2009-02-08, 12:38
Medlem
Det är så att jag gillar en tjej och hon gillar mig.
Problemet är att hon inte vill vara med mig för att hon vill inte dra ner mig i hennes skit.
Hon är en typsikt vild tjej. Hon umgås med små-kriminella människor, tar droger, festar mycket, ni vet, yada yada...
Jag därimot är mer eller minde helt tvärt om. Och hon säger att jag är för bra för henne och att jag förtjänar någon bättre.
Men vafan, det är väl ändå upp till mig att avgöra? Eller? För jag håller givetvis inte med henne.
Så vad gör man?

Jag antar att jag skulle kunna bli en douchbag och behandla henne som skit!
Ja, det är det bästa jag kan komma på, därför jag postar
Citera
2009-02-08, 12:41
Medlem
Battery6s avatar
Jag skulle gissa på att du är för "duktig" för henne bara, inga droger, inga fester, inget spännande.
Att hon säger att du är för bra är att dissa dig på ett snällt sett.
Citera
2009-02-08, 12:46
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldstring
Problemet är att hon inte vill vara med mig för att hon vill inte dra ner mig i hennes skit.
Hon är en typsikt vild tjej. Hon umgås med små-kriminella människor, tar droger, festar mycket, ni vet, yada yada...
Jag därimot är mer eller minde helt tvärt om. Och hon säger att jag är för bra för henne och att jag förtjänar någon bättre.
Men vafan, det är väl ändå upp till mig att avgöra? Eller? För jag håller givetvis inte med henne.
Så vad gör man?

-Det är inte dig det är fel på, det är mig.

En klassisk dumpningsreplik, finns i olika varianter, sagd för att inte såra mottagaren.
Citera
2009-02-08, 13:07
Bannlyst
Citat:
Så vad gör man?

hon är tyvärr inte intresserad av dig på det sättet, för är man kär skiter man fullständigt i om nån är bättre än en själv...
Citera
2009-02-08, 13:11
Medlem
Sieglindes avatar
Citat:
...Och hon säger att jag är för bra för henne och att jag förtjänar någon bättre....
Det är ett gammalt hederligt sätt för vissa personer att dissa den andra. De är för fega att säga "nej, du är inte min kopp te". Istället har de fräckheten att linda in det i ett slags (falsk) omtanke av den dumpade. Som om det skulle få en att må bättre...
Citera
2009-02-08, 13:31
Medlem
leenies avatar
She's just not that into you.
Citera
2009-02-08, 13:35
Medlem
Snövits avatar
Det är bara en dålig ursäkt för att hon faktiskt inte tycker om dig tillräckligt mycket. Det finns miljoner dåliga ursäkter fega människor använder då känslorna inte riktigt finns. Ledsen men det är bara för dig att inse detta och gå vidare.
Citera
2009-02-08, 13:42
Medlem
Det behöver inte alls vara en ursäkt för att hon inte är intresserad av dig.

Hon är kanske rädd att bli dumpad för att hon tror att du kommer vilja ha någon bättre när ni så småningom har blivit tillsammans.

Min nuvarande och jag började lite såhär faktiskt, hon tyckte att jag var för bra för henne hela tiden. Men med tiden visade sig att hon kände sig säker med mig och ingick i ett förhållande med mig.

Men det kan vara 2 alternativ:

1. Att hon faktiskt gillar dig men vill inte fördjupa sig för att hon är rädd för framtida hinder mellan er två. Men med tiden så visar det sig att hon känner sig säker.

2. Hon vill bli av med dig på bästa möjliga sätt utan att såra eller dissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in