2009-03-21, 19:11
Medlem
Trumpeters avatar
Kommer att rösta. Har inte bestämt mig för villket parti det blir än.
Citera
2009-03-22, 17:01
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retstickan
Den som inte röstar blir nonchalerad, ingen bryr sig om en liknöjd. För att inte rösta ska fungera som protest krävs att minst 70% avstår.

Mycket bättre att rösta på det EU negativt parti man gillar bäst. Till dessa räknas inte längre Miljöpartiet som genom Maria Wetterstrands kovändning nu anser att EU är en totalitär maktfaktor som kan sätta sig på folket och tvinga dem till underkastelse i miljöfrågorna.

Junilistan, Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet är alltså de kvarvarande alternativen.

Junilistan är för EU. De är bara emot Lissabonfördraget.
Citera
2009-03-22, 17:02
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradis-Oskar
Flashbacktuffingarna röstar givetvis inte. Själv tror jag det blir SD, kanske främst för att de är det enda partiet emot överstatlighet ā la lissabonfördraget. Rätta mig gärna om jag har fel här, men får inte SD även partistöd om de kommer till Bryssel?

SD har redan partistöd. Alla partier som får mer än 2,5 % får det i exempelvis riksdagsvalet. I EU-valet så får man alla sina valsedlar utlagda på alla vallokaler om man får mer än 1 % föregående EU-val, vilket SD har fått.
Citera
2009-03-22, 17:03
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Kommer att rösta. Har inte bestämt mig för villket parti det blir än.

Vad sägs om SD?
Citera
2009-03-22, 18:48
Medlem
qapmocs avatar
Klart att man röstar, annars ska man inte komma och gnälla heller. Har dock inte bestämt mig för vilka ännu, dock blir det höger.
Citera
2009-03-22, 18:54
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Junilistan är för EU. De är bara emot Lissabonfördraget.
SD-väljare briljerar igen!

När formades Junilistan och när formades Lissabonfördraget?
Citera
2009-03-22, 19:01
Medlem
Jag ska sitta och vara den som tar emot rösterna och sedan räknar dem. Vid riksdagsvalet var det klart vid midnatt, blir nog tidigare denna gång.

Ju färre som röstar desto mer känns pengarna man får som att stjäla dem från staten
Citera
2009-03-22, 19:10
Medlem
qapmocs avatar
Vilket datum går röstningen av stapeln?
Citera
2009-03-22, 20:31
Medlem
Snömoss avatar
Det blir förmodligen en röst för min del också. Vet dock ännu inte på vilka, lutar åt att jag taktikröstar på någon slags blandning mellan de som mest står för mina åsikter och vad som är minst gynnsamt för SD.
Citera
2009-03-22, 20:37
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snömos
Det blir förmodligen en röst för min del också. Vet dock ännu inte på vilka, lutar åt att jag taktikröstar på någon slags blandning mellan de som mest står för mina åsikter och vad som är minst gynnsamt för SD.
Det säger inte särskilt mycket... Ingen, förutom Sverigedemokraterna själva och deras anhängare, gynnas av att SD får riksdagsmandat.
Citera
2009-03-22, 20:59
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
SD-väljare briljerar igen!

När formades Junilistan och när formades Lissabonfördraget?

Om jag inte minns fel så bildades JL 2004. Jag glömde nämna att de är emot överstatlighet inom EU. Men du får inte glömma att Lissabonfördraget och EU-konstitutionen är till 98 % likadant och konstitutionen är från 2005.
Citera
2009-03-22, 21:04
Medlem
douloureuses avatar
Klart man röstar. Självklart är man för Lissabonfördraget, som förenklar EU:s beslutsprocedurer och rättskällor och gör det lättare för individen att delta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in