2016-10-12, 10:53
Medlem
Även jag vill varna för Lyrica, hade fått det utskrivet. Det pinsamma var jag att föll ihop på stan
och krampade. Vaknade 5 timmar senare på akuten med ett antal stygn i huvudet. Blev av med körkortet i 3 månader p.g.a. detta.
Så ALDRIG mer Lyrica !
Senast redigerad av sabrina56 2016-10-12 kl. 10:59.
Citera
2016-10-12, 11:58
Medlem
jontens avatar
Har käkat lyrica nu i rätt stora doser (1200mg/dag, vissa dagar mycket mer, ca. 3000+ ibland) ett längre tag ca. 2 månader. Tänkte nu helt och hållet klippa mitt missbruk. Kan abstinensen bli farlig? Tänkte att jag kan ta nån kapsel om det blir jätteilla. Tips på andra substanser för att lindra abstinensen? Jag tänker att typ imovane/zopiklon kanske kan lugna lite? Hur länge tar det att slippa Lyrican helt och hållet? Kan jag vara tillbaka på fötterna så att säga på måndag om jag klipper nu?
Citera
2016-10-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanken84
Tja!

Jag har precis börjat utsättning av Lyrica och det har gått en vecka. Dosen jag har legat på är 225mg morgon/kväll. Har fått ett schema där jag plockar bort 75mg per vecka. Första dagarna var det ganska lugnt men nu börjar jag bli deprimerad, gråter lätt, svettas ibland. Äter även roa mot acne sedan i februari 60mg så vet inte om det är den skiten som gör mig deppig istället och Lyrican kan ha blockerat detta när jag åt högre doser... Åt lyrican mot nervsmärta av ett diskbråck som jag fortfarande känner av men vill inte äta Lyrican för länge samt att den ger mig en massa andra negativa effekter, rekommenderas ju inte att dricka alkohol tillsammans med dessa preparat men det har jag gjort ändå... jaja någon som har några tankar kring detta?
Hur länge har du käkat?
Citera
2016-10-12, 14:39
Medlem
I lite mer än 2 år.
Citera
2016-10-12, 15:07
Medlem
jontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonten
Har käkat lyrica nu i rätt stora doser (1200mg/dag, vissa dagar mycket mer, ca. 3000+ ibland) ett längre tag ca. 2 månader. Tänkte nu helt och hållet klippa mitt missbruk. Kan abstinensen bli farlig? Tänkte att jag kan ta nån kapsel om det blir jätteilla. Tips på andra substanser för att lindra abstinensen? Jag tänker att typ imovane/zopiklon kanske kan lugna lite? Hur länge tar det att slippa Lyrican helt och hållet? Kan jag vara tillbaka på fötterna så att säga på måndag om jag klipper nu?
Kan inte redigera längre? Därför citerar jag mig själv nu; Glömde fråga om lergigan kanske kan lindra ATn? Sitter här och funderar på alla möjliga lösningar som kan hjälpa mig att sluta med Lyrican nu.
Citera
2016-10-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanken84
I lite mer än 2 år.
Det här låter kanske skittrist. Men om du inte redan är "missbrukare", så är nog motion det enda som kan snabba på processen att komma tillbaka till livet.

Jag har själv bara käkat lyrica i nån månad, kanske lite mer, och känner igen depression-känslan, nu när jag trappar ut i snabb takt. Käkade 150mg igår kör 100mg idag och imorgon för att sen typ klippa.

Motion är det enda sunda som VERKLIGEN hjälper. Men då ska man palla det också, vilket inte alla gör.
Citera
2016-10-13, 10:45
Medlem
medberoende80s avatar
Är det nån som ser syner med lyrica?
Alltså ser saker som inte finns där. De sista vi fick tag i verkar skumt. Aldrig fått så på lyrica förr. Är det vanligt?
Citera
2016-10-13, 10:53
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medberoende80
Är det nån som ser syner med lyrica?
Alltså ser saker som inte finns där. De sista vi fick tag i verkar skumt. Aldrig fått så på lyrica förr. Är det vanligt?
T
Nja beror på hur du menar. Men jag får dimmig syn och ser ibland nåt i ögonvrån, som något/någon gick förbi. Inte hallucinationer riktigt.
Citera
2016-10-13, 11:05
Medlem
medberoende80s avatar
Äter L pga psyket o tar inte mer än som "behövs".
Dimmig syn känner jag igen. Men de här med att typ se nån som inte ens va där i närheten känns skumt. Får försöka dra ner på L lite försiktigt.
Sen när man ska sova så kommer en massa scenarion upp innanför ögonlocken så man måste öppna ögonen för att se om de va på riktigt. Helt sjukt. Kan hända om jag skulle sätta mig ner på dagen oxå o blundar fast jag inte ens e trött. Scary!
Tack för svar!
Citera
2016-10-13, 20:33
Medlem
whosEHTs avatar
Jag tog 300mg igår ihop med lite sub, tagit sub idag igen, är drt helt meningslöst att ta 300mg nu? Jag har inte så mycket så vill inte höja dosen helst, är det värt de eller ska jag spara tills imorgon?
Citera
2016-10-14, 00:48
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medberoende80
Äter L pga psyket o tar inte mer än som "behövs".
Dimmig syn känner jag igen. Men de här med att typ se nån som inte ens va där i närheten känns skumt. Får försöka dra ner på L lite försiktigt.
Sen när man ska sova så kommer en massa scenarion upp innanför ögonlocken så man måste öppna ögonen för att se om de va på riktigt. Helt sjukt. Kan hända om jag skulle sätta mig ner på dagen oxå o blundar fast jag inte ens e trött. Scary!
Tack för svar!

Det är lite som när man noddar på heroin, lyrica tycker jag vagt påminner om opiater. Lite. Så bilderna innanför ögonlocken är ju som på sub/metadon/ heroin, bara svagare.
Citera
2016-10-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paranoidhamster
Jag brukar ofta köra lyrica allt från 400-900mg samtidigt som jag kan köra tjackrace i ett par dagar, kör väl lyrican varannan dag (har utskriven). Det har alltid gått dunder och jag har kunnat köra ganska duktiga blandningar för att vara en så liten tjej.

Men nu senast hade jag en annan lyrica pga brist, som är köpta på nätet från CarlBildt. Käkade 900mg och körde på med tjacket som vanligt men den här gången fick jag kramp, i hela tungan och nacken. Kunde inte prata på flera timmar, gick över när jag äntligen däckade.

Vafan beror det på, aldrig hänt förut, blir nojig

edit: har ALDRIG i mitt liv fått kramp tidigare trots sjuka blandningar, därför jag blev nojig

Jag åkte på ett rejält krampanfall på samma kombo. Ta inte lyrica med tjack!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in