2024-03-20, 19:33
Medlem
Barmhärtighetsmord? Läkare friad av Solna Tingsrätt 21/10 -11 Postat av sleepydoc3

Barash, Cullen et Stoelting: Clinical Anesthesia, Fifth Edition/2006: Sidan 192: 1.ste spalt, 12.te linjen från nedan: - “The clinical consequences of hypernatremia are most severe at the extremes of ages and when hypernatremia develops abruptly. Geriatric patients are at increased risk because of decreased renal concentration ability and thirst. Brain shrinkage secondary to rapidly developing hypernatremia may damage delicate cerebral vessels, leading to subdural hematoma, subcortical parenchymal damage , subarachnoid hemorhage, and venous trombosis etc. ; - - -; “ Although the mortality of hypernatremia is 40-55 % it is unclear whether hypernatremia is the cause or a marker of severe associated disease.
sidan 192: 2.dre spalt linje 3 från ovan: - “ Surprisingly, if plasma Na+ Is initially normal, moderate acute increase in plasma Na+ do not appear to precipitate central pontine myelinolysis. However, larger accidental increases in plasma Na+ have produced severe consequences in children. In experimental animal, acute severe hypernatremia ( acute increase from 146 to 170 milli mol / liter[~16,5 % ökning i osmolalitet]) caused neuronal damage at 24 hours, suggestive of early central pontine myelinolysis”.

Jag hittade denna fallbeskrivning i Dag - 2024-03-20.

Förklarar - efter min mening - hela händelses-förloppet väl.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2000469/
Citera
2024-05-09, 21:59
Medlem
Lyssnade på p3 dokumentären igen för första gången på några år och slås av hur många gånger jag exploderat på jurister i min egen yrkesutövning. Det är inte EN gång jag har fått föreläsningar från jurister om hur saker och ting ligger till bara för att dom agerar papegoja efter att ha läst wikipedia-artiklar om saker dom inte förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in