2025-04-16, 19:50
Medlem
Oliver - vem fan äter skiten? Och varför?
Russin - sjukt äckligt. Läggs dessutom i bröd som blir totalt förstörda.
Makrill i tomatsås - vem fan kom på den här styggelsen
Sill det ska man ju äta till alla högtider. Men det är ju så äckligt.

Skaldjur Ok. En del rätter med skaldjur och rätt tillagade är riktigt goda. Men bara rent smakar de ju bara hav.
Citera
2025-04-16, 20:28
Medlem
jymdjakets avatar
Mozarella går väl ner, men känns väldigt överskattat. Tar någon mögelost med lite smak istället alla dagar i veckan.
Citera
2025-04-16, 21:00
Medlem
Tullamores avatar
Ädelost funkar inte för mig
Citera
2025-04-16, 21:09
Medlem
zombie-nations avatar
Brunost. Det är för konstig smak.

Basmatiris. OK helt ätbart, men varför förstöra indisk mat med det?
Citera
2025-04-17, 01:18
Medlem
Bewnhurs avatar
Ål.

Jag har ätit ål både inrikes och utrikes och det närmaste jag har kommit en trevlig upplevelse var under en tjänsteresa till Japan. En väldigt fet smak som jag helt enkelt inte gillar och om jag någonsin besöker Japan igen så kanske jag testar igen men absolut inget som är värt priset.
Citera
2025-04-17, 03:40
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Basmatiris. OK helt ätbart, men varför förstöra indisk mat med det?

Menar du att det finns annat ris som passar bättre till indisk mat?

OnT, så förstår jag inte varför man skulle försöka gilla något man inte gillar. För vems skull, liksom?
Citera
2025-04-17, 03:46
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Menar du att det finns annat ris som passar bättre till indisk mat?

OnT, så förstår jag inte varför man skulle försöka gilla något man inte gillar. För vems skull, liksom?

Basmati är ju typiskt indiskt och ska passa, men det är det ris jag gillar minst, så brukar inte äta ris på indiska restauranger, som tur är finns det bröd. Det vore enklare att gilla riset.

Jag brukar testa mat jag inte gillar för att se om jag gillar det nu.
Citera
2025-04-18, 22:42
Medlem
Venators avatar
Kul tråd! Min fru är väldigt förtjust i Janssons Frestelse på julbordet och jag lagar det åt henne varje jul men hur mycket jag än försöker får jag inte till det så jag gillar det själv. Alla andra tycker däremot min Jansson är delikat. Däremot tycker jag mycket om både potatisgratäng och ansjovis. Det är inte så att Jansson smakar direkt illa men jag tycker inte det är gott och framför allt inte jämfört med allt annat som finns på julbordet.

Också olika rätter med surkål har jag försökt mig på utan att kunna lära mig uppskatta det - också det har jag försökt mig på för att det är något min fru gillar.

Chili och koriander slipper jag helst och ketchup vill jag helst inte känna lukten av vid matbordet. Sedan är det väldigt lite mat jag tycker smakar rent illa och som jag inte vill äta och jag tror inget i det traditionella svenska köket. Det är mer att det finns bättre och sämre tillagade varianter av maträtterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in