• 1
  • 2
2009-02-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Teatime
@kjell111; Hade samma problem som dig för fyra år sedan. Resa sig från sängen var fan inte kul. Sänk vikten rejält tills du fått in utförandet och titta nästan upp i taket (och inte i spegeln) för att hålla ryggen rak. Du behöver inte skämmas för 90 graders böjar. Jag har inga problem idag.

Jo, men saken är ju den att jag alltid varit väldigt noga med utförandet. Fast uppenbarligen inte tillräckligt (om det nu bara beror på utförandet). Men jag skäms inte, jag joinar gärna alla nyårslöftena om det kan skona min rygg. Frågan är bara när jag kan börja träna ryggen igen? Och benen?
Citera
2009-07-31, 17:08
Medlem
Felons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Den kliniska diagnosen kallas Lumbago (akut eller kronisk) och du finner mer info om detta under denna länk

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=137

Det primära man gör är att att göra en grundlig undersökning och sen ta ett beslut om vad som behöver göras. Oftast rör det som om dålig bålstabilitet och muskulär kontroll tillsammans med bristfällig teknik.

Det viktigaste är att börja stärka upp dessa områden med korrekt träning.

jag vaknade i morses och kunde inte resa mig ur sängen, kunde knappt pissa heller.. jobbade med flytt igår efter ett hårt bröst/triceps pass och har haft träningsvärk i nedre delarna av ryggen ett bra tag men i morses va det panik.

ringde vårdcentralen de sa jag skulle tugga alvedon och avvakta, inte så roligt när man inte ens kan sova :P
Citera
2009-07-31, 18:32
Medlem
jag känner precis samma smärta som beskrivs i inledande inlägget. tränade rygg i går, det gick hur bra som helst, gick till gymmet i dag och körde 35 minuter på crossen och strechade efteråt. någon timme efter fick jag ont som fortfarande inte har släppt. jag har aldrig haft så mycket ont.
Citera
2009-07-31, 18:35
Bannlyst
Har faktiskt samma problem som många här. Dock är det bara småvärkar som kommer ibland. En molande värk i nedre ryggen, ibland spänner det ända ned motljumskarna. Fick det då jag körde hacklift för ca två veckor sedan. har dock inga problem att jobba och så. Springa går bra också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in