2009-02-09, 14:38
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnprotes
Nu dröjer det nog inte länge innan hela den här tråden flyttas till humorsektionen... HAHAHAHAHAAHAHAHAA!!!! Dina två senaste inlägg tar verkligen priset, jättekul!

"Det finns ingen naturlig attraktion"... du kan ju inte vara på riktigt!

Har relationsböckerna du läst förstört ditt liv?

Sen att vissa har lättare att plocka hem damer från krogen, självklart är det så, men du är varmt välkommen tillbaka till verkligheten där inte bara warm-alpha som jobbat stenhårt med sitt sexual value får ligga. Alla som kommenterar här måste haft en warm-alpha-farsa... för vi vet ju hur det går för alla andra, ett liv helt i ensamhet.

Nu ska jag inte vara sån men just det jag pratar om är uppenbarligen faktiskt väldigt kul och humoristiskt.

Vem tycker inte det är roligt med misslyckade killar som inte får ragg? Det är ju temat i varje amerikansk ungdomsfilm, där folk garvar ihjäl sig när tafatta meskillar gör sina patetiska försök att få tjejer.

Så att du tycker det är roligt och underhållande är något jag förväntar mig. De flesta är ju trotsallt ett med resten av fårflocken.

Sen påstod Janne-Taikon att min historia jag drog tydligen var en som används i amerikanska raggningsartiklar.

Det förvånar mig inte då raggningsartiklar just för att kunna sälja bra vill göra reklam för sin sak och tilltala och vända sig till så mycket killar som möjligt.

Därför kanske dem av strategiska skäl använder sig av just historier liknande den jag berättade för att många killar känner igen sina egna liv i det.

Att utnyttja ett tragiskt faktum, många finner underhållande, helt enkelt.

Sympatin och förståelsen för killar med svårigheter är närmast nonexistent. Jag tycker inte om att killar hamnar i bakgrunden i vårat kvinnoinriktade samhälle.

Jag tycker inte det är roligt att killar måste kämpa mer för mindre.
Sen om ni tycker att jag gnäller spelar väl ingen roll, för faktumet kvarstår; dessa KILLAR jag talar om finns där.

Personangrepp mot mig gör inte så att dem försvinner eller blir hjälpta.

Men för att gå till något annat så är det ju väldigt bra av Janne-Taikon som lyckats få ihop det med 50 % av tjejerna. Det är bra odds.

Det finns killar som kan få ihop det med 80 % säkert. Men det är inte killar som Janne-Taikon jag pratar om, utan snarare majoriteten av "de andra" killarna som ju faktiskt finns. De som inte är skillade natural-gameutövare som Janne-Taikon alltså.

För de flesta killar har knappt något sådant.
2009-02-09, 14:46
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Da tar ju upp extrema exempel.
Tror knappast han var en helt vanlig kille.

Vanliga killar träffar tjejer ändå och har gjort så långt innan dessa raggningsteorier kom upp.

De flesta kan attrahera naturligt.

Definiera en vanlig kille respektive en ovanlig kille.

Vad gör en vanlig kille i relation till tjejer?

Vad gör en ovanlig kille?

Står en ovanlig kille i ett hörn på dansgolvet och tittar blygt ner i marken eller dansar en vanlig kille loss på dansgolvet och kör kino på tjejerna han dansar med?

Jag var inte född igår utan har en del erfarenhet själv av hur killar generellt brukar bete sig. Och jag skulle säga att det är högst normalt att killar har svårigheter att få tjejer.
Nästan lika vanligt som att ha stora svårigheter att få tjejer.
2009-02-09, 15:19
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Definiera en vanlig kille respektive en ovanlig kille.

Vad gör en vanlig kille i relation till tjejer?

Vad gör en ovanlig kille?

Står en ovanlig kille i ett hörn på dansgolvet och tittar blygt ner i marken eller dansar en vanlig kille loss på dansgolvet och kör kino på tjejerna han dansar med?

Jag var inte född igår utan har en del erfarenhet själv av hur killar generellt brukar bete sig. Och jag skulle säga att det är högst normalt att killar har svårigheter att få tjejer.
Nästan lika vanligt som att ha stora svårigheter att få tjejer.

De flesta killar verkar ju få till det.
Vad är kino?
2009-02-09, 15:26
Medlem
hjärnprotess avatar
Jag skrattade mest för att det var uppenbart att du trollade... annars tar tråden bara en vändning till det sorgliga... för i så fall kan du inte ha några vänner, annars borde du ju ha sett dom nån gång när dom varit tillsammans med flickvänner, om inte alla du umgås med enbart är alfahanar förstås och att det är förklaringen? Det kan heller inte finnas fönster ut mot verkligheten där man lätt kan upptäcka tusentals killar som är ihop med tjejer... alfahanar hela bunten?

Även killen i det ursprungliga insändaren träffade ju tjejer (trots att du direkt upptäckte att han var en mes)... bara att dom drog vid senare tillfälle av anledningar han inte kunde lista ut.

Är det dej själv du beskriver i 800-raggningar historien? Jag börjar tro det nu, läst in dej på termer som jag inte tror ens 1% av Sveriges befolkning har hört förut och uppenbarligen spenderar tid med att läsa relationsinsändare i Aftonbladet. Lycka till! (på rikigt)
2009-02-09, 15:47
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
De flesta killar verkar ju få till det.
Vad är kino?

Kino ------> Fysisk beröring
2009-02-09, 15:56
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnprotes
Jag skrattade mest för att det var uppenbart att du trollade... annars tar tråden bara en vändning till det sorgliga... för i så fall kan du inte ha några vänner, annars borde du ju ha sett dom nån gång när dom varit tillsammans med flickvänner, om inte alla du umgås med enbart är alfahanar förstås och att det är förklaringen? Det kan heller inte finnas fönster ut mot verkligheten där man lätt kan upptäcka tusentals killar som är ihop med tjejer... alfahanar hela bunten?

Även killen i det ursprungliga insändaren träffade ju tjejer (trots att du direkt upptäckte att han var en mes)... bara att dom drog vid senare tillfälle av anledningar han inte kunde lista ut.

Är det dej själv du beskriver i 800-raggningar historien? Jag börjar tro det nu, läst in dej på termer som jag inte tror ens 1% av Sveriges befolkning har hört förut och uppenbarligen spenderar tid med att läsa relationsinsändare i Aftonbladet. Lycka till! (på rikigt)

Ska vi prata om mig får du pm:a.

Men jag kan säga att antalet tjejer jag spontant försökt ragga upp rör sig om 2 stycken. Senaste för 2 år sedan. Första för 3 år sedan.
2009-02-09, 17:11
Medlem
NS_14s avatar
Alltid lika roligt när konstruktiva förslag hånas och utskrattas. Synergy har naturligtvis poänger men binder upp sig för mycket på amerikanska termer. "Naturlig attraktion" som några skriver för att själva slippa bena ut vad deras poänger egentligen är (mer än att agera åsiktspoliser) är ingenting som inte innehåller vissa av de detaljer som Synergy pekar på. Han har dock fel i att samhället är "kvinnoinriktat" - det är feministiskt.

Låt nu Synergy förklara vad det är han menar istället för att hoppa på hans person som jag vet att Ni gillar. Hur skall Ni annars kunna hjälpa killen som har problem med tjejerna? Om Ni ens vill det?

"Vara sig själv" verkar inte fungera, eller hur?
2009-02-09, 17:14
Medlem
Jag håller med om det ganska uttjatade att "man behöver inte vara en bad boy men man ska inte vara mesig heller". M a o jag håller inte riktigt med TS.

Däremot något jag har märkt när jag läser och hör om vad tjejer vill ha hos killar så nämner de nästan aldrig att han ska vara snäll/omtänksam. Det kan ju bero på att det är underförstått att han är det eller något annat men det är ändå anmärkningsvärt hur sällan man ser det kravet. För mig är det ganska viktigt att en tjej är omtänksam och gullig (även om det förstås inte är det enda viktiga), det är ju långt ifrån alla som är det faktiskt.
2009-02-09, 17:19
Medlem
NS_14s avatar
Nightowl,

Nja, snarare är det så att "snäll och omtänksam" inte är en tillräcklig attraktion-trigger. För killar är det dock en annan femma eftersom en gullig och omtänksam tjej är egenskaper killen värdesätter under ett längre förhållande i allmänhet och om familj bildas - i synnerhet.
2009-02-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Nightowl,

Nja, snarare är det så att "snäll och omtänksam" inte är en tillräcklig attraktion-trigger. För killar är det dock en annan femma eftersom en gullig och omtänksam tjej är egenskaper killen värdesätter under ett längre förhållande i allmänhet och om familj bildas - i synnerhet.

Mjo det e sant men man hade ju kanske kunnat tänka sig att det kom lite längre ner på listan iaf men som sagt oftast så hör man inte ett knyst om det. Det får en ju att fundera lite.
2009-02-09, 18:55
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl
Mjo det e sant men man hade ju kanske kunnat tänka sig att det kom lite längre ner på listan iaf men som sagt oftast så hör man inte ett knyst om det. Det får en ju att fundera lite.

Fundera lite? Vad börjar du funderar på?

Jag gillar inte att tråden blivit en "bad boys vs good boys" diskussion för det var aldrig det jag ville diskutera.

Men moderatorn ville ha det så uppenbarligen.

Mitt första inlägg handlade om i detta avseende aftonbladets fullkomligt inkompetenta experter. Experter och andra "auktoriteter" som sprider ut felaktig information till folket. Det är farligt.

Inser folk inte vilken makt media har över våra liv?
Även om man säger till sig själv att man är lite bättre och smartare och inte faller för allt som skrivs i media eller tar åt sig så är aldrig det den egentliga sanningen om hur man lever sitt liv.

Folk vill tro att de är bättre, men sanningen är den att det är dem inte. Den oerhörda information media sänder ut per dag går ingen obemärkt förbi och ingen förblir oberörd.

Vad tjejer vill ha och inte vill ha är ett ämne som inte intresserar mig, eftersom jag själv inte är engagerad i dem. Säg att jag är bitter eller/och kvinnohatare för det gör mig ingenting.

Faktumet jag visar upp kvarstår i alla fall och det kan ingen av er göra något åt.

Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Hur skall Ni annars kunna hjälpa killen som har problem med tjejerna? Om Ni ens vill det?

Det vill dem inte. Det är helt upp till dem killar som känner att de inte lever att ta tag i det för sympati kommer dem aldrig få.
2009-02-09, 19:43
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Svaret på din fråga är en motfråga: Är du attraherad av alla tjejer?

Till Synergy's försvar så tror jag att det finns fler killar som är intresserade av snygga tjejer trots avtändande personlighet än det omvända scenariot. Jag tror helt enkelt att den genomsnittliga killen kan tänka sig att "säga ja" till betydligt fler tjejer än det omvända. Även om det är 50/50 fördelning på tjejer och killar så blir det ändå tjejerna som "väljer" i större utstreckning med detta resonemang. Hur killar visar sitt självförtroende har rätt stor påverkan på antalet attraherade tjejer. Därmed är det ju inte så konstigt att killar försöker "modda" sin personlighet för att öka sitt urval.

Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Jag vill bara säga att aftonbladets relationsspalt sabbar killars liv...de som tar till sig av dem dvs.

Anonyma frågor på så här generella problem borde inte kunna ha en enkel lösning. Om lösningen vore enkel skulle alla tillämpa den och då skulle han vara tillbaka på ruta ett, dvs. tjejer föredrar "bättre" killar än han. För övrigt tycker jag inte Eva Rusz's råd är så illa utan mest intentsägande på en generell fråga. Jag tycker det vore fel om hon föreslog radikala personlighetsförändringar hos killen. Ungefär som att rådge en tjej i liknande situation att operara brösten. Hon kunde däremot ha sagt att alla inte är spec. populära hos det motsatta könet och det är något man får lära sig att leva med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in