2009-03-11, 22:08
Medlem
Formtopp

Alldrig tidigare har jag sett ett lag som Frlunda att pricka in formtoppen i rtt tid, ok FBK r ocks dr men deras kurva verkar g nert. Hoppas i allafall de klarar sig till finalen s Indianerna fr ett nytt vargskin att hnga upp ovanfr bjrnfllen.
2009-03-11, 22:09
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorinsky
Frlunda r gldheta!!! S jvla gtt att se! Tycker det r trkigt med domarmissen och man frstr att folk blir frbannade men det r knappast det som avgr matchen. Frlunda har varit bttre p allt de tre senaste matcherna s inbillar er inte att Lule hade vunnit om det hade varit 2-0 istllet fr 3-0. Fy fan vad utspelade Lule blev. Vid tre av mlen s var backarna + Modig uppe p lktaren och kpte korv. Hur mycket partisk man r och hur mycket man n vinklar detta s kan man inte f det till att Lule skulle vunnit detta om det inte vore fr domarmissen. Trkigt att ge journalisterna frn stockholm denna chans att mla upp rubriken om att det r helt matchavgrande fiasko. Skriv om utspelningen istllet!

Btw klockrent om vi fr mte Timr i kvarten. 4-1 i matcher dr s kan alla kritiker hlla kften sen!

Visst, ven jag tror att Frlunda hade vunnit nd. Problemet r bara att vi inte vet detta skert och drfr r det en situation som man i princip kan kalla matchavgrande. 2-0 r hundra gnger enklare att hmta upp n 3-0, s hade rtt varit rtt, s tror jag att matchbilden sett aningen annorlunda ut.
2009-03-11, 22:11
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Visst, ven jag tror att Frlunda hade vunnit nd. Problemet r bara att vi inte vet detta skert och drfr r det en situation som man i princip kan kalla matchavgrande. 2-0 r hundra gnger enklare att hmta upp n 3-0, s hade rtt varit rtt, s tror jag att matchbilden sett aningen annorlunda ut.

Speciellt eftersom vi gr ett ml eftert, som i och fr sig kanske inte kommit till det r ju omjligt att sga men om man spekulerar s, och d hade det kunnat st 2-1.

Skillnaden mellan att precis ha gjort 2-1 och att precis ha gjort 3-1 r verkligen enorm s situationen r ju helt klart matchavgrande p alla stt och vis. ven om Frlunda var det bttre laget ikvll.
2009-03-11, 22:12
Medlem
Han kan ju knappast f dmma matchen imorgon. Jvla sopa!
2009-03-11, 22:14
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Speciellt eftersom vi gr ett ml eftert, som i och fr sig kanske inte kommit till det r ju omjligt att sga men om man spekulerar s, och d hade det kunnat st 2-1.

Skillnaden mellan att precis ha gjort 2-1 och att precis ha gjort 3-1 r verkligen enorm s situationen r ju helt klart matchavgrande p alla stt och vis. ven om Frlunda var det bttre laget ikvll.

om man nd spekulerar s hade 4-1 ocks betytt Frlundavinst
2009-03-11, 22:16
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
om man nd spekulerar s hade 4-1 ocks betytt Frlundavinst

Visst, men man kan inte bara plocka bort ett ml frn slutreslutatet bara fr att ni gjorde ett ml som inte borde finnas.

Allts vore det bst att spela om matchen frn 2-0 till Frlunda, d fr man den match som egentligen skulle vara.
2009-03-11, 22:19
Medlem
Rubzs avatar
nn som vet vilken match som visas p kanal 9 nu nrmast?
2009-03-11, 22:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Du har rtt i att skillnaden r jvligt stor mellan 2-1 och 3-1
frmst mentalt. Stort att du tycker att Frlunda totalt sett var
det bttre laget, kudos Ferros.
2009-03-11, 22:21
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubz
nn som vet vilken match som visas p kanal 9 nu nrmast?

Jag tror det r Mumintrollet HC mot Trskebo Flyers..
2009-03-11, 22:22
Medlem
Nu nr jag inte tittat p FHC-LHF fr man frga sig om utvisningsminuterna var rttvisa?
2009-03-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster

Tror inte det mlet hade pverkat s mycket. Tycker dock det r konstigt att kommentatorerna inte reagerar ver detta samt att ingen mrker att Lule reflekterar s mycket ver detta heller. Givetvis ingen bortfrklaring men Lule lr inte ha spelat mycket bttre helt pltsligt om de ftt ett rtt domslut. Jag menar vad skulle ha hnt? Bartecko brjar gra ml? Modig brjar hnga med i sina sidledsfrflyttningar? Att Philip, Berglund, Ejdepalm brjar hnga med i spelet nr Frlunda anfaller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in