• 2
  • 3
2009-02-08, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parallello
Hej, jag r 19r.

Jag var i liknande situation som dig, fast i rskurs 7 och halva rskurs 8 i skolan. Hade vnner som inte respekterade vad jag ville, inte respekterade vad jag inte ville och man knde sig utnyttjad. Skolan gick ocks t helvete. En av "vnnerna" var dock schysst i det avseendet, men han var med "det" gnget.

Jag beslt mig under sommarlovet rskurs 7 till 8 att ndra mitt liv, satsa p skolan, byta vnskapkrets. Det var tufft, motgngen i skolan gjorde att jag fick ngestattacker med jmna mellanrum under ett halvrs tid. Dock brjade jag umgs allt mer med ngra kompisar frn klassen efter halva ret i rskurs 8 och det var en lttnad, fick uppleva kta vnskap. Vnner som respekterade mig och jag respekterade dem lika mycket. Skolan vnde och mina betyg blev bttre.

Idag har mina betyg lett till att jag studerar dr jag vill och jag har fortfarande kvar mina underbara vnner, vilket jag alltid tnkt ha.

Jag vill sga till dig TS att var inte rdd fr att bryta grnser, ndra sina gamla vanliga mnster, vga sig ska nya vnner och bekanta. Du r 18 och jag gissar du gr i Gymnasiet, d kanske det finns folk i klassen du kan brja umgs med?
Ens vnskapkrets pverkar ens vardag oerhrt.

Jag hoppas ditt liv ndras och du kommer m bttre framver

Tack fr svar!

Glad att det redde ut sig fr dig! Jo jag vill byta vnkrets, men nu r det s att jag gr i en klass dr cirka 6 personer bor i min stad och resten utanfr min stad. Nu har en av de hr "vnnerna" precis flyttat till min klass ocks, s jag tvingas mer eller mindre att vara med personen. Har verkligen ingen aning om vilka jag skulle vara med om jag inte var med dem jag r med idag. Inte fr jag r med dem mycket d, men ni frstr hur jag menar.

Har verkligen ingen aning vilka jag ska vara med, har inte s vrst mnga vnner och de jag har r inte speciellt sjysta :/
Citera
2009-02-08, 16:27
Medlem
Parallellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixx
Tack fr svar!

Glad att det redde ut sig fr dig! Jo jag vill byta vnkrets, men nu r det s att jag gr i en klass dr cirka 6 personer bor i min stad och resten utanfr min stad. Nu har en av de hr "vnnerna" precis flyttat till min klass ocks, s jag tvingas mer eller mindre att vara med personen. Har verkligen ingen aning om vilka jag skulle vara med om jag inte var med dem jag r med idag. Inte fr jag r med dem mycket d, men ni frstr hur jag menar.

Har verkligen ingen aning vilka jag ska vara med, har inte s vrst mnga vnner och de jag har r inte speciellt sjysta :/
Tv av dem vnnerna jag drog mig frn gick i min klass varav den ene bodde mitt emot mig. Vi hade gtt till bussen/skolan i flera r, men vi brkade vldigt mycket, fick han inte sin vilja igenom kunde jag f lida av det. Dock fick jag nog en dag och gick till bussen 15 min tidigare fr att slippa ta sllskap med honom vilket var en gest frn min sida att jag inte orkade med honom lngre. Dem tre vnnerna jag umgs med idag gick ven dem i min klass. Men jag frstr hur svrt det r i din situation, srskilt nr dem andra i klassen bor en bit ifrn dig. Nr man byter vnskapskrets r det alltid en vergngsperiod, jag brjade med att enbart umgs med mitt nya gng p skoltid, dock p fritiden drog jag mig frivilligt undan det gamla gnget ibland genom olika bortfrklaringar. D dem inte visade mig respekt utan utnyttjade mig p stt och vis, och d trttnade dem efter ett tag. Sedan kom dagen d jag tog tag i saken och ringde till mina kompisar jag har idag fr att hitta p ngot att gra.

Jag freslr att du brjar umgs med andra schyssta kompisar i skolan som frsta steg. r det grupparbete, frsk komma med andra n dina kompisar, r det rast, g med andra n enbart dina gamla kompisar, sitt och kka med andra n dina gamla kompisar och tillslut kommer det brja flyta p. Ett annat tillflle och situation kommer det bli nr du brjar jobba eller plugga p hgskola, d kommer du garanterat f nya kompisar.

Hoppas det lser sig, lycka till!
Citera
2009-02-08, 18:26
Medlem
jomenvisst84s avatar
Knns som du r ganska ung, dvs i den ldern dr respekt=tuff. Med ldern kommer du nog f bttre vnner, man uppskattar snlla mnniskor p ett helt annat stt nr man blir ldre.
Citera
2009-02-08, 18:29
Medlem
Just nu knns det som att brja p hgskolan och trffa nya mnniskor r det enda jag kan gra. Och att undvika dem jag brukar umgs med frsts. Tack fr svar.
Citera
2009-02-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Knns som du r ganska ung, dvs i den ldern dr respekt=tuff. Med ldern kommer du nog f bttre vnner, man uppskattar snlla mnniskor p ett helt annat stt nr man blir ldre.

Jo det r s. Genom att jag r s pass mycket mognare n mina "vnner" s frstr dem inte riktigt. Tycker synd om dem.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in