Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-03-11, 12:15
Medlem
fisken420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
EEee nej? Jag sa 3ghz, sen är E3110 och E8400 samma processor. Det är fortfarande inte många som ligger vid 3ghz!! Det är totalt onödigt, ghzen spelar mindre och mindre roll.

Spelar Hz mindre och mindre roll? därför det har blivit högre hz då och folk överklockar mer och mer, Vaknade du efter 15 års vila eller?
Citera
2009-03-11, 12:26
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisken420
Spelar Hz mindre och mindre roll? därför det har blivit högre hz då och folk överklockar mer och mer, Vaknade du efter 15 års vila eller?
Haha, du var rolig du, P4 högsta klockfrekvensen som standard där var 3.4ghz! Det är ingen processor som har en sådan frekvens idag! Tror du ska sätta dig in i det hela lite mer innan du kommer med så förbannat dumma kommentarer! Hzen är lägre/lika som den alltid varit! Men istället har vi i dag fler kärnor, andra tillverkningsmetoder och mer i cache vilket gör att processorerna presterar mångfaldigt bättre än de gamla processorerna! Så jag undrar vem som är en idiot, min röst ligger på att det är du!

edit: Du kan väl gärna visa mig en processor som ligger över någon av de äldre processorerna, och nu talar jag inte överklockning! Överklockning funkar bättre även den pga ny tillverkningsteknik!
Citera
2009-03-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
EEee nej? Jag sa 3ghz, sen är E3110 och E8400 samma processor. Det är fortfarande inte många som ligger vid 3ghz!! Det är totalt onödigt, ghzen spelar mindre och mindre roll.

Ja... snart räcker det med en gammal 386:a
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in