-outlets" och verskottsbolag fr att fynda.

Mjligen kan han ocks vara en utlndsk smbrottsling som tillflligt r inhyst i ngon lgenhet. Exempelvis var lirarna i Mrsta (korrekt??) inte srskilt bldiga, de manifesterade tydligt vilka hrdingar (hellre avtrubbade galningar) de var genom sin hngningsritual. Bengenheten att beg grova vldsbrott r nog mycket strre hos utlndska smbrottslingar n hos svenskar.

Utrikesministern var p fel plats vid fel tidpunkt, och Citypolisen kan inte placera signalementet drfr att grningsmannen var hr tillflligt. Spanarna i stadskrnan har aldrig sett honom.

Frklaringen till ddet kan man leta efter i skyarna...

Att han skulle ha talat svenska r nnu inte bekrftat, s den variabeln har jag uteslutit.

Jag spekulerar bara...
Citera
2003-09-16, 14:27
Medlem
Skre Sammys avatar
Vi fr se 15:00 idag...
Citera
2003-09-16, 20:27
Bannlyst
trots att de har 1 s.k..huvudsp..,vill nog iaf jag vnta innan jag vgar tro p nt.med..palmeutr..i frskt minne,..33-ring..,..grdestad..,..kurdspr..,..polisp..o slutl..chrille p..e.t.c. trots gott om uppslag ledde de aldr lngre n ndlsa spekulat.
Citera
2003-09-17, 13:43
Medlem
Mina kontakter sger att NK-mannen heter Per-Anders Svensson...
Citera
2003-09-17, 14:07
Om den hr Per Olof eller Per Anders Svensson (skit samma vad han heter ), kommer att dmmas fr mordet. Kommer han d att dmmas till fngelse eller rttspsykiatrisk vrd?

Efter att ha lst dagens Expressen, str det att han r psykopat, det har han sjlv sagt till "kungavnnen". I hans sjukjournal str det omnmt en borderline-personlighet. (Huruvida medier kan f information frn sjukjournaler r jag fundersam till?)

Har lst lite om vad som gller och om personer med antisocial pesonlighetsstrning, det vi i dagligt tal kallar psykopati. Detta r ej grund till rttspsykiatrisk vrd. Faktum r att 40 % (tror jag siffran var) av alla interner p landets fngelser r psykopatiska. Dessutom omnmns narcissistisk strning.
Uppenbart verkar det rra sig om en Kluster B-strning (Antisocial, Narcissistisk, Histrionisk och Bordeline)

Mer om personlighetsstrningar:
http://www.student.lu.se/~tps97arv/t.../innehall.html

r intresserad i mnet fr jag har troligen sjlv en mild Kluster A-strning (Paranoid, Schizoid och Schizotyp), dock ej helt definierat nnu.
Citera
2003-09-18, 02:20
Medlem
Pirayans avatar
Garanterat en florist eller blomsterhandlare, med tanke p alla blommor som slts hela veckan. Kanske en konspiartion mellan ngra stora firmor som interflora.

*obs ironi*
Citera
2003-09-18, 04:13
Medlem
Attentat?

Mrdaren som ddade Anna Lindh .. ??

Med tanke p det material och vittnesuppgifter som finns, s kan man ju undra om det var en tillfllighet eller inte ?

S som jag ser det, s verkade mrdaren vara en smal kille som verkar ha en hyfsad fysik som stod och vntade p Anna p vningsplanet ovanfr attentatsplatsen p varuhuset Nk kikandes ut mot korsningen Hamngatan , Regeringsgatan mot gallerian .

(fastnade p film dr )

Nr han sett henne eller strax innan stal han en kniv p clas ohlson butiken ,en morakniv och slnger fodralet till kniven direkt i butiken(upphittat) (en kniv anmld stulen, samma typ av kniv som hittades i rulltrappan full av blod).
Han har allts kniven i beredskap vilket isfall tyder p att han Troligtvis tnker anvnda kniven och har brttom. Ner till vningen under fr att mta sitt offer.

Nr Anna var vid butiken Filippa K s attackerade han henne .. Trngde sig frbi Annas vninna helt mlinriktat. (enligt vittnesutsaga) mot Anna.

Utfr det hnsynslsa attentattet genom tv slag mot ansiktet, nr offret lg ner s utfrde han upprepade hugg mot vitala delar av kroppen .(enligt vittnesutsaga)
Antingen utfrdes handlingen i vredesmod okontrollerat eller s visste mrdaren mycket vl att det krvdes skador p vitala organ fr att n sitt ml.

Efter attentatet slngde han mordvapnet i rulltrappan p vg ner mot utgngen och strax innan han kom ut p gatan tog han av sig sin ljusgra munktrja och slngde den . (upphittat) Mrdaren var tillrckligt smart att gra sig av med en blodig trja innan han kommer ut p gatan, fr att frsvra en identifiering och undg uppmrksamhet..

Kan det gtt till s hr ? Med de uppgifter som finns nu .. s ser det ut s hr tycker iallafall jag .. Det ser INTE ut som en impulshandling .. utan en PLANERAD grning...

Man har inte identifierat fingeravtrycken p kniven nnu , om det r ett attentat s kommer garanterat inte fingeravtrycken finnas med i ngot register ..Det har mrdaren rknat med isfall..

Det man fasar fr r att det r en planerad grning utfrt iskallt av en mrdare , frgan r om motivet ? till mordet...
Citera
2003-09-18, 17:05
Medlem
edit; I suck.
Citera
2003-09-18, 22:26
Medlem
Realizts avatar
Det var inte han!

Snuten, t.o.m. "supersnuten" Jennekvist, har snytit sig i arslet igen!

Vad stller ni fr odds att den gripne INTE kommer att DMAS fr ministermordet (i sista instans)? Jag skulle vga 10 spnn mot 1 att han gr fri!

Bara fr att prata upp mina egna odds...:

Varfr skulle en socialt fungerande och tminstone mttligt intelligent medellders ltsas-playboy pltsligt ta risken att "ideellt" slakta Anna Lindh?

Det krvs antingen (helst ett par av nedanstende):
- en person med allvarlig psykisk strning (som kan gra vadsomhelst),
- eller en med serisa politiska motiv (vad nu Lindh stod fr fr ngot),
- eller en van kniv-vldsverkare (som gr snt hr p rutin)
fr att beg detta dd.

Vr sla, inkompetenta och oorganiserade snut har helt enkelt gtt igenom sina brottsregister och internt efterlyst dem (r det fem nu?) av deras tidigare dmda som mest stmmer verens med vittnenas signalemente. De hittade ingen stackars lodis under sina godtyckliga rder mot de kkstder dr vrt samhlles mest utsatta frsker bo, s de fick grva lite djupare i straffregeistret. Hans brottsregiter, att grla med mamma, bra kniv och gra vldsamt motstnd, ligger lngt ifrn knivmord. Men det stter skert en snubbe hgt upp p deras interna "wanted-list". Vr tids Christer Pettersson.

Fr vrigt s bddar ju detta fr sveriges mesta skadestnd hittills. Den gripne framstlls ju i skandalpressen (dvs all svensk nyhetsmedia) t.o.m. av sina egna slktingar och klasskamrater som en psykopatisk mamma-misshandlare som drgglande frsker ta upp sina egna klder i cellen...

DNA:n lr ju vertygande fria eller flla.
Citera
2003-09-19, 14:55
Medlem
hichocs avatar
Inte bara lamm r oskyldiga

1)
Jag har jmfrt NK-bilderna med passfotot och de stmmer inte verens. Nr lngden p nsan och rats hjd matchar stmmer inte avstnden nsa-mun och mun-hakspets.(Ja, jag har tagit hnsyn till kameravinkeln.) Allts kan det knappast vara samma person p bilderna.

2)
Det har snackats mycket skit om kepsen. T.ex.:
Citat:
Kepsmodellen som Aftonbladet har lyckats spra r gjord av en stor och knd tillverkare av klder.
Vi vljer att inte publicera ngra bilder p mrket p kepsen fr att inte frsvra polisen utredningsarbete.
Kepsen har nyckelroll
Tre minuter fre mordet p Anna Lindh filmades NK-mannen brande en likadan keps av en kamera vid sportavdelningen.
Kepsen r i dag mycket ovanlig i butikshyllorna.
Den dr har vi haft lite av och det var lnge sen vi slde den sista, sger en anstlld i en stor butikskedja.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...363266,00.html

Nu r det tyvrr s hr Richard att det r ltt att identifiera kepsen frn den bild som Aftonbladet publicerat. Dessutom finns kepsen att kpa p webben. Har ni hrt tals om det grabbar? NTET ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in