Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 21:30
  #20389
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Ska eventuellt få Gabapentin på recept för smärtor. Brukat lyrica i nåt år, inga stora doser, kanske i snitt ca 500mg per dag eller nåt. Vet att de 2 liknar varandra farmakologiskt så frågan är kommer jag kunna sluta lyrican utan at när jag har Gabapentin?

Nej, du kommer förmodligen att känna AT av Lyrican ändå. Men hur du kan få det till 500mg per dygn på Lyrican när den ändas finns i styrkorna 300mg, 225, 150, 75, 50 och, 25mg förstår jag inte riktigt. För isåfall måste du ha använt väldigt många olika styrkor under samma dygn.

Jag och min partner som båda har Pregabalin på recept har använt mellan 4200mg - 6000mg per dygn varannan dag i ca 2,5 år och sedan plötsligt inte haft några kapslar kvar varken på recept eller som vi har kunnat köpa blev ju tvungna att sluta med det rakt av. Vi har nu varit utan det i ca 2 månader. Jag personligen kände en medelstark AT i ca 2 veckor men inte mer än så. Jag kände en betydligt starkare AT när jag slutade med Amfetamin vilket jag var beroende av i ca 1,5 - 2 år men som min partner hjälpte mig att sluta med. Min partner dock känner fortfarande av AT:n på Pregabalin men dock långt ifrån lika stark som dom första 2 - 3 veckorna. Hen tycker fortfarande att det är extremt jobbigt vilket jag inte gör på samma sätt även om jag absolut fortfarande känner ett starkt sug efter Ly och tycker att det är jobbigt så är det dock långt ifrån vad min partner känner.
Jag har också Gabapentin på recept vilket jag tyvärr också har varit tvungen att vara utan nu i ca 2 - 3 veckor upplevde inte att Gabapentin hjälpte speciellt mot Pregabalin AT:n. Och detsamma gäller min partner som ej heller upplevde att det hjälpte när hen fick det av mig mot AT:n.

/Mvh
Citera
Idag, 09:26
  #20390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Hur har du lyckats få 600x3 med Lyrica? Maxdos brukar vara 600mg per dag, ofta uppdelat på 2-3ggr per dag.

Inte konstigt att du får en avtändning och mår dåligt om du tar 1800mg per dag.

Du läste nog lite slarvigt. Jag skrev "600mg FÖRDELAT på 3ggr". Alltså 200mg 3ggr per dag.
Citera
Idag, 09:52
  #20391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradhona
Du läste nog lite slarvigt. Jag skrev "600mg FÖRDELAT på 3ggr". Alltså 200mg 3ggr per dag.

Helt klart jag som inte har läsförmåga!

Men ja Lyrica är ett rent rävgift, något som läkare skrev ut och till viss del fortfarande skriver ut som rena sockerpiller med förklaringar som "Det är inga problem att sluta" osv.
Så att du får en reaktion när du missar att ta några doser är en avtändning.

Har du en läkare du kan lita på så prata med han, säg som det är och att du vill byta men trappa ner med lyrican och inte sluta tvärt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback