Citat:
Ursprungligen postat av NigelNigel
gasten2:
Den hr chansen r unik, att kunna f svar av en som upplevt ett mord. Jag hoppas att du vill och kan svara p mina frgor.
Hur upplevs de nrmsta minuterna efter mordet, str tiden still, tnker man klart eller r allt kaos?
Vad hade ni ytterligare fr vapen med er?
Trodde du/ni att ni skulle komma undan?
Nr frstod du att "det var krt", att du skulle ka dit?
Hur var frsta tiden i fngelset? Fick du stryk eller gav du stryk ngon gng?
Var satt du av ditt straff och hur behandlades du dr?
Hur pverkas man av 10 r i fngelse?
Tycker att Hag22 stllt relevanta frgor och ser grna svar p dom frgorna ocks.
En nyfiken jvel!
hmm upplevt ett mord? ja det r ju som tur inte mnga som behver gra det, och de jag trffat som har gjort det r ngerfulla och har hamnat i en situation som de inte rett ut. sedan finns de som inte heller bryr sig och skulle gra om det om de fick chansen, och frhoppningsvis sitter den senare kategorin inne d.
kaoset som rder direkt efter skottet r en blandning av panik och illamende,, jag personligen kan faktiskt inte redogra exakt vad som sades eller gjordes d jag inte minns det, det r frst nr jag talar om fr min kollega att jag tror jag skt honom som skallen brjar fungera igen, och jag frskte reda ut vad som egentligen hnde, vapnet kastades ut i panik tillsammans med patronerna. och nej det fanns inget annat vapen med i detta ven om jag vid den tiden hade licenser och flera vapen i vapenskpet hemma.
D vi kallt rknade med att de inte skulle komma p oss fr ett rn som vi skulle fingera, s trodde vi d att risken var minnimal att ka dit. men nu var ju saken en helt annan d en person dog p platsen och man frstod att det bara var en tidsfrga innan de kom och knackade p drren. och nr de gjorde det s var det mera en befrielse,
d jag satt i hktet fsta ret s var det lugnt, sedan var det riksmotagningen p kumla fr utredning och d skedde vl det som inte fr hnde d tre galningar skt ihjl poliseer i melexander. detta pverkade mycket av vad det gller permissioner och frigng p kkarna.
efter utredningen som var i tv mnader p Kumla s var effektiv tid till min utredning ca 20 minuter s flyttade jag till Tidaholm dr jag sedan var i tv och ett halvt r. sedan om det var brk? inte som jag var med i iaf, sktte mitt och sket i de andra vad de pysslade med..
10 r s gr man 2/3 delar av den tiden och visst pverkas man,, man har ju ett sprk som skulle f
vem som helst att reagera sedan lgger man ju sig till med ovanor, pratar fortfarande fr mig sjlv, och jag fr iaf de bsta svaren d.
en annan aspekt r att fungera i det vanliga samhllet sedan. betala rkningar, skaffa en sdan sak som bank konto, r ju en utmaning det med. eller om man gr till ngon myndighet och vill ha svar och det sitter en bessewisser dr och bara snackar skit,,, nja d kan det ryka i ronen fortfarande,
angende frgorna frn hag22 s har jag redan svarat det jag tycker r vsentligt dr och det fr ni nja er med. angende helena s vet jag ingenting om det, tnker heller inte sitta hr och tro en massa som s mnga andra gr,