Ja okej, det är så att jag precis har flyttat, och efter en flytt tar det lite tid innan man har plats för datorn. Nu har jag gjort plats för datorn.
För att göra en lång historia kort, grafikkortet fungerade innan flytten, nu när jag stoppar in det flimrar bara fläktarna och datorn är på i circa en halv sekund innan den dör. Jag kom fram till att det var grafikkortet som gjorde detta genom en snabb felsökning. Nu till frågan; VAd är det som är fel? Måste jag byta hela grafikkortet, om så, hur fan gick det sönder? och vad är det som är sönder i det?
Skulle vara väldigt förvånad om det var grafikkortet! Bara för att grafikkortet är sönder dör väll inte datorn? Man ser ju ingen bild men datorn dör ju inte.
Jo jag vet, det låter skitskumt men jag har verkligen provat allting. Min slutsats är ganska simpel; om grafikkortet sitter i, flimrar bara fläktarna och ingenting sätts på, är grafikkortet däremot uttaget, funkar allt som det bör. Som ni säger bör inte hela datorn vara död bara för grafikkortet torskar, eller? Kanske nån säkring?
Om nån kan hjälpa mig är det väl Flashback? Kom igen nu gott folk, har viktigt arbete som måste göras på datorn till veckan, uppskattar verkligen alla tips!
du har inte sag vad det är för grafikkort?
du kanske behöver sätta in en extra sladd till kortet så att det får ström, vissa brukar behöva detta (4-pin, 6-pin eller 8-pin)
som sagt lite svårt att hjälpa när man inte får så mycket info...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!