2016-10-16, 11:37
Medlem
jontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaFlaska
Jag åt lyrica i lite mer än ett år.
Började på 200mg per dag och fick bra effekt.
På slutet låg jag på 2.5 g per dag.

Hade uppehåll på 14 månader innan jag tog igen.
900mg räckte inte långt i berusningssyfte, fungerade dock bra mot ångest, 1.5 g för att bli berusad.
Så min tolerans hade gått ner men var fortfarande väldigt hög.

Misstänker att jag aldrig kommer hamna på 0 igen även om jag skulle ha ett uppehåll på 10 år.
Hur gick det att sluta från 2.5g/dag efter två år? Klippte du bara rakt av? Trappade du ur?

Nu har jag kört cold turkey (sista dos i onsdags förmiddag). Känns som jag under denna tid (4 dagar senare) klarar mig på betydligt lägre dos än tidigare för att hålla mig på fötterna. Nu måste jag börja jobba igen och tänker börja trappa ner härifrån. Kanske 300 mg/dag ner till 150mg/dag så småningom för att sedan klippa den sista biten helt. Hur lång tid har det tagit för er att lyckas sluta? Och vad har era omständigheter varit (hur länge har ni tagit, vilka doser osv.). Dela gärna med er så har jag lite mera info att gå på! Ska ansvarsfullt försöka trappa ur nu med undantag en eller två gånger i veckan för att ha lite kul också, får se om det går i längden. Men som sagt, dela gärna med er hur ni lyckats sluta! Hur lång tid det tog, hur lång tid ni hade hållit på och vilka doser.

Peace & Love! <3
Citera
2016-10-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Nej, jag reagerar negativt på enbart tjack. Blir alldeles för introvert, stel (både fysiskt och psykiskt).

Vad så lite lyrica kan göra? Jag beskrev ju precis det väldigt utläggande och detaljerat, se mitt tidigare inlägg som du citerat. För info; jag har ingen tidigare erfarenhet av lyrica, samt är en liten tjej på inte allt för många kilon.
Jag hatar tjack. Kom över lite elvanse, som jag tog med 300mg lyrica. Jäklar va toppen jag mådde! Några dagar senare testade jag Elvanse utan lyrica, då vara det bara det gråa, stirriga och rastlösa kvar, och jag förstod att även tjackliknande Elvanse var mest crap utan Lyrican.
Citera
2016-10-16, 15:47
Medlem
BTW, är det nån som vågar sig på att beskriva hur man känner skillnad på lyrica-AT och opiat-AT? Lite samma symtom eller?
Citera
2016-10-17, 14:36
Medlem
LilaFlaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonten
Hur gick det att sluta från 2.5g/dag efter två år? Klippte du bara rakt av? Trappade du ur?

Nu har jag kört cold turkey (sista dos i onsdags förmiddag). Känns som jag under denna tid (4 dagar senare) klarar mig på betydligt lägre dos än tidigare för att hålla mig på fötterna. Nu måste jag börja jobba igen och tänker börja trappa ner härifrån. Kanske 300 mg/dag ner till 150mg/dag så småningom för att sedan klippa den sista biten helt. Hur lång tid har det tagit för er att lyckas sluta? Och vad har era omständigheter varit (hur länge har ni tagit, vilka doser osv.). Dela gärna med er så har jag lite mera info att gå på! Ska ansvarsfullt försöka trappa ur nu med undantag en eller två gånger i veckan för att ha lite kul också, får se om det går i längden. Men som sagt, dela gärna med er hur ni lyckats sluta! Hur lång tid det tog, hur lång tid ni hade hållit på och vilka doser.

Peace & Love! <3

Jag trappade ända ner till 100 mg/dag. Sänkte med 100 mg/dag var tredje dag, när jag var nere på kanske 1g per dygn började jag kombinera med Stessolid kanske 10-20 mg per dag.
Hade inte bråttom att sluta så tog det lugnt och var relativt fritt från utsättningsbesvär.

Mentala suget sitter dock i än idag.
Citera
2016-10-17, 16:31
Medlem
En snabb fråga, jag käka ca 1,5 g lyrica i lördags. Är det någon ide att ta något idag, kommer jag få ett rus?
Citera
2016-10-17, 17:28
Medlem
LilaFlaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaintedBlack
En snabb fråga, jag käka ca 1,5 g lyrica i lördags. Är det någon ide att ta något idag, kommer jag få ett rus?

Samma dos lär ge likvärdig berusning. Toleransen höjs inte så fort.
Citera
2016-10-18, 10:33
Medlem
lyrica boostar min styrketräning så in i helvete.

Men sen så sover man bättre också. 200mg 5-htp + ca 100-150 mg lyrica 1h innan läggdags.
Citera
2016-10-18, 11:22
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
lyrica boostar min styrketräning så in i helvete.

Men sen så sover man bättre också. 200mg 5-htp + ca 100-150 mg lyrica 1h innan läggdags.

Du tycker att det hjälper alltså? Jag tycker att dagarna jag tar det och tränar så kan resultaten bli bra och man kan köra hårt som en jävla tjur och sömnen funkar fint, men dagarna efter så känns det som att alla resultaten rinner av och att kroppen blir stel och konstig, så på det stora hela går träningen bakåt, även om jag inte tar mer än två dar på en vecka.
Det är faktiskt den stora anledning till att jag inte tar lyrica längre.
Citera
2016-10-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Du tycker att det hjälper alltså? Jag tycker att dagarna jag tar det och tränar så kan resultaten bli bra och man kan köra hårt som en jävla tjur och sömnen funkar fint, men dagarna efter så känns det som att alla resultaten rinner av och att kroppen blir stel och konstig, så på det stora hela går träningen bakåt, även om jag inte tar mer än två dar på en vecka.
Det är faktiskt den stora anledning till att jag inte tar lyrica längre.

du kanske övertränar när du tar lyrica. som med många andra receptbelagda droger höjs smärttröskeln. det kan i säg göra att du tränar för hårt utan att känna det och blir stel dagarna efter.
har gjort samma misstag men lärt mig hur det fungerar, samt vilodagar etc.
Citera
2016-10-18, 17:48
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
du kanske övertränar när du tar lyrica. som med många andra receptbelagda droger höjs smärttröskeln. det kan i säg göra att du tränar för hårt utan att känna det och blir stel dagarna efter.
har gjort samma misstag men lärt mig hur det fungerar, samt vilodagar etc.

Har tränat i flera år och har försökt under drygt ett år att få det att funka att ta Lyrica någon gång ibland, så har givetvis försökt tänka på det där, men det är icket det som är felet.

Känns som att höger höft drar ihop sig nedåt, vilket bryter den bakre kedjan och sabbar min hållning. Har vanligtvis inga problem med det, men har haft det tidigare och det kommer enbart tillbaka efter att jag tagit Lyrica. Har försökt variera belastning, gå mer, mindre, träna hårdare, stretcha, allt möjligt och inget funkar. Äh, lika bra egentligen, Lyrica är ett sånt jävla gift att det knappt går att beskriva.

EDIT: Dom gånger jag tagit Lyrica i flera dagar så har detta hänt först efter att jag upphört att ta, däremot blir kroppen tröttare och tröttare för varje dag och återhämtningen känns sabbad.
Citera
2016-10-19, 00:27
Medlem
Upplever ni korstolerans mellan Alkohol och Lyrica? Får ni sämre effekt på nåt av dem, om ni tar Lyrica dagen efter alkohol eller vise versa?
Citera
2016-10-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Vilket härligt sätt att fira mucken på... Planerar du att trilla in igen?

Inte så jag käkar lyrra och gabapentin för att fira något. Då de finns riktiga partydroger. Är beroende av dom. Fick gabapentin hela voltan också och fungerar inte utan lyrica alternativt hög dos gabba. Har käkat 3 st stess 10or sen vid 9 imorse nu o benzo som alla förespråkar så jävla mkt bryter inte igenom en lyrica at. Imorgon hämtar jag 100 gabapentin på apoteket och med dom är det ett helt genomgående välmående även fysiskt. Stesolid när man tänder av hjälper typ enbart mot att jag inte dykt från taket för ett dygn sen. Har inte behållit något alltså inget i magen på över 3 dygn nu. Känns typ som att man ger 50mg tramadol till en horsare.

Lyrica slår opi och benz avtändning alla ggr. Får typ djupa psykiska men varje gång jagg tänder av. Är en 24 årig kille i djup emotionell kris och flertalet diagnoser som detta liv skapat. Nästan 5 år effektivt på anstalt :/ de sätter spår och kan säga att kicka gabapentin eller lyrica är totalt uteslutet. Att hela livet krascha 3-4-5 dagar nån gång ibland och sen mår man bra (ej helt pundig) då jag verkligen ska försöka att ta lägre doser framöver. Sorry för helt random post men de här e typ den sociala kontakten jag haft med någon elr något senaste 3 dagarna. Svarar inte ens när frivården ringer för att jag mår så dåligt. Att jag fastnat på just lyrica (eftet att kört precis allt) är för att så länga den alltid tas varje dag så mår man jävligt bra utan att det behöver märkas och biverkningar under ruset som man stör sig på finns inga enligt mig. Jämfört me benz o opiater. Men avtändnigen känns helt absurd har tänt av från opiatmissbruk men blev ju återställd till slut, lyrica känns som man är hooked4life.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in