Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-02, 18:04
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BGT
jag hittar inte dit kan nån länka ? =)


https://www.flashback.org/showthread.php?t=873039 varsågod!
Citera
2009-05-02, 18:37
  #602
Medlem
Baltimore/Toronto över 10.5
Citera
2009-05-03, 01:21
  #603
Medlem
anderzofswedens avatar
Har en trippel på G!

Deportivo La Coruna - Real Valladolid 1 (1.65)
FC Liverpool - Newcastle United 1 (1.25)
Juventus - Lecce 1 (1.30)
Insats: 100
Totalodds: 2.68
Vinstchans: 268

Vad tror ni?
Citera
2009-05-03, 10:16
  #604
Medlem
Infinitiv86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderzofsweden
Har en trippel på G!

Deportivo La Coruna - Real Valladolid 1 (1.65)
FC Liverpool - Newcastle United 1 (1.25)
Juventus - Lecce 1 (1.30)
Insats: 100
Totalodds: 2.68
Vinstchans: 268

Vad tror ni?

Känns väl rätt bra.
Match 1, ett hemmastarkt lag med gott facit på hemmaplan mot RV (3-1-0) på de senaste hemmamatcherna.
Match 2 Pool är ju formstarka, förlorat 1 av de senaste 10 och då har man mött alla storlag. Castle har kryssat endel på senaste tiden men har ändå förluster då man mött "top4" och det är ju klasskillnad på Hull och Arsenal sas.
Match 3: Juve- Lecce, juve har inte vunnit någon av sina senaste 5 men mot Lecce har man ju ett starkt facit med 7(!!) raka vinster både på borta och hemmaplan.

Visst kan man alltid hitta ett kryss någonstans men det är ju inte det troliga scenariot i någon av matcherna..
Citera
2009-05-03, 10:27
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderzofsweden
Har en trippel på G!

Deportivo La Coruna - Real Valladolid 1 (1.65)
FC Liverpool - Newcastle United 1 (1.25)
Juventus - Lecce 1 (1.30)
Insats: 100
Totalodds: 2.68
Vinstchans: 268

Vad tror ni?

Vinstchansen är 168, vinsten är ju insats x odds - insats
Citera
2009-05-03, 11:05
  #606
Medlem
anderzofswedens avatar
Sebbe89: ... -.- Noga?


Infinitiv86: Tack för åsikterna!
Citera
2009-05-03, 11:43
  #607
Medlem
dannywtfs avatar
Hade tänkt att försöka höja min rulle lite och hade tänkt satsa rätt tungt. vad sägs om följande lågoddsare:

Tjeckien slår Vitryssland till 1.25
FC Kobenhavn slår Aab till 1.35

Tillsammans ger det 1.63 på Nordicbet.

Motivering: Tjeckien är det bättre laget även om grupptabellen visar annorlunda. Vitryssland har gått ganska bra, men ska inte ha en chans mot en riktig hockey-nation.

Vinner FCk så får Ålborg spela europaspel. Man misstänker läggmatch från Ålborgs sida och vissa spelbolag har valt att inte ha med den här matchen på grund av det (Tack, tipszonen)
__________________
Senast redigerad av dannywtf 2009-05-03 kl. 11:48.
Citera
2009-05-03, 11:48
  #608
Medlem
Har även jag tänkt hitta ett par matcher idag som kan öka på rullen rejält, och tänkte satsa ganska tungt på några av dessa: Fiorentina, Liverpool, Burnley, Sheff.U, Preston, Nantes, FCK, Deportivo La Coruna och Danmark i hockeyn... Nån som har några tankar och åsikter om dessa lag, vilka är "säkra" och vilka ska man undvika?
Citera
2009-05-03, 12:42
  #609
Medlem
Sunderland - Everton

Everton har riktigt bra odds med minst 2.50 beroende på vilket spelbolag man spelar hos. Jag vet mycket väl att Everton inte har något att spela för förutom femteplatsen som de gärna vill snuva Aston Villa på. FA Cupfinal på onsdag för Everton och många spelare tänker nog på den matchen. Sunderland å andra sidan kämpar för sin överlevnad i Premier League och är i stort behov av 3 poäng så de kan säkra kontraktet.

Everton står i 2.8 på Unibet och det oddset känns alldeles för bra för att strunta i. Låg insats på Everton som enligt mig har bättre och bredare trupp.
Citera
2009-05-03, 13:10
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taengh
Sunderland - Everton

Everton har riktigt bra odds med minst 2.50 beroende på vilket spelbolag man spelar hos. Jag vet mycket väl att Everton inte har något att spela för förutom femteplatsen som de gärna vill snuva Aston Villa på. FA Cupfinal på onsdag för Everton och många spelare tänker nog på den matchen. Sunderland å andra sidan kämpar för sin överlevnad i Premier League och är i stort behov av 3 poäng så de kan säkra kontraktet.

Everton står i 2.8 på Unibet och det oddset känns alldeles för bra för att strunta i. Låg insats på Everton som enligt mig har bättre och bredare trupp.

Visst är oddset bra, men det finns väl motivering till det med.
Hur motiverade är de egentligen när de har finalen i tankarna. All motivation och kraft måste väl redan nu finnas till den matchen skulle jag gissa.

Frågan är ens hur laguppställningen ser ut? Vilar de spelare? Hur motiverade är de egentligen att åka och slå Sunderland borta när det varken gör bu eller bä?
Sunderland å sin sida kommer ju spela med kniven på strupen hela matchen då de, som du nämner, kämpar för sin överlevnad.

Bättre trupp på papperet ja, och en normal dag ska de absolut slå Sunderland oavsett hemma-/borta -plan, men efter förutsättningarna som faktiskt råder tycker jag det är ytterst tveksamt.
Otroligt svår match att tippa, och i mina ögon är Sunderland favoriter idag. Å andra sidan förvånar det mig inte om Everton vinner med 3-0, men ja, oddsen är ju satta efter vad det är för förutsättningar som faktiskt råder, och att slänga in några större summor på den matchen känns livsfarligt.
Att Sunderland dessutom har ett relativt bra facit på hemmaplan medan Everton inte rosat marknaden på bortagräs ska också tas in i analysen.

Everton har absolut kapacitet att slå dem idag, men likväl har ju Sunderland samma kapacitet. Vet inte riktigt vart du ser det spelvärda i oddset ärligt talat?

Finns betydligt trevligare matcher idag.
__________________
Senast redigerad av zorlaco 2009-05-03 kl. 13:15.
Citera
2009-05-03, 13:16
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorlaco
Visst är oddset bra, men det finns väl motivering till det med.
Hur motiverade är de egentligen när de har finalen i tankarna. All motivation och kraft måste väl redan nu finnas till den matchen skulle jag gissa.

Frågan är ens hur laguppställningen ser ut? Vilar de spelare? Hur motiverade är de egentligen att åka och slå Sunderland borta när det varken gör bu eller bä?
Sunderland å sin sida kommer ju spela med kniven på strupen hela matchen då de, som du nämner, kämpar för sin överlevnad.

Bättre trupp på papperet ja, och en normal dag ska de absolut slå Sunderland oavsett hemma-/borta -plan, men efter förutsättningarna som faktiskt råder tycker jag det är ytterst tveksamt.
Otroligt svår match att tippa, och i mina ögon är Sunderland favoriter idag. Å andra sidan förvånar det mig inte om Everton vinner med 3-0, men ja, oddsen är ju satta efter vad det är för förutsättningar som faktiskt råder, och att slänga in några större summor på den matchen känns livsfarligt.
Finns betydligt trevligare matcher idag.


Absolut, håller med om allting. Det är just därför jag lägger en liten summa på Everton. Nu håller vi tummarna för att Liverpool å Juventus gör sitt så kan det här bli en riktigt trevlig eftermiddag.
Citera
2009-05-03, 13:26
  #612
Medlem
Idag ärre rätt så sköna matcher, förutom de matcher som jag troligen kommer rygga från Icash så ska jag spela de här, har faktisk hittat en skit bra spik som ger bra odds också

Dagens!
Reading - Birginhamn 1 2,00
Om reading vinner här så går de upp till Premier league, de är ett bättre lag än Birminghamn, mina favoriter, en etta spelar jag alla dagar i veckan men det finns risk för oavgjord, men det skiter jag i

Elche - Xerez 2 2,35
Xerez leder spanska segunda, den här är jag inte så säker på även fast de storspelar och har bra facit mot Elche, går in med liten summa.

Det var mina singlar, sedan kommer jag köra några kuponger innehållande säkra matcher som Liverpool, Juventus, Fiorentina och Bordeoux.
Vill faktisk varna om Milan, de har grymt bra form och de gör många mål, Kaka och Inzaghi är på gång, men de har ingen bra facit mot Catania vilket faktisk ibland blir som en tradition.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback