2016-03-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Det jag tycker med Lyrica är att lika mycket som man måste maxa för att få de resultat man vill, lika mycket kan man gå neråt också. Står man på 600mg så kan du gå ner på 300mg utan att behöva må dåligt. Sen när du hållt dig där ett tag går man ner på 150mg ett tag och sen handlar det bara om när man ska klippa eller om man vill trappa ned ännu mer.

Eller så kör man på opiater en stund och skiter i Lyrica så har man trappat ned den tillslut.

Benzo och Lyrica har korstolerans då båda påverkar GABA.

Knapra lite Citodon lättar på AT:n från Lyrican menar du?
Citera
2016-03-05, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svajjig
Knapra lite Citodon lättar på AT:n från Lyrican menar du?

Yes, box.
Citera
2016-03-05, 01:22
Medlem
Citat:
Yes, box.

Tackar ödmjukast, ska testas
Citera
2016-03-05, 11:35
Medlem
Kom till många insikter igår när jag åt ca 1500-2000 mg av denna härliga "drog"

Under loppet av kanske sju/åtta timmar intogs dom med lite alkohol, vin & cider.

Något som slog mig är att detta är som E version delight.

Många av dom saker som man får när man äter E är nåt som liknar eye vobbels, man får CEV, blir väldigt speedad och varm i kroppen, nästan lite som man svävar och en lättnad i kropp och speciellt bröst infinner sig.

Sen det roligaste för min egen del är att jag blir väldigt filosofisk och även vill öppna mitt hjärta och dela med mig av saker som jag i vanliga fall aldrig pratar om, det är ditten och datten. Sen att man blir lite vinglig får man leva med. Väldigt intressant att en medicin kan vara så som denna är.

Måste in och läsa lite tripp rapporter om denna nu.
Citera
2016-03-05, 11:53
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svajjig
Det tar magiskt bort all form av ångest jag har. Jag blir glad och mer energifylld, orkar ta itu med saker. Är jag utan Lyrica så kommer ångesten tillbaka som ett brev på posten 1,5-2 dagar efter jag slutar. Jag funderar på att försöka trappa ut långsamt, står på 600mg/dag just nu. Har ju massor med Lyrica och benso hemma men vill inte byta ett beroende mot ett annat. Dessa mediciner är en rävsax. Borde göra mej av med skiten en gång för alla...

Jag tog min första idag. 50 mg. Blev o känner mig skum. Overklighetskänslor o ljud o ljus är inte kul. Tar lyrica bort benzo AT?
Citera
2016-03-05, 12:36
Medlem
boredomss avatar
Kan någon vänlig själ hjälpa mig lite med ett schema för 10 x 300 mg lyrica mot en mild opiat AT? Jag skulle bara kunna gå cold turkey, jag väntar mig bara snuva och diarré (och en förjävla ångest) men jag har mycket att stå i så jag väljer att ta hjälp av lyrican. OBS jag tar inte lyrorna för att få ett rus, utan bara för att få bort ATn och må bra (det är väl typ ett rus..). Jag vill alltså undvika den brutala toleransökningen. Jag tänker att jag under 5 dagar tar 100 mg utspritt över två tillfällen per dag. Bör jag ta mer/mindre?

Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Jag tog min första idag. 50 mg. Blev o känner mig skum. Overklighetskänslor o ljud o ljus är inte kul. Tar lyrica bort benzo AT?

Ja lyrica hjälper mot benzo AT men det finns korstolerans så det blir extremt lätt att man bara byter ett beroende mot ett annat.
Citera
2016-03-05, 14:40
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Det är ju såklart olika, men jag skulle tro en dos mellan 300mg till 600mg skulle funka.

Då är mina ynka 50 mg ingenting....😯
Citera
2016-03-05, 14:58
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
En viktig sak som ingen har nämnt än är att Lyrica inte "slutat fungera" p.g.a. toleransökning. När du är uppe i maxdos, d.v.s. 300mg två gånger dagligen, så kommer du väldigt fort att bli både tolerant och beroende; MEN - du kan därefter ligga på 600mg per dag i flera år. Den slutar inte fungera, som t.ex. bensodiazepiner gör efter några månader.

Euforin är det som försvinner efter några veckor, men som sagt så slutar inte Lyrican att fungera. Det är det som sätter den i särklass och gör att den har ett övertag över alla andra antidepp-mediciner.

Fråga...jag äter stesolid nu i bara 5 mg men kan inte klippa den pga lågdosberoende med vidriga utsättningsbesvär. Har fått lyrica mot GAD o jag har all ångest man kan tänka sig 😯. Läst en del om att det ska gå att sluta med benzon men hur många mg måste jag upp i då???? Tog min första 50.mg idag o jag blev riktigt skum. De första två timmarna blev jag faktiskt rädd...Sen nu känner jag att den är på väg ur kroppen...7 timmar har gått. Jag har ingen missbruksproblematik. Får inte äta Stesolid längre för jag har brist på det enzym som bryter ner Diazepam...
Är lyrica ett helvete???
Citera
2016-03-05, 18:07
Medlem
magica69s avatar
Jag är som sagt mkt skeptisk till lyrica. Jag märkte ångestdämpning på 50 mg vid min första dos idag. Kan man klara sig på 150 mg utan att behöva öka dosen? Är det så att effekten försvinner o därav måste dosen ökas? Jag vill inte ha ruseffekt utan endast medicinskt syfte.

Går man upp i vikt? Jag gick upp 30 kg på Cipralex.

Hur många mg behövs för att slippa av AT på stesolid 5 mg?

Kan jag äta den i 14 dgr o testa o sen sluta CT utan problem?
Senast redigerad av magica69 2016-03-05 kl. 18:56.
Citera
2016-03-05, 19:07
Medlem
HulkenKKs avatar
Någon mer än jag som upplever att pregabalin går ur betydligt fortare än lyrica?Det är apoteksvaror ja pratar om
Slängde i mig tidigare idag,och ungefär 4a timmar efter att ruset dragit gång så blev ja helt klar i huvudet och kände ingenting längre.
Någon som känner igen sig?
Då blev ja lite bitter när läkaren bara skriver ut pregbalinen istället för lyrican nu.
Mvh HulkenKK
Citera
2016-03-05, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HulkenKK
Någon mer än jag som upplever att pregabalin går ur betydligt fortare än lyrica?Det är apoteksvaror ja pratar om
Slängde i mig tidigare idag,och ungefär 4a timmar efter att ruset dragit gång så blev ja helt klar i huvudet och kände ingenting längre.
Någon som känner igen sig?
Då blev ja lite bitter när läkaren bara skriver ut pregbalinen istället för lyrican nu.
Mvh HulkenKK

Fattade först inte vad du menade, då det är samma sak men sen fatta jag att du syfta på medicinen som även har namnet Pregabalin. Så ja, om du märker skillnad säg att du vill ha Lyrica nästa gång på apoteket även om den antagligen är dyrare. Det är ju olika hjälpmedel i dom även fast det är samma substans.
Citera
2016-03-05, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Jag är som sagt mkt skeptisk till lyrica. Jag märkte ångestdämpning på 50 mg vid min första dos idag. Kan man klara sig på 150 mg utan att behöva öka dosen? Är det så att effekten försvinner o därav måste dosen ökas? Jag vill inte ha ruseffekt utan endast medicinskt syfte.

Går man upp i vikt? Jag gick upp 30 kg på Cipralex.

Hur många mg behövs för att slippa av AT på stesolid 5 mg?

Kan jag äta den i 14 dgr o testa o sen sluta CT utan problem?

Om du märker ångestlindring vid 50mg så är det väl bra att stanna där?

Ang. Stesoliden på 5mg så är det nog bara att klippa den då du inte kommer så mycket lägre ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in