Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-30, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legolennart
Man mår bättre och livet känns mycket lättare för alla när man tar amfetamin. Den gråa vardagen blir plötsligt högupplöst i 1080p och alla problem går att lösa på en handvändning tycker man. Det är därför folk tar droger, inte mer komplicerat än så.

Ett eventuellt beroende är helt upp till din egen självdisciplin, tar man det varje dag kommer du garranterat bli det men håller man det till någon gång ibland när man vill lyxa till det så klarar man sig men drogerna blir ofta som en snuttefilt/belöning man går tillbaka till när man både mår dåligt och bra. Har man smakat på det goda så finns suget alltid i bakhuvudet.

Låter som du kommer sätta dig i en allmänt jobbig sits med lögner och skit som kommer kosta dig dyrt om du inte är väldigt försiktig. Gillar du ditt liv? Gör det inte. Skiter du i vilket? Kör på.

Det låter ju väldigt rimligt faktiskt. Har tänkt att folk tar ADHD-mediciner till höger och vänster med tveksamma indikationer, och att det inte kan vara så jävla farligt men det är väl sveket mot snubben som skulle kännas jobbigt. Jag gillar mitt liv, så det är väl dumt att äventyra det.
Citera
2022-07-30, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Du kom lindrigt undan hör jag, farligt farligt!
Köp lite riktigt amfetamin och kör på så du får smaka på en riktig avtändning, så kommer du själv kunna avgöra om det är värt det eller ej.

Jag har ju inte injicerat det eller snortat det liksom. Jag har tagit en normal dos på ett vanligt sätt. Varför skulle jag vilja ha en rejäl avtändning om jag har en lagom dos som jag inte har några biverkningar av? Man kanske utvecklar ett beroende/biverkningar sen, jag har inga erfarenheter av droger alls typ, men det är ju en sjukt vanlig medicin så den kan inte vara asfarlig tänker jag.
Citera
2022-07-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nachonalist
Jag har ju inte injicerat det eller snortat det liksom. Jag har tagit en normal dos på ett vanligt sätt. Varför skulle jag vilja ha en rejäl avtändning om jag har en lagom dos som jag inte har några biverkningar av? Man kanske utvecklar ett beroende/biverkningar sen, jag har inga erfarenheter av droger alls typ, men det är ju en sjukt vanlig medicin så den kan inte vara asfarlig tänker jag.

Problemet är ju att du tar det för ett rus och din tolerans kommer öka markant vilket kommer sluta i biverkningar.
Men för all del, njut så länge det varar så kommer du märka själv hur allt runt omkring kommer kännas.
Citera
2022-07-30, 01:26
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Du kom lindrigt undan hör jag, farligt farligt!
Köp lite riktigt amfetamin och kör på så du får smaka på en riktig avtändning, så kommer du själv kunna avgöra om det är värt det eller ej.

Lindrigt undan från vad, att bli heltidspundare efter att ha intagit terapeutiska doser metylfenidat?
Citera
2022-07-30, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Lindrigt undan från vad, att bli heltidspundare efter att ha intagit terapeutiska doser metylfenidat?

Lindrigt undan från ett bakrus som brukar göra att man drar öronen åt sig från att bruka substansen allt för ofta, men här vart det fingrarna ner i kakburken direkt.
Men för all del och som sagt, njut så länge den terapeutiska dosen fungerar.
Citera
2022-07-30, 11:35
Avstängd
Ritalin + alkohol = Ethylfenidat
Citera
2022-07-30, 12:22
Medlem
Citat:
Tidigare i veckan gick jag in på en kollegas kontor för att leta efter en grej. Hon var hemma pga sjukdom. På hennes skrivbord stod en burk med metylfenidat 54 mg, som hon tar för ADHD. Jag fick ett infall och snodde med mig en tablett. Jag tog en halv, och dum som jag är slarvade jag bort den andra halvan. Den eftermiddagen mådde jag så jävla bra. Jag var glad och pigg. Vanligtvis brukar jag vara rätt seg och trött efter jobbet, men nu fick jag en massa saker gjorda. Jag kände mig lite extra kär i min sambo och upplevde större sexlust än vad jag brukar ha. Efter detta har jag snott två tabletter till som jag tagit (alltså 54 mg två eftermiddagar). Jag har inte upplevt några negativa sidoeffekter. Jag har kunnat sova på nätterna och jag har inte haft nån ångest.

Lite om mig: Jag är en frisk kvinna mellan 20 och 30 år. Jag har aldrig haft några psykiska besvär och jag har definitivt inte ADHD. Jag lever ett ordnat liv, har ett jobb som jag trivs med och ett lyckligt förhållande. Jag har rökt på några gånger när jag var yngre, men aldrig något tyngre än så. Jag har nog lite ärftlighet för beroende, då det är några i min släkt som varit lite glada i alkohol, vilket jag också är. Det kan väl bli några glas vin till vardags ibland, och ibland på fester dricker jag för mycket. Jag gillar verkligen alkohol, men har aldrig druckit när det varit olämpligt. Däremot kan jag ha lite svårt att sluta dricka när jag väl har börjat. Jag har snusat ca 1 dosa dagligen i ett par års tid, men har slutat snusa helt sedan typ 5 år tillbaka.

Min sambo är emot allt vad droger heter och har aldrig rökt eller snusat i hela sitt liv. Han skulle bli så besviken om han fick reda på detta och ännu mer besviken om jag smygmedicinerade lite, men han behöver ju inget få veta.

Kollegan som jag snott från har ju en burk ståendes på jobbet, så jag gissar att hon tar sin medicin vid behov eller att hon har flera burkar hemma, och alltså inte jättebra koll på hur mycket medicin hon har egentligen. Jag ska ju inte sno från henne i det långa loppet är, men jag tror att jag kan sno några enstaka tabletter till. Jag gissar att det går att köpa metylfenidat nånstans utan recept.

Nu till min fråga: jag är ju jävligt sugen på att skaffa mig lite metylfenidat och fortsätta ta det, för att jag mådde så himla bra. Tror ni det är värt? Kan jag bli beroende? Kommer jag få utsättningssymtom om jag slutar? Hur skulle ni ha gjort? Är jag dum som överväger detta, trots att jag verkligen inte behöver?
Känner verkligen igen mig i din situation. Har tagit flera ggr av kollegor genom åren, blandat med dåligt samvete och lycka.
Min slutgiltiga lösning blev att skaffa mig en ADHD diagnos på papper så nu kan jag ta de utan bekymmer varje dag.
Det kan bli en väldigt ond spiral det du gör och baserar de mina egena erfarenheter, så bestäm dig nu för det håller tyvärr sällan i längden.
Citera
2022-07-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Ritalin + alkohol = Ethylfenidat

Tagit en 54mg och druckit öl kan jag ta en till och fortfarande sova inatt ?
Citera
2022-07-30, 14:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Tagit en 54mg och druckit öl kan jag ta en till och fortfarande sova inatt ?

Har du mer öl tills ikväll så underlättar det.
Citera
2022-07-30, 15:54
Moderator
mongomanishs avatar
Citat:

Det hade inte spelat någon större roll om du hade snortat eller injicerat då det ändå är en depotmedicin som du har tagit. Att du tagit en "normal" dos är ju också din helt egna tolkning, vissa tar bara 18mg methylfenidat om dagen och den högsta dosen som går att få är just 54mg/tablett och det är ytterst ovanligt att man tar mer än 54mg i på en gång. Man skulle ju alltså kunna säga att du har tagit den högsta dosen snarare än en "normal dos". Det ska också tilläggas att ingen sätts in direkt på 54mg utan det sker efter en längre tids upptrappning om man inte blivit stabil på lägre doser och då har ju kroppen också hunnit vänja sig. Jag skulle säga att 54mg är en ren missbruksdos för någon utan tollerans, i stnnerhet om man inte har ADHD.

Med det sagt så har jag ingen aning om du har ADHD och om du i så fall skulle kunna vara hjälp av ADHD-medicin för ett stabilare mående, det är mycket möjligt. Jag rekommenderar dig att göra en utredning och med hjälp av läkare påbörja medicinering i så fall. Jag vill dock vara tydlig med att det sätt du tagit methylfenidat på mer påminner om intag i bersunings/prestationshöjande syfte än någon typ av semikontrollerad medicinering.

Hur som helst så finns det gott om information både på nätet och här på Flashback om såväl ADHD som olika typer av medicinering, insättning osv
Citera
2022-07-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Har du mer öl tills ikväll så underlättar det.

Har nå stesolid o sova på bara vill inte bli helt svettkonstig om jag äter fler om man kan bli det?
Citera
2022-08-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Upplever du ångest på ritalin? Gick på ritalin i ett halvår vilket jag tyckte funkade bättre än elvanse, inga problem att ha medicinfria dagar och inte några särskilda utsättningssymtom, påverkade inte sömnen heller. Dessvärre fick jag byta till elvanse då jag helt plötsligt fick ångest av ritalin.

Ingen ångest än så länge, och jag håller med om det övriga - lätt att kliva av och på plus att jag gillar att Ritalin passar bra att dra i näsan. Minimerat biverkningar m fet kost, dvs smöriga mackor, ost och såser och dylikt. Har även märkt att det hjälper med snabba kolhydrater/sockrig saft för att lyckas förse 'kontoret' med tillräckligt med bränsle...

För mig har räddningen varit att ha ett frikostigt recept, nu trappar jag ner mer och mer istället för som tidigare, då det nästan gick troll i att man fick för pyttiga doser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in