Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-09-30, 22:53
  #13
Medlem
Liftarens avatar
Forseringen är nog svår att dela upp på flera datorer då det är en form av sekventiell exekvering. Låt det du ta den tid det tar och jobba med annat på datorn under tiden, tycker du att det vanliga jobbet går för segt kan du ju alltid sätta ner prioriteten på LC4 processen.
Fick du till det med åtkomsten till SAM batabaserna?

/L
Citera
2003-10-01, 14:23
  #14
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenJr
Men det är väl fortfarande en .exe fil som körs? bara för att dom användet ctrl+alt+del så borde det ändå fungera, kanske någon annan som vet om det fungerar eller inte.

nja, det är msgina.dll som körs tillsammans med rundll32 ("Run DLL") som genererar lösenordsrutan. det finns en fake-fil som heter fakegina.dll. om man får datorn att läsa in den istället för ordinarie msgina sparar den alla giltiga lösenord i en txt-fil i roten på C:.

kruxen är följande:

1. De flesta antivirusprogram känner igen filen.

2. Jag vet ej till vilken version den är till; NT3.x, NT 4 eller NT 5 (w2k).
Citera
2003-12-05, 14:34
  #15
Medlem
Murmeldjurs avatar
Har samma problem själv, så jag hoppas ni kommer på nåt... men jag testar att köra en 22 dagars dekrypterings-försök nu... :/
Citera
2003-12-05, 15:30
  #16
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenJr
Vad händer om man tar bort sam filen? Finns det något annat sätt att få någon annas inlogg&lösen?
Prova WinlogonHijack
https://www.rootkit.com/project.php?id=13

Citat:
Winlogonhijack injects a dll into winlogon.exe and hooks msgina.WlxLoggedOutSAS, logging every login in plaintext
Citera
2003-12-05, 16:09
  #17
Medlem
samfiler krypterade med syskey (xp/w2k) kan dekrypteras med programmet saminside. ni måste då ha både filen som heter "sam" och filen som heter "system" (c:\windows\repair). lc4 stöder inte syskey kryptering..
Citera
2003-12-05, 16:20
  #18
Medlem
GubbenJrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murmeldjur
Har samma problem själv, så jag hoppas ni kommer på nåt... men jag testar att köra en 22 dagars dekrypterings-försök nu... :/

Vad är det du (något program) provar? dekryptera syskey?
Citera
2003-12-05, 20:57
  #19
Medlem
Bitmasters avatar
är jag ute och cyklar, eller finns det en LC5? jag såg ju LC5 för ett bra tag sen. varför använder ingen den?
Citera
2003-12-05, 21:03
  #20
Medlem
Wyerds avatar
Nix, lc4 är den senaste versionen.

Citat:
About LC 4
LC 4 is the latest version of the award-winning password auditing and recovery application, L0phtCrack. It provides two critical capabilities to Windows® network administrators...

http://www.atstake.com/products/lc/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback