Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-02-11, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
fattar inte hur sånt här går till. man vet ju vilka kontoägarna är? det är ju solklara bedrägerier h*n/de sysslar med?

varför tar inte polisen och omedelbart stänger kontona som såna här fakturor har och griper ägarna för bedrägeri? detta är väl ett solklart fall av bedrägeri?

fattar inte hur bluffakturor finns, man måste ju åka dit för det, eller? kan NÅGON förklara det för mig?
Stänga konton kan de göra, och gör de gör förmodligen det men det går ju rätt snabbt för bedragare att bara öppna nya. (Skulle jag tro)

Och polisen har nog inte resursen att göra NÅNTING omedelbart idag. Bra om de kan göra uttryckningar liksom.
Citera
2009-02-11, 00:57
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
fattar inte hur sånt här går till. man vet ju vilka kontoägarna är? det är ju solklara bedrägerier h*n/de sysslar med?

varför tar inte polisen och omedelbart stänger kontona som såna här fakturor har och griper ägarna för bedrägeri? detta är väl ett solklart fall av bedrägeri?

fattar inte hur bluffakturor finns, man måste ju åka dit för det, eller? kan NÅGON förklara det för mig?

Bedragarna "anlitar" gissningsvis en målvakt* som står för bankkontot. Och/eller använder sig av bolag/konton registrerade i länder som inte samarbetar med svenska myndigheter.

*= en person som befinner sig i samhällets bottenskikt och inte har nåt att förlora på att dra på sig polisanmälningar, skulder osv.
Citera
2009-02-11, 08:03
Medlem
Jontezs avatar
Mmm står även på min att jag ska observera dom nya banknummrena... aja ska försöka få tag på dom idag.
Citera
2009-02-11, 14:55
Medlem
bernankes avatar
Kan se vad det står för BG-/PG-nummer på fakturan?
Citera
2009-02-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Kan se vad det står för BG-/PG-nummer på fakturan?
4146702-8 och bankgiro är 5461-0530

http://www.allabolag.se/5564456894
Citera
2009-02-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenerdiod
4146702-8 och bankgiro är 5461-0530

http://www.allabolag.se/5564456894

Fick mail från Eniro idag att fakturan var felaktig.
Citera
2009-02-20, 14:17
Medlem
Jontezs avatar
Nu har jag ringt och pratat med dom. Det är så att jag registrerade mig hos tre förra året i mars och gick hem ett 3g-modem. Och då uppfattade eniro det som att jag hade nytt mobilnummer och la ut de och tog en avgift... haha va dumt. Hoppas ingen har försökt nå mig via mitt 3g-modemnummer =) men jag behövde inte betala iaf. Dom skulle ta bort nummret
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in