2009-02-05, 23:17
Medlem
pi3oris avatar
Vill göra detta kortfattat, det är lite svårt att skriva när man är lite halv-panik o så, så jag bara skriver på vad som dyker upp just nu även om det kanske finns lite grammatiska fel. Jag (precis fyllt 24) och flickan (ska fylla 18) träffades på en svensk community site och började snacka för snart 3 månader sen. Och i Januari så åkte hon och hennes kompis till mig (tåget tar ca 2 timmar) men hennes kompis stannade hos en annan kompis i en annan stad ca 15-20min bort, och min tjej stannade hos mig (över en helg) och det var inga problem, men hennes föräldrar vet inte att hon var hos mig för dom hade säkert inte tyckt om det av olika anledningar.

Nu är det så att vi tyckte verkligen om varann och hade sjukt kul tillsammans och nu tänkte vi träffas igen, i princip köra samma grej men att hon stannar från imorgon till tisdag. Allt är bokat och klart tills hennes mamma ville ha numret till kompisens föräldrar hon tror att hon stannar hos (där hennes andra kompis är och hennes föräldrar har inte träffat henne) och vi har lite planer som kanske kan fungera det är inte riktigt det som är problemet antar jag även om det är en liten del, om någon har någon fundering eller plan på vad man kan säga eller göra.

Vi hatar båda att ljuga men det är hemskt jobbigt att vara ärlig när man är rädd att vi kommer bli dömda och så direkt, dock har en kompis till mig kontaktat en jurist för nått år sen när hans tjej (som var under 18) halv-förbjöds av hennes föräldrar att träffa han av ingen anledning alls för han håller inte på med någon skit eller så och läste ekonomi då m.m. och då sa dom att när man är över 15 år så kan inte föräldrarna enligt lag tvinga en från att träffa någon. Vi kommer snart "erkänna" för hennes föräldrar att vi verkligen tycker om varann och att det inte är nått som vi tänker slänga bort eller så. Jag har planer att flytta till just där hon bor i höst så det är inte så att pendlingen kommer hålla på jättelänge, men ja det är verkligen jobbigt när man är rädd för att vara ärlig till föräldrarna även om det är det bästa för det blir ju inte bättre om man blir påkommen att man "ljugit".

Aja nu babblar jag på en del så jag får väl svara på frågor om någon har det.
Undrar bara i princip följande: vad man kan säga om det blir problem imorgon, hur får man någon föräldrarn(a) är lite halv paranoida över att träffa killar eller liknande speciellt när man ljugit var man åkt (en gång) innan. Och kan dom enligt lag hindra henne att träffa mig m.m.? Lite klarhet över allt detta och så där hade varit nice.

Tack!
Citera
2009-02-05, 23:23
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pi3ori
Vill göra detta kortfattat, det är lite svårt att skriva när man är lite halv-panik o så, så jag bara skriver på vad som dyker upp just nu även om det kanske finns lite grammatiska fel. Jag (precis fyllt 24) och flickan (ska fylla 18) träffades på en svensk community site och började snacka för snart 3 månader sen. Och i Januari så åkte hon och hennes kompis till mig (tåget tar ca 2 timmar) men hennes kompis stannade hos en annan kompis i en annan stad ca 15-20min bort, och min tjej stannade hos mig (över en helg) och det var inga problem, men hennes föräldrar vet inte att hon var hos mig för dom hade säkert inte tyckt om det av olika anledningar.

Nu är det så att vi tyckte verkligen om varann och hade sjukt kul tillsammans och nu tänkte vi träffas igen, i princip köra samma grej men att hon stannar från imorgon till tisdag. Allt är bokat och klart tills hennes mamma ville ha numret till kompisens föräldrar hon tror att hon stannar hos (där hennes andra kompis är och hennes föräldrar har inte träffat henne) och vi har lite planer som kanske kan fungera det är inte riktigt det som är problemet antar jag även om det är en liten del, om någon har någon fundering eller plan på vad man kan säga eller göra.

Vi hatar båda att ljuga men det är hemskt jobbigt att vara ärlig när man är rädd att vi kommer bli dömda och så direkt, dock har en kompis till mig kontaktat en jurist för nått år sen när hans tjej (som var under 18) halv-förbjöds av hennes föräldrar att träffa han av ingen anledning alls för han håller inte på med någon skit eller så och läste ekonomi då m.m. och då sa dom att när man är över 15 år så kan inte föräldrarna enligt lag tvinga en från att träffa någon. Vi kommer snart "erkänna" för hennes föräldrar att vi verkligen tycker om varann och att det inte är nått som vi tänker slänga bort eller så. Jag har planer att flytta till just där hon bor i höst så det är inte så att pendlingen kommer hålla på jättelänge, men ja det är verkligen jobbigt när man är rädd för att vara ärlig till föräldrarna även om det är det bästa för det blir ju inte bättre om man blir påkommen att man "ljugit".

Aja nu babblar jag på en del så jag får väl svara på frågor om någon har det.
Undrar bara i princip följande: vad man kan säga om det blir problem imorgon, hur får man någon föräldrarn(a) är lite halv paranoida över att träffa killar eller liknande speciellt när man ljugit var man åkt (en gång) innan. Och kan dom enligt lag hindra henne att träffa mig m.m.? Lite klarhet över allt detta och så där hade varit nice.

Tack!
Hon är under 18 och bor hos sina föräldrar.. Det säger väl allt?
De har en hel del makt då hon inte är myndig och dessutom bor hemma hos dem.

Hade det inte varit bättre om du åkte hem till henne och presenterade dig själv för hennes föräldrar? Du verkar ju trots allt vara ganska kär i henne, även fast ni bara träffats en gång tidigare :/
Citera
2009-02-05, 23:27
Medlem
pi3oris avatar
Jo vi har pratat mycket om det, eftersom vi känner båda att det verkligen skulle kännas bra och att det inte direkt skulle kännas allt för osäkert eller klassiskt "meet the parents" stil, men jag kan inte göra det förrän efter februari. Men det kan ju vara en grej man kan ta upp om dom skulle bli arga och "få reda på" hur det står till för tillfället. Vi har väldigt mycket gemensamt som är lite svårt att förklara men skulle ha väldigt mycket att snacka om med hennes föräldrar i princip, lite svårt utan att avslöja men jag orkar inte gå in på detaljer - känns lite fel här.
Citera
2009-02-05, 23:45
Medlem
Tråknicks avatar
Huh?

Om ni har juridiskt på fötterna eller inte hjälper väl inte om hennes föräldrar inte vill att hon ska åka iväg på ett tåg i två timmar för att träffa en äldre man som de inte har nån aning om vem det är?

Du måste ju själv förstå att detta låter som en konstig situation för dom. Är ni såpass kära att ni tror det kommer leva vidare så ta smällen nu, låt henne berätta allt och att ni träffats tidigare, hon kan ju lämna ut ditt nummer så kan de ju ringa dig om de inte skulle få tag på henne. Att de vill ha hennes polares nummer är ju bara för att dom misstänker nånting.

Försök inte strula med att ge bort massa konstiga nummer till folk som inte vet vad de ska svara. Ut med det och rädda det som räddas kan.
Citera
2009-02-05, 23:56
Medlem
pi3oris avatar
Ja, dom kanske misstänker något, men hade dom gjort det och haft något emot det hade dom antagligen frågat direkt tycker jag. I stil med vad gör ni egentligen? Festar ni hela tiden? Har du träffat någon? Etc. Etc. i princip frågade hennes mor bara om numret då hon blev förvånad att hon skulle stanna så "länge" då hon skulle väl behöva pengar till mat m.m.
Men blir det något problem så får vi ju försöka förklara allt för henne/dom, jag kan väl inte tänka mig att dom skulle tvinga henne att avbryta all kontakt direkt. Men ja vi har en del skuldkänslor för att vi inte velat berätta detta tidigare och grejen är att hon åker redan imorgon ganska tidigt så det kommer inte finnas tid till att säga det direkt då hennes mamma åker iväg på jobb som vanligt antagligen och sen så hörs dom i princip när hon är på tåget men ja vi ska försöka ta upp det så snabbt som möjligt. Ibland kanske man oroar sig för mycket men jag vet själv hur jag hade varit i en sådan här situation. Men jag kan till och med be min mamma ta kontakt med henne om det så skulle behövas men det kanske är lite patetiskt jag vet inte. Inte lätt när man druckit för mycket kaffe och får "problem" kvällen innan man ska träffas.
Citera
2009-02-06, 00:06
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pi3ori

Inte konstigt att din tjejens föräldrar vill ha numret till kompisens föräldrar..
Det är nämligen en del i det berömda föräldraansvaret som sträcker sig fram till hennes 18 års dag..

Många anledningar till varför de vill ha det för att:

*De antagligen förhöra sig om det är okey med kompisens föräldrar att deras tös sover över där..

* Det kan hända något i tjejens familj och då vill de kunna kontakta henne..

* De misstänker något och vill kontrollera att hon inte ljuger..

Om ni nu är så kära i varandra så är det väl bättre att du kontaktar hennes föräldrar så du ger dem en ärlig chans att lära känna dig och du kan visa att du är seriös med tjejen och inte ute efter ett lättlurad tjej för ett knull.
Citera
2009-02-06, 00:13
Medlem
pi3oris avatar
Ja det ska jag garanterat göra.

Om jag inte hinner innan allt fuckar upp så får jag ringa henne och sen om jag inte skulle bli trodd att jag var seriös, så säga att jag kan be min mor ringa henne då de kommer från samma land (skandinaviskt) (alltid en bra början ) och så kan hon säga hur mycket jag berättat om 'min' flicka och att jag inte är oseriös :P det låter lite löjligt kanske men ibland måste får man väl tänka lite i avslappnande vägar.
Citera
2009-02-13, 11:53
Medlem
Tråknicks avatar
Hur slutade äventyret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in