2013-10-26, 20:43
Medlem
GonerStoners avatar
Hur pass mycket behöver ni ta för att bota avtändningen?
Räcker t ex 100mg för att lindra den om man använt cirka 1½ månad nästan dagligen runt 1g om dagen?

Kanske svårt att svara på men fråga skadar ju inte.

MVH.
Citera
2013-10-27, 07:54
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Hur pass mycket behöver ni ta för att bota avtändningen?
Räcker t ex 100mg för att lindra den om man använt cirka 1½ månad nästan dagligen runt 1g om dagen?

Kanske svårt att svara på men fråga skadar ju inte.

MVH.

Ja, alltså det värsta dämpas, även om du t.ex. bara får i dig så lite som en tiondel av din normala dos.

Med det värsta menar jag främst den stickande smärtan som lätt uppstår, samt sömnlösheten.
Citera
2013-10-27, 21:31
Medlem
Lyrican e underbar mot nervsmärta och ångest, Men uppmanar folk och inte flumma på dom osv gör det bara krångligare för oss som verkligen behöver det. Tog mig 1,5år att få den pga min bakgrund
Citera
2013-10-28, 00:28
Medlem
Instämmer med ovanstående. Enda anledningen att Lyrica hamnat i det blåsväder som den gjort idag är just för att folk - företrädelsevis barn, efterblivna och heroinister/pillertrillare - hypeat skiten, fångat medias intresse som i sin tur skrämt läkarna. Så går det i ett dubbelmoraliserande land som Sverige där makthavarna fortsätter i USA:s numera förlorade war-on-drugs-träsk.

Så ja, ni som hypear Lyrica pga sina faktiskt mycket trevliga bieffekter, men sen äter maxdos x5 och gnäller över en jobbig vecka med avtändning, ni är 1. dumma i huvudet 2. förstör för dem som faktiskt behöver denna substansen till hjälp. NI är problemet med Lyrica, inte Lyrica självt. Den ÄR ett mirakel (tyvärr med stor beroendepotential), men jag å min sida äter den mot både nervsmärta och GAD. Säg nån annan medicin ni äter av två anledningar.

Till media: leta gärna upp ett fall där någon individ begår misshandel, våldtäkt, rån eller ens tar (långvarig) skada av en överdos.

Till läkare: lyssna inte på media.

Till nybörjare: läs FASS, fråga mig eller ring Livsmedelsverket om ni undrar nåt om Pregabalin.
Citera
2013-10-28, 01:07
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Instämmer med ovanstående. Enda anledningen att Lyrica hamnat i det blåsväder som den gjort idag är just för att folk - företrädelsevis barn, efterblivna och heroinister/pillertrillare - hypeat skiten, fångat medias intresse som i sin tur skrämt läkarna. Så går det i ett dubbelmoraliserande land som Sverige där makthavarna fortsätter i USA:s numera förlorade war-on-drugs-träsk.

Så ja, ni som hypear Lyrica pga sina faktiskt mycket trevliga bieffekter, men sen äter maxdos x5 och gnäller över en jobbig vecka med avtändning, ni är 1. dumma i huvudet 2. förstör för dem som faktiskt behöver denna substansen till hjälp. NI är problemet med Lyrica, inte Lyrica självt. Den ÄR ett mirakel (tyvärr med stor beroendepotential), men jag å min sida äter den mot både nervsmärta och GAD. Säg nån annan medicin ni äter av två anledningar.

Till media: leta gärna upp ett fall där någon individ begår misshandel, våldtäkt, rån eller ens tar (långvarig) skada av en överdos.

Till läkare: lyssna inte på media.

Till nybörjare: läs FASS, fråga mig eller ring Livsmedelsverket om ni undrar nåt om Pregabalin.

Allt leder nånstans.

Jag tillhör den kategori du anser förstör och kan förstå det också, samtidigt som jag tycker det är upp till var och en att bestämma vilka risker man vill utsätta sig för (kan va bra då om man kan få info om div. risker innan)

Behöver ju inte skriva allt på nätet däremot.
Citera
2013-10-28, 06:49
Medlem
Stone..s avatar
Nu var det längesedan jag tog senast! Så det får allt bli lite grann.
Citera
2013-10-28, 10:38
Medlem
This_is_me_s avatar
Idag är det exakt 1 år sedan jag avslutade mitt 3 år långa missbruk av Lyrica. Det känns riktigt skönt att inte längre vara beroende av denna substans längre och allt vad det innebär.
Citera
2013-10-28, 10:47
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Idag är det exakt 1 år sedan jag avslutade mitt 3 år långa missbruk av Lyrica. Det känns riktigt skönt att inte längre vara beroende av denna substans längre och allt vad det innebär.

Ha, jag tog min sista 25mg kapsel i tisdags förra veckan. Gått förvånansvärt bra såhär långt tycker jag. Aldrig mer säger jag!
Citera
2013-10-28, 10:50
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Ha, jag tog min sista 25mg kapsel i tisdags förra veckan. Gått förvånansvärt bra såhär långt tycker jag. Aldrig mer säger jag!

Starkt jobbat min vän. Det är nog ganska vanligt att man tänker "aldrig igen" efter att man har upplevt dem negativa sidorna som Lyrica har.

Kämpa på!
Citera
2013-10-28, 12:26
Medlem
HentaiMannens avatar
Jag tog mitt sista igår. Fuck it säger jag bara. Tog i dagligen i två månader, AT'n är nästan lika illa som den jag fick från mitt gamla 1-års opi-missbruk. Tänker tända av med benzo.
Citera
2013-10-28, 12:36
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Jag tog mitt sista igår. Fuck it säger jag bara. Tog i dagligen i två månader, AT'n är nästan lika illa som den jag fick från mitt gamla 1-års opi-missbruk. Tänker tända av med benzo.

Skönt att du har lite benso att lindra med. Kämpa på min vän!
Citera
2013-10-28, 12:41
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Skönt att du har lite benso att lindra med. Kämpa på min vän!

Hade kört utan benzo om man inte var tvungen att infinna sig på sin praktik varje dag.. Men jag måste ju kunna sova på nätterna isf!

Tack så mycket. Det ska nog gå bra. Har jag tagit mig ur ett relativt tungt opioidmissbruk så kan jag ta mig ur det här.

Grattis till ett års frihet förresten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in