Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-04, 13:21
Medlem
ze932s avatar
Behöver snabb hjälp!!
Citera
2016-02-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iczeman
Idag kom ett paket från Amazon till mej. Jag kunde spåra försändelsen via fraktsedeln och det var sänt från Birmingham UK. Det jag fick var ett överdrag till en Japansk "flickvänskudde" a la detta: http://xaxor.com/wp-content/uploads/...-pillows18.jpg (kudde ingick ej)

Jag har absolut inte beställt detta, inte betalat för detta och det kom ingen faktura eller liknande. Namn och adress stämmer fullt ut så det verkar ju som att det är skickat till rätt person. Hur kan detta ha hänt? Är Amazon snäll och bjuder på saker eller ska man bli orolig?

Jag har ingen susning om var detta inlägg hör hemma så lägger den här.

Det går att ge gåvor på Amazon (skicka till annan adress än sin egen). Man kan till och med få vissa varor inslagna i presentpapper, mycket praktiskt vid födelsedagar, jul, m.m.
Citera
2016-02-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ze932
Your parcel could not be delivered, please contact amazon for assistance.
Första gången jag beställer från amazon.. aldrig igen... snälla HJÄLP

Ja alltså, var det inte så att posten ringde på hemma hos dig, ingen öppnade, och nu ligger paketet på postkontoret? Amazon fungerar utmärkt för alla andra, tråkigt att du har problem.
Senast redigerad av flipkvist 2016-02-07 kl. 20:37.
Citera
2016-02-08, 13:48
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
Ja alltså, var det inte så att posten ringde på hemma hos dig, ingen öppnade, och nu ligger paketet på postkontoret? Amazon fungerar utmärkt för alla andra, tråkigt att du har problem.

Precis, dessa mail får jag också, brukar ta en till två dagar till så dyker avin upp från lokala postutlämningstället. Försändelsen scannas antagligen in vid ankomsten och amazon skickar då direkt ett mail om att det är framme även om ordinarie postgång tar nån dag extra att få ut avin.

Första gången jag råkade ut för det så blev jag också orolig över vad de menade, formuleringen kunde ju varit bättre men länder har ju annorluna postsystem, Amazon utgår vål från brittiska förutsättningar.
Citera
2016-03-04, 03:01
Medlem
Hej, jag har hittat en spelratt som jag ska köpa och jag kollade på den här http://www.amazon.co.uk/Logitech-Dri...1&keywords=g29

Det är väldigt billigt jämfört med här i sverige, 1000 kronor billigare faktiskt. Låter detta för bra eller ska det inte vara några problem o beställa? Jag ser ingen frakt kostnad så jag antar att det är gratis frakt?
Citera
2016-03-04, 07:21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nfqak
Hej, jag har hittat en spelratt som jag ska köpa och jag kollade på den här http://www.amazon.co.uk/Logitech-Dri...1&keywords=g29

Det är väldigt billigt jämfört med här i sverige, 1000 kronor billigare faktiskt. Låter detta för bra eller ska det inte vara några problem o beställa? Jag ser ingen frakt kostnad så jag antar att det är gratis frakt?

Det står att det är gratis frakt till UK united kingdom, så om du bor där är det gratis...

De verkar ha delat upp Europa i fyra zoner vet inte vilken del Sverige tillhör? Den billigaste av dem är frakten 25 eller 30 £ till

Med reservation för att jag inte handlat på amazon och kollar på mobilziten...
Citera
2016-03-04, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det står att det är gratis frakt till UK united kingdom, så om du bor där är det gratis...

De verkar ha delat upp Europa i fyra zoner vet inte vilken del Sverige tillhör? Den billigaste av dem är frakten 25 eller 30 £ till

Med reservation för att jag inte handlat på amazon och kollar på mobilziten...

Var hittar du att det kostar frakt? Ser det ingenstans, när jag ska betala så står det 228 euro och då har jag klickat in att det ska skickas till sverige.
Citera
2016-03-04, 17:05
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Var hittar du att det kostar frakt? Ser det ingenstans, när jag ska betala så står det 228 euro och då har jag klickat in att det ska skickas till sverige.

Då står det nåt helt annat när man läser i mobilen, det är tillrättalagt för mobilen så behöver ju inte stå exakt samma sak...

men om jag klickar på details i den här harangen...

Citat:
Estimated delivery 11 - 22 Mar. to Sweden when you choose Standard at checkout. Details

Dispatched from and sold by SKYWISH.

kommer jag hit

http://www.amazon.co.uk/gp/aag/detai...pop-up=1#rates

Men nog bäst om nån som handlat där förut svarar, har köpt på aliexpress och ebay...
Citera
2016-03-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Då står det nåt helt annat när man läser i mobilen, det är tillrättalagt för mobilen så behöver ju inte stå exakt samma sak...

men om jag klickar på details i den här harangen...

kommer jag hit

http://www.amazon.co.uk/gp/aag/detai...pop-up=1#rates

Men nog bäst om nån som handlat där förut svarar, har köpt på aliexpress och ebay...

Jo nu ser jag, 3 olika zoner i europa och alla kostar olika. Detta måste betyda att det kostar frakt då antar jag? Farligt att det inte står något när man ska beställa :S EDIT. Har aldrig heller beställt från amazon så om det är någon lite mer erfaren som kan svara på detta skulle uppskattas!
Citera
2016-03-04, 22:45
Medlem
Någon som kan hjälpa mig här? Borde jag räkna med 30 euro frakt? Det är fortfarande väldigt billigt och dom har bara 6 rattar kvar.
Citera
2016-03-04, 23:58
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Någon som kan hjälpa mig här? Borde jag räkna med 30 euro frakt? Det är fortfarande väldigt billigt och dom har bara 6 rattar kvar.

har du registrerat dig hos amazon, jag har inte det så kunde inte gå till kundvagnen, men där borde du ju se totala beloppet innan du lägger beställningen, så jag skulle nog försöka gå till kundvagnen och försöka köpa en, de måste ju ange frakten nånstans innan man debiteras totalsumman tycker jag
Citera
2016-03-09, 18:38
Medlem
Citat:

Först registrerar du ett konto på Amazon (vilken som helst, det är samma konto). När du har konto kan du klicka under "Add to basket" för att se fraktpriset. Frakten kan variera mycket, förutom för varor som säljs av Amazon eller levereras av Amazon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in